Netěsná filtrační vložka u motorů 1.6 a 2.0 TDi

18. září 2017, 17:57

Netěsnost vložky olejového filtru Mahle OX 388D Eco (OE číslo 03L115466) po montáži do motorů skupiny VW o objemu 1.6 a 2.0 TDi může vést k nadměrnému úniku oleje, což může způsobit trvalé poškození motoru. Jak tomu zabránit?

Po výměně oleje a olejového filtru může u vozidel koncernu Volkswagen se zmíněnými vznětovými motory dojít k únikům oleje v oblasti obalu olejového filtru. Důvodem může být nadměrný utahovací moment víčka obalu.

Víčko obalu olejové vložky OX 388D ECO
Obrázek 1: Víčko obalu olejové vložky OX 388D ECO
Utahovací moment na víčku obalu filtru
Obrázek 2: Utahovací moment na víčku obalu filtru

Po výměně vložky olejového filtru je víčko opět našroubováno do obalu filtru – maximální přípustný utahovací moment je 25 Nm (+5 Nm). Jestliže se při utahování použije příliš velká síla, může dojít k deformaci závitu a poškození obalu. Výsledkem je netěsnost víčka obalu a únik motorového oleje.

Nepoškozený závit víčka vložky olejového filtru
Obrázek 3: Nepoškozený závit

 

Poškozený závit víčka vložky olejového filtru
Obrázek 4: Poškozený závit

Důležité: Při výměně olejového filtru je vždy nutné používat momentový klíč, z důvodu dodržení montážního postupu výrobce! Aby se zabránilo poškozením, je důležité před samotnou montáží navlhčit nové těsnění čistým motorovým olejem.

Související články

Nesprávná montáž vzduchového filtru v motorech Audi do V
Nesprávná montáž vzduchového filtru v motorech Audi do V

Jestliže v šestiválcových motorech Audi nebyla vložka vzduchového filtru namontována správně, může se objevit rušivý hluk nebo mohou být generovány chybové kódy. Možnou příčinou je nakřivo umístěná vložka vzduchového filtru.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

sahibek, 19. září 2017, 11:12 1 0

No pane. to je zase plnohodnotná informace. Jen nevím, co je vlastně netěsné? Vložka nebo víčko? A taky ta závislost na netěsnosti a uvedených typech a značkách filtrů je přímo tajuplná...!

Odpověď