Problémy při výměně EGR ventilu u motorů BMW 1.5/1.6/2.0 D

4. září 2017, 18:18

Stává se, že v naftových motorech BMW o objemu 1.5/1.6/2.0 l ventil EGR nepasuje nebo je ho možné namontovat pouze silou. Níže popíšeme možné řešení tohoto problému.

Modely vozidel BMW, kterých se následující text týká, mají naftové motory o objemu  1.5/1.6/2.0 l a nesou následující označení: F10, F11, F20, F21, F22, F23, F25, F26, F30, F31, F32, F36, F45, F46, F82, F83.

Elektromotorický EGR ventil 7.04493.17.0 (OE číslo: 11718513132) může být namontován pouze pod napětím, v opačném případě může dojít během montáže k jeho poškození.

Montáž je nutné provést v následujícím pořadí:
– Před montáží připojte napájecí konektor ke konektoru EGR ventilu (1).
– Připojit k vozidlu odpovídající tester
– Vybrat servisní funkci „Výměna EGR ventilu“. EGR ventil je napájen proudem. Je to možné poznat podle toho, že se talířek ventilu (3) lehce zatáhne do těla EGR ventilu (2).
– Teprve nyní je možné namontovat EGR ventil do chladícího modulu.

Funkce pinů konektoru EGR ventilu:
1 motor mínus
2 motor plus
3 snímač mínus
4 snímač zem
5 snímač signál

Jestliže není EGR ventil pod napětím, nachází se ve své koncové pozici. Síly působící při montáži na talířek ventilu (3) mohou EGR ventil poškodit.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!