Nezávislé servisy vs. Bloková výjimka v praxi

RSz, 15 dubna 2013, 11:54

V poslední době pociťujeme stále se zvyšující tlak ze strany značkových autoservisů a výrobců vozidel. V této souvislosti častěji hovoříme o právech motoristů, které jim poskytuje Bloková výjimka. Většina majitelů nových vozidel se však stále obává komplikací s vyřízením případné záruční opravy, pokud v průběhu záruky využijí služeb nezávislého autoservisu.

Především ale ani netuší, že mají i jinou volbu, než značkový autoservis. Hovoří o tom i komentáře některých představitelů firem, které se rozhodli jít cestou servisu svého vozového parku prostřednictvím nezávislých autoservisů, ale v mnoha případech vozidla v záruce po její dobu servisují raději ve značkové síti. Argument „raději“, sice charakterizuje obavu z chování zástupce výrobce, nikoli svobodnou vůli, ze které by plynulo, že nezávislým servisům nedůvěřují, co naplat, mediální síla a nejasně formulované pasáže v servisních knížkách či záručních podmínkách, které v majitelích nových vozidel vyvolávají obavy a raději svá nová vozidla servisují u značkových servisů, jsou stále silnější.

Je to ale způsobené i tím, že jsou motoristé a veřejnost stále málo o svých možnostech informování a pro osvětu trhu aftermarketu a nezávislých autoservisů se nedělá skoro nic. Výjimkou jsou možná velcí distributoři náhradních dílů se svými servisními koncepty, ale síla automobilek, zvyk a v neposlední řadě házení všech neznačkových servisů do jednoho pytle, jsou stále silnější. Možná si většina nezávislých autoservisů myslí, že jich se to netýká? Týká se to celého aftermarketového trhu. Nebo čekat zastání a propagaci ze strany asociace, které hájí práva jak značkových, tak neznačkových servisů? Situace se ale možná pomalu mění a i samotné nezávislé servisy si začínají uvědomovat svou roli.

Můžeme to pozorovat u stále většího počtu nezávislých servisu, jako například u autoservisu Auto RUPEXIM z Prahy, který se na svých nově spuštěných internetových stránkách www.rupexim.cz problematice servisu vozidel v záruce a podrobnému vysvětlení možností, které zákazníkovy Bloková výjimka nabízí, poměrně detailně věnu. Zákazník se zde dočte vše, co by mu mělo ve svobodném rozhodování, kde bude svůj vůz servisovat, pomoci. Kolik motoristů ale takové jednotlivé osamocené propagace osloví, pokud za tím vším nebude dostatečně silná opora, v protikladu obrovských automobilek, ukáže až čas.

Tak snad je to začátek lepší propagace aftermaketu a nezávislých autoservisů, do které se musí zapojit všichni, co to myslí vážně.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!