Rozvody motoru D4-D, funkčnost tkví v detailech …

10. listopadu 2014, 17:48

V průběhu letošních 14. trhů firmy Inter Cars firma NTN-SNR prezentovala, ne zcela bez příčiny, rozvody hodně populárního motoru D4-D, který je používán mnoho let např. v automobilech Toyota Avensis, Corolla, RAV 4. Proč? Zdá se, že systém je velmi jednoduchý na instalaci a není třeba složitých a komplexních aretačních sad. Stačí aretační kolík řemenice klikové hřídele – Toyota n°09213-54015 a stahovák Toyota n°09950-50013.

Je však dobré analyzovat možné příčiny případných poruch, aby se v budoucnu zabránilo zbytečným potížím. Funkčnost tkví jako vždy v detailech.

Schéma rozvodů:

Charakteristika:
Napínací kladka GT359.26 je ovládána hydraulickým napínákem GT369.40. Někdy se stává, že rozvodový řemen pracuje jen na 2/3 napínáku. Proto je velmi důležité zkontrolovat, zda se řemen pohybuje ve správné poloze. Špatné usazení řemene způsobuje nepravidelný tlak na kladku, což může způsobit poškození ložiska kladky.

Rozvodový řemen Dayco je charakteristický bílou teflonovou vrstvou, která mu zajišťuje tuhost (tato vlastnost umožňuje správné umístění řemene v systému) a vysokou odolnost proti otěru.

Diagnóza problému – Nesprávné nastavení řemene

Pravděpodobné příčiny tohoto problému – regulace napnutí řemene
     • Nesprávné uložení jednotlivých komponentů systému
     • Nesprávné napnutí řemene
     • Nesprávné nastavení napínáku GT369.26

Nesprávné uložení řemene může vést k poškození ostatních komponentů. Funkce celého systému za těchto nepříznivých podmínek může mít za následek sklouznutí řemene a tím poškození motoru. Je také důležité dodržovat utahovací momenty:
     • Šroub napínací kladky GT369.26: 40 Nm
     • šroub vodící kladky GE369.19 46 Nm
     • šroub kladky: 180 Nm
     • šroub napínacího ramene GT369.40: 21 Nm

Při demontáži starých rozvodů je dobré zkontrolovat stav zubů na řemenu. Může se totiž stát, že netěsnost napínáku byla příčinou úbytku oleje v napínáku, nebo mohlo dojít infiltraci vzduchu do oleje, což má za následek skokový pohyb pístu napínáku a může vést i k poškození zubů řemene, nebo poškodit tělo napínací kladky.

Fakt, že kladka vypadá na první pohled v pořádku, by nás nemělo svádět k opětovné montáži. Vždy je třeba ji vyměnit za novou.

                  
Závěrečné tipy:
     • Doporučený interval mezi výměnou je 100.000 km nebo 6 let.
     • Při výměně rozvodového řemene, vyměňte všechny další součásti.
     • Neohýbat ani nepřekrucovat řemen a nevystavovat přímému slunečnímu záření.
     • Všechna data k instalaci najdete na http://lc.cx/catalog-ra

Související články

Napínání ve směru nebo proti směru hodinových ručiček? To je otázka!
Napínání ve směru nebo proti směru hodinových ručiček? To je otázka!

V konstrukci moderních vznětových motorů je napnutí rozvodového řemenu regulováno pomocí dynamických napínáků. Zajišťují kompenzaci napnutí řemenu a trvale snižují jeho vibrace. Vzhledem k tomu, že jsou vybaveny vnitřními pružinami (vestavěnými) a mechanismus předepnutí využívá excentrickou montáž napínáku, je možné zajistit regulaci napnutí jak po směru, tak také proti směru hodinových ručiček. Ve většině napínáků […]

Problémy s asistenčními systémy automobilů po výměně ložiska kola
Problémy s asistenčními systémy automobilů po výměně ložiska kola

Výměna ložiska kola je v servisech dosti častý servisní úkon. Podvozek (a tím i ložiska kol) má bezprostřední vliv na bezpečnost jízdy. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby všechny činnosti spojené s jeho opravami prováděl kvalifikovaný personál v souladu s technologickými postupy výrobce, s použitím dílů odpovídající vysoké kvality. Neprofesionálně provedená výměna ložiska kola […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!