Podařilo se nám dosáhnout růstu – rozhovor s ředitelem Groupauto

24. dubna 2017, 15:33

Groupauto je jedna z největších nákupních skupin působících v celosvětovém měřítku na nezávislém automobilovém trhu. Generálního ředitele – Hansa Eisnera jsme se ptali na nejdůležitější události uplynulého roku a na plány do budoucna.

Hans Eisner
Hans Eisner

Jaký byl pro Groupauto rok 2016?
Hans Eisner: Byl to další úspěšný rok pro naši skupinu. S novými členy, kteří jsou již plně integrování ve skupině, jakož i dalšími partnery, se nám podařilo dosáhnout růstu o 22% ve srovnání s předchozím rokem. Jedná se o rekordní výsledek. Díky tomu také vzrostly obraty dodavatelů skupiny o 10,5%. Také se nám podařilo rozšířit servisní síť Groupauto. To byl jeden z našich stěžejních úkolů, protože slouží k zajištění zákaznické základny našim členům a dodavatelům . Globální koncepce EuroGarage pro osobní automobily se rozšířila o 255 členů a v současné době působí ve 22 zemích, což zahrnuje 5.648 autoservisů. V loňském roce rozšířila svou přítomnost v Jižní Americe, kde rozvíjí svůj koncept v Argentině. Servisní síť Top Truck se rozšířila o 24 členů na současných 1.072 truckservisů, které působí v 16 zemích. Nově také ve Finsku.

Co bylo dle Vás nejdůležitější událostí / změnou / trendem minulého roku na trhu aftermarketu?
Určitě postupující koncentrace na nezávislém evropském trhu má velký dopad na globální trh. Koncentrace kupní síly, činnost distributorů a jejich sdružení, jak v národních, tak mezinárodních skupinách – to vše má vliv na nové příležitosti a výzvy pro dodavatele a distributory.

Vstup několika výrobců automobilů do sektoru IAM (OES se stává IAM) může potenciálně změnit konkurenční situaci na trzích. Neméně důležité, v souvislosti s loňskými událostmi, je také rostoucí vliv nových technologií na automobilový trh.

Zúčastněné strany IAM jsou si již plně vědomy, jaké jsou hrozby a příležitosti spojené se zaváděním právních předpisů týkajících se systému e-Call a telematiky. Uvědomme si, že pouze politická regulace může přinést spravedlivé řešení pro nezávislý trh, což má za následek mnohem větší podporu pro lobby aktivistů organizace FIGIEFA se sídlem v Bruselu. Je však nutné podobné zaangažování na národních úrovních.

Jak se liší od Groupauto od ostatních nákupních skupin působících na mezinárodním trhu?
Groupauto je strukturováno zcela konkrétně. Našimi členy jsou menší, národní nákupní a marketingové skupiny zastupující určité množství distributorů v rámci jedné země nebo trhu.

Groupauto se zavázalo k omezenému výběru prémiových dodavatelů, kteří nejsou aktivní v oblasti tzv. „vlastních značek“. Naše servisní síť, a to jak v sektoru osobních, tak nákladních vozidel, pracují pod stejnou barvou a značkou na celém světě, což je jedinečné. Tyto servisy jsou dobrou zákaznickou základnou pro naše členy a dodavatele.

Jaké jsou hlavní cíle skupiny v roce 2017?
Naše hlavní cíle pro tento rok jsou zaměřeny na další rozvoj sítě Groupauto v Jižní Americe a v Číně. Zahájení projektu Groupauto Telematics na evropském trhu a pokračující realizace věrnostního programu „LP14“ s vybranými dodavateli a členy organizace.

Poznámka: V České republice jsou členy nákupní skupiny Groupauto – firmy Genei, EMT a Auto Parts – www.groupauto.cz

Související články

Groupauto Italia ocenila přínos Sogefi Aftermarket v kategorii „prvotřídní marketing“
Groupauto Italia ocenila přínos Sogefi Aftermarket v kategorii „prvotřídní marketing“

Sogefi, světový lídr v oblasti navrhu a výroby vysoce výkonných filtrů pro OEM i aftermarket, získal ocenění v kategorii „premium marketing“, na druhém zasedání strategických dodavatelů společnosti Groupauto Italia konaného na konci září v Římě. Při předávání ceny ocenila Groupauto Italia společnost Sogefi Aftermarket za to, že dokázala pozoruhodně porozumět dynamice trhu a přinesla vynikající […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!