Menu

Legislativa / Sdružení

SDA: Od 1. března na úřad bez velkého technického průkazu

Na majitele nových vozů čeká od 1. března velká změna při registraci vozidla. Od prodejce nedostane velký technický průkaz, ale originál CoC listu*, který musí předložit při registraci vozidla.

Téměř polovina vozidel vyrobených v EU v roce 2023 by měla elektrifikovaná. Jsou však dodavatelské řetězce na tento rostoucí trend připraveny?

Země EU se chystají v letošním roce vyrobit téměř dva miliony bateriových elektromobilů (BEV), a to navzdory obavám z cen materiálů a zpomalení tempa poklesu nákladů na baterie. Předpokládá se, že v roce 2023 bude přibližně 50 % automobilů vyrobených v EU elektrifikovaných, včetně různých (mild) hybridů. Očekává se, že BEV a plug-in hybridní vozidla, […]

Vyjádření SDA k rozhovoru odvysílaném na ČT24

Ve středu 15. února 2023 odvysílal český zpravodajský kanál ČT24 v rámci pořadu Studio 24 přímý vstup s Michalem Markem, ředitelem Ústavu výzkumu globální změny Akademie věd České republiky, na téma zákaz prodeje nových vozů se spalovacím motorem od roku 2035. V odpovědích pana Marka zaznělo několik věcí, s nimiž Svaz dovozců automobilů (SDA) nesouhlasí […]

AutoSAP:Euro 7/VII – vysoké náklady vs. zanedbatelné přínosy

Návrh nových emisních norem Euro 7/VII bude mít zásadní negativní dopady na vozidla se spalovacím motorem a jejich dostupnost. Současně odčerpá tolik potřebné zdroje na investice do vývoje vozidel s elektrickým pohonem.

Omezí Evropská komise konkurenceschopnost v automobilovém průmyslu?

V prosinci 2020 se Evropská komise zavázala urychlit zveřejnění pravidel pro přístup k datům z vozidel a učinit tak do konce roku 2021. Nyní je rok 2023 a zveřejnění návrhu bylo opět odloženo.

Investiční podpora bude klíčem k úspěšné automobilové transformaci

Několik posledních let bylo pro automobilový průmysl náročných, protože musel zvládnout ekologický a digitální přechod, a to navzdory dopadům pandemie, ničivé války na Ukrajině, nedostatkům v dodavatelském řetězci, nestálým cenám, protekcionistickým opatřením v zahraničí a riziku recese. I přesto však toto odvětví prokázalo velkou odolnost a pokračuje v investicích a realizaci uhlíkově neutrální mobility. Křišťálová […]

Podrobnosti o normě Euro 7 – kdy začne platit?

Po měsících očekávání byly konečně zveřejněny podrobnosti normy Euro 7. Ukazuje se, že je méně přísná, než se očekávalo, ale některé do ní zahrnuté požadavky jsou překvapivé. Kdy vstoupí v platnost a jaká nařízení zavádí?

SISA: Poznámky k návrhu nové Blokové výjimky

Nařízení Komise (EU) č.461/2010 ze dne 27. května 2010 o použití čl. 101 odst.3 Smlouvy o fungování Evropské unie na kategorie vertikálních dohod a jednání ve vzájemné shodě v odvětví motorových vozidel končí platnost v roce 2023. Evropská komise navrhuje jeho doplnění a prodloužení do 31. května 2028. Komise bude dohlížet na uplatňování tohoto nařízení […]

SISA: Ochrana průmyslových vzorů a doložka o opravách

Evropská komise dne 28. listopadu 2022 zveřejnila své dlouho očekávané návrhy na přezkum směrnice EU o průmyslových vzorech a nařízení EU o průmyslových vzorech.

Zástupce britského aftermarketu – rozhovor s Markem Fieldem, prezidentem IAAF

Nezávislý trh s náhradními díly pro automobily potřebuje silné zastoupení nejen na celoevropské, ale i na místní úrovni. Ve Velké Británii hájí zájmy autoservisů, distributorů a výrobců náhradních dílů organizace Independent Automotive Aftermarket Federation. Jejímu prezidentovi Marku Fieldovi jsme položili několik otázek.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace