Výsledek ankety k článku „Křišťálovou kouli nebrat aneb Každý první“

28. července 2014, 18:57

Před čtyřmi týdny jsme Vám přinesli článek „Křišťálovou kouli nebrat aneb Každý první“, jehož součástí byla anketa. Nyní Vám přinášíme její výsledky.

Drtivá většina odpovídajících jsou nezávislé servisy, ať už samostatné nebo v servisním konceptu. Podnikání je stále naplňuje, ale 1/7 servisů uvažuje o ukončení podnikání. Ve svém podnikání zachovají vše při starém a nejvíce je trápí finanční zátěž a změny v chování zákazníků. Hodinová sazba zůstane na stejné úrovni, která je mezi 300 – 400 Kč. A pro opravy nejčastěji používají aftermarketové díly a díly OE specifikace.

Jsem:
Autorizovaný opravce – 4,7%
Neautorizovaný opravce – 65,1%
Neautorizovaný opravce v servisním konceptu – 27,9%
Obchod s díly – 2,3%
Velkoobchod – 0,0%

Moje podnikání v autobranži:
Mne naplňuje – 65,1%
Mne nenaplňuje – 9,3%
Zvažuji ukončení – 14,0%
Nemám na otázku názor – 11,6%

Budu své letošní podnikání:
Zachovám vše při starém – 53,5%
Budu přijímat zaměstnance – 14,0%
Budu modernizovat – 20,9%
Budu rekonstruovat, rozšiřovat – 11,6%

Které oblasti soukromého podnikání vás trápí:
Časté legislativní změny (Občanský zákoník, reklamace…) – 20,9%
Výkon Státní správy – 9,3%
Změny v zákaznickém chování – 23,3%
Finanční zátěž podnikatelů – 25,6%
Zaměstnanci – 9,3%
Dodavatelé – 2,3%
Spolupráce s pojišťovnami – 9,3%

Moje podnikání je oproti předchozím letům:
Na vzestupu – 23,3%
Beze změny – 58,1%
Na úpadku – 14,0%
Nemám na otázku názor – 4,6%

V současnosti přemýšlím o hodinové sazbě:
ponecháme ji – 65,1%
snížíme ji – 4,7%
zvýšíme ji – 30,2%

Naše současná hodinová sazba (v Kč) je (pokud jsem plátce DPH je to cena bez daně):
100 – 0,0%
200 – 7,0%
300 – 52,3%
400 – 31,4%
500 – 4,7%
600 – 1,2%
700 – 1,2%
800 – 2,2%
900 – 0,0%
1.000 – 0,0%
vyšší ne 1.000 – 0,0%

Nabízíme svým zákazníkům pro opravu nabídku (vyberte nejvíce použivanou variantu):
originální díly – 4,7%
aftermarketové díly – 44,2%
díly OE specifikace – 48,8%
použité díly – 0,0%
díly z jiných zdrojů – 2,3%

Související články

Křišťálovou kouli nebrat aneb Každý první
Křišťálovou kouli nebrat aneb Každý první

V dnešním článku se náš spolupracovník Josef Förster zamýšlí nad vývojem v oblasti autoopravárenství v letošním roce. V období předchozích svátků jsem se začetl do knihy Niccola Machiavelliho Vladař. V jedné z kapitol jsem narazil na následující přirovnání: Počítáme-li předem, máme čas si všechno rozmyslet a zavčas jednat. Když se však pohroma přiblíží, bývá už […]

Výsledek ankety k článku „Křišťálovou kouli nebrat aneb Ledy se hnuly 2“
Výsledek ankety k článku „Křišťálovou kouli nebrat aneb Ledy se hnuly 2“

Před čtyřmi týdny jsme Vám přinesli článek „Křišťálovou kouli nebrat aneb Ledy se hnuly 2“, jehož součástí byla anketa. Nyní Vám přinášíme její výsledky.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 12. srpna 2014, 7:18 0 0

Chování všech velkoobchodů ELIT,AUTOKELY,INTERCARS atd.,přispívají tak jak se chovají servisy.Zákazníci mají větší slevy,než obchody a servisy.Potom se divte.Proč vlastně podnikat
když se velkoobchody takhle chovají.

Odpověď