Menu

Legislativa / Sdružení

Reakce AutoSAP k návrhu emisní normy Euro 7/VII

Dne 10. listopadu 2022 Evropská komise představila návrh emisní normy Euro 7/VII. Ta nahrazuje současnou Euro 6/VI, resp. Euro VI-E, která od roku 2014 prochází průběžnými doplněními, až po aktuálně platnou verzi Euro 6d. Navržená norma zpřísňuje limity emisí pro osobní (Euro 7) i nákladní dopravu (Euro VII) a přináší nejen přísnější limity i pro […]

Co je na sestupu a co na vzestupu – automobilový průmysl v době velkých změn

Automobilový průmysl prochází největší transformací v historii, zatímco energetická krize v Evropě firmám zvyšuje náklady, omezuje výrobu a snižuje příjmy. Malé a střední podniky nemusí bez finanční pomoci přežít, varuje Benjamin Krieger, generální tajemník Evropského sdružení výrobců automobilových součástek (CLEPA).

Žaloba proti přemrštěným cenám: Evropský soud dělá první krok správným směrem

Evropský soudní dvůr (ESD) dnes podpořil ADPA v mnoha bodech týkajících se výkladu nařízení o schvalování typu. Očekává se, že toto významné rozhodnutí bude mít velký a pozitivní dopad na širší nezávislý automobilový trh s náhradními díly a umožní mu nakonec navrhnout spotřebitelům inovativnější, dostupnější a celkově více konkurenceschopná řešení.

Reakce AutoSAP k finální dohodě EU o emisních standardech CO2 pro nová osobní a lehká užitková vozidla

Dne 27. října 2022 se evropské instituce finálně dohodly na návrhu, který požaduje, aby od roku 2035 byl v EU umožněn prodej nových vozidel pouze s nulovými emisemi CO2. To ve své podstatě znamená, že v roce 2035 bude ukončen prodej nových osobních a lehkých užitkových vozidel se spalovacím motorem využívající tradiční fosilní paliva.

Aftermarket nemá budoucnost, pokud nepřilákáme mladé talenty – rozhovor s prezidentem společnosti TEMOT

TEMOT International sdružuje distributory náhradních dílů z celého světa. Jedná se o jednu z největších nezávislých organizací svého druhu, která zprostředkovává obchodní vztahy mezi výrobci dílů a jejich distributory. V nedávné době byl z iniciativy TEMOTu založen projekt Talents4AA. Nejen na toto téma jsme hovořili s Fotiosem Katsardisem, prezidentem organizace TEMOT.

Co znamená konec spalovacích motorů v EU pro automobilový průmysl?

Je to téměř hotová věc: od roku 2035 nebudou v EU schválena žádná vozidla se spalovacím motorem. Tím je automobilový průmysl postaven před bezprecedentní restrukturalizaci svých výrobních zařízení. Přitom mohou vyřazená zařízení dosáhnout na trhu s použitými stroji vysokých cen, aby tak bylo možné financovat část nezbytných investic.

Rozhovor s Massimo Pellegrinem, koordinátorem sekce Aftermarket ve sdružení ANFIA

Kolegové z polské redakce MotoFocusu vyzpovídali Massimo Pellegrina, koordinátora aftermarketové sekce v organizaci ANFIA, která je spojena s italským automobilovým trhem. Ptali se jak na otázky, které se přímo dotýkají automobilového průmyslu v Itálii, tak na otázky, týkají se všech evropských zemí.

SISA: Tisková zpráva Evropské komise ze dne 6. července 2022

Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci a výzvu ke sdělení skutečností, v nichž vyzvala všechny zúčastněné strany, aby se vyjádřily k jejím návrhům na budoucnost režimu blokových výjimek pro motorová vozidla. Patří mezi ně i) návrh nařízení, kterým se prodlužuje platnost stávajícího nařízení MVBER o pět let, a ii) návrh sdělení zavádějící cílené aktualizace doplňkových pokynů.

Sdružení automobilového průmyslu se zapojí do Elektromobilní platformy

Představenstvo rozhodlo o zapojení Sdružení automobilového průmyslu do Elektromobilní platformy. Od 1. července se tak Sdružení stává součástí uskupení, které podporuje nastavení správných podmínek pro rozvoj elektromobility v České republice.

Nový datový rámec EU může vyvolat vlnu inovací v evropském ekosystému automobilových služeb a služeb mobility

Společnosti představující 4,5 milionu pracovních míst v automobilovém sektoru v celé Evropě uvítaly velmi pozitivní výměnu názorů s Evropskou komisí o zajištění inovací v automobilovém průmyslu a odvětví mobility, neboť evropští regulátoři stanovují pravidla, která budou toto odvětví definovat nejméně na příštích deset let. 

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace