Výměna rozvodů v motorech Ford 1.8 Diesel

17. srpna 2009, 0:00

Na základě informací z trhu a analýz těchto poruch vyplynulo, že zabránit poškození rozvodů osmiventilového motoru Ford 1.8 Diesel je možné pouze při přísném a správném dodržování montážního postupu.

Navzdory tomu, že systém je vybaven automatickým napínákem a výměna se zdá být jednoduchá, jen precizní montáž podle montážního postupu zaručuje správné napnutí řemene. Nedodržení montážního postupu může způsobit nesprávné napnutí řemene a vážné poškození motoru.

Základní montážní pokyny:

1) Motor musí být studený: teplota motoru má klíčový vliv na montáž.
2) Nastavit motor do horní úvratě. Všechny potřebné speciální přípravky jsou dostupné v sadě Gates číslo GAT 4830.
3) Zaaretovat klikovou hřídel (jestliže má vůz klimatizaci, hřídel alternátoru se musí odstranit, povolit šest šroubů).
4) Zaaretovat rozvodovou hřídel (zezadu motoru).
5) Povolit ozubené kolo rozvodové hřídele. Přesvědčit se, že se ozubené kolo lehce otáčí na kuželu pomocí nářadí k demontáži ze sady GAT4830 (v opačném případě nebude řemen napnutý na správné straně napínáku).
6) Otáčet napínákem proti směru hodinových ručiček do momentu, kdy se značka dostane do středu mezery (Obrázek č.1) (nesmí se překrývat se značkou na napínáku).

 

7) Dotáhnout šroub napínáku (50 Nm) (napínák přidržovat namístě).
8) Dotáhnout šroub na rozvodové hřídeli (50 Nm) při nehybném ozubeném kole. Můžete použít speciální nářadí Gates GAT4844.
9) Demontovat nářadí blokující rozvodovou a klikovou hřídel.
10) Pootočit motorem o šest neúplných otáček.
11) Následně vložit aretační trn v momentu horní úvratě motoru.
12) Zkontrolovat pozici značky napnutí na napínáku. Jestliže se nenachází uprostřed mezery, musí se znova opakovat celý proces napnutí řemene.
13) Vložit nářadí k blokaci rozvodové hřídele (zezadu motoru). Pokud to není možné, musí se znova opakovat celý proces napnutí řemene.

Nedodržení výše uvedených postupů způsobí špatné napnutí řemene a nakonec pravděpodobně nesprávný chod řemene v systému. Dojde ke shrnutí řemene přes přírubu kola na hřídeli směrem ke krytu rozvodů (Obrázek č.2 a 3).

Je nutné věnovat zvláštní pozornost:

1. Kolo rozvodové hřídele

Je třeba zkontrolovat, zda číslo kola rozvodové hřídele končí na AC (Obrázek č.4). Pokud končí na AB, musí se vyměnit za nové (OE číslo XS4Q6A256AC).

2. Automatický napínák

Nový automatický napínák             Starý automatický napínák

Mechanický napínák používaný dříve musí být vyměněn za automatický (Obrázek č.5).

3. Kryt rozvodového řemene

Při výměně pevného napínáku za automatický se nesmí zapomenout za úpravu krytu rozvodového řemene. Vnitřní roh se musí upilovat (0,5mm) podle obrázku číslo 6.

Pozor: kryt je lehké poškodit při přílišném upilování rohu!

Nedodržení výše uvedených postupů může způsobit vážné poškození motoru.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 11. listopadu 2011, 0:00 4 -5

Dobrý den .

Kolik si učtujete rozvody komplet z výměnou ventilů ,prostě když se motor potká.

Děkuji Jirka
- Jirka

Odpověď

Anonym, 28. března 2012, 0:00 3 0

Ahoj,mam doma Connecta s motorem 1,8diesel 55kw neco v nem cvaka nahore jako kdyz se to potkava.Rozvody jsou OK jen nevím, jakym zpusobem je to řešené od kliky na palivove čerpadlo.Tam to ma dost vuli.Nemate s tim nejake zkusenosti?

Dik Honza.
- JD

Odpověď

Anonym, 2. května 2013, 19:26 0 0

mam masny rozvody na fort fokus 1.8 D 66kw.dostáva se tam olej,myslím si že to jde zvačkové hřidele jestli je tam gufero?nebo odkud by se tam olej dostal,že to mam masne,je to potřeba vyměnit a jak?

Odpověď

, 18. dubna 2017, 15:22 4 -1

Návod tak na půl.. a čerpadlo zaaretuje kdo?

Odpověď

Anonym, 25. května 2017, 10:54 3 0

Čerpadlo je poháněné řetězem od kliky,tak stačí aretace kliky,pane napůl.

Odpověď

MilanMMM, 26. října 2018, 6:37 3 0

Pokud se jedná o motory Common rail aretovat čerpadlo je nesmysl. A ne u všech motorů je klika čerpadlo hnano řetězem.meni se i spodní část rozvodů a to už je makačka.jinak návod pekny

Odpověď

Anonym, 22. ledna 2019, 16:25 11 0

Zdravim chcem sa spýtať ako je to z rozvodom na focuse 1.8tddi. Vec sa má tak že po výmene rozvodov sa mi to stretlo resp. Vačka a čerpadlo boli dobre, ale rozvod sa mi pretočil dole na kluke, remenica kluky nebola poriadne dotiahnutá teda to mi povedal mechanik. Ako dotiahnuť tú remenicu a ako je tam robené niake zaistenie ked tá remenica nemá žiadnu drážku ani nič?

Odpověď

fruitix@seznam.cz, 2. srpna 2020, 14:13 0 0

Kdy se mají měnit rozvody?

Odpověď