Společnosti Ford a Allianz prověřily opravu auta, které ulovil crash hunter. Většina dílů pocházela z vrakoviště

22. března 2013, 13:01

Nabouraná auta, která z místa nehody odvezou crash hunteři (lovci nehod), bývají po opravě nebezpečná. Takový je závěr testu, který udělala Allianz pojišťovna a společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Allianz náhodně vytipovala motoristu, který byl po nehodě „uloven“ crash hunterem a jehož vůz značky Ford spravili v neznačkové opravně. Po uhrazení faktury daly obě společnosti auto na revizi do značkového servisu Ford. Výsledek? Vůz byl opraven nekvalitně a komponenty, které měly být dle faktury originálními díly, pocházely z vrakoviště.

„Sami jsme netušili, jak špatně bude vůz opraven a s jakými podvody se setkáme,“ řekl ředitel úseku likvidace pojistných událostí Allianz pojišťovny Tomáš Klofát. „Nekvalitní servis je ale důsledkem řetězce, který začíná u crash huntera, jehož nikdo nevolal. Další věci se pak na sebe nabalují,“ dodává Klofát. Jediný správný postup je podle něj zavolat asistenci své pojišťovny či automobilky a také odmítnout všechny nehodové nebo jiné služby, které se na místě nehody začnou objevovat v roli samozvaných spasitelů.

„Majitelé nabouraných vozů se často naivně domnívají, že nejlepší oprava je vždy ta nejlevnější, a to především u neautorizovaných servisů. Často ale přitom zapomínají, že autorizované servisy musí dodržovat správné pracovní postupy, používat kvalitní náhradní díly a také jejich vybavení je zcela profesionální. Cena jejich práce přitom může být stejná jako u neautorizovaných opraven, jen výsledek se může velmi lišit,“ konstatuje servisní ředitel českého Fordu Martin Sládek.

Následná škoda, způsobená na špatně opraveném automobilu, znamená obrovské riziko pro ty, kteří v něm cestují. Vzhledem k omezeným deformačním zónám i horším jízdním vlastnostem tak mohou být následky další havárie tragické. U automobilů opravovaných zásadně v autorizovaných servisech navíc nehrozí, že by jim Allianz náhradu opravy krátila. Platí to také u starších aut, s nimiž motoristé jezdí do neznačkových certifikovaných servisů Allianz.

Allianz pojišťovna se společně s importérem vozů Ford do České republiky rozhodla kontroly vozidel po opravách ještě prohloubit. Ford nechce, aby bezpečnost jeho aut neodbornými opravami utrpěla. Proto se společně s Allianz snaží přispět k bezpečnějšímu provozu na českých silnicích. 

 

Poznámka redakce:
„Tento případ je bohužel druhou stránkou mince, kdy některé servisy nedělají čest ostatním neznačkovým servisům. Určitě je neodpustitelné, že byly použity díly z vrakoviště. Pokud byla slíbena oprava s originál díly, měla být dodržena, ale určitě bychom takovou opravu a díly nečekali v neznačkovém servisu. Čekali bychom tady však díly originální kvality. Důležitější je proto kvalitně provedená práce s kvalitními díly.

Nesrovnalost, která je zde uvedena, se týká reflektoru, kdy je ukázán originální díl s logem Ford a údajný neoriginální. Když se však podíváte blíže, je evidentní, že díl s logem Ford je vyroben firmou Hella a údajný neoriginální díl není nic jiného než stejný reflektor firmy Hella určený pro aftermarket. Nechceme napadat nekvalitně provedenou opravu, ale zákazník má mít právo na kvalitně opravu, kdy mohou být použity díly originální kvality a nemusí být použity jen díly originální.

Na tomto případě je krásně patrné, že originál díl vyrábí pro Ford firma Hella a ten samý můžete zakoupit přímo od firmy Hella. Jediný rozdíl je krabice, v které je díl zabalen.“

Vyjádření společnosti HELLA k článku a tiskové zprávě společnosti Allianz a Ford:
„Společnost HELLA s tématem článku souhlasí a rozhodně je nutné poukazovat na na nekvalitní opravy a crash-huntery, ale v článku jsou uvedeny fotografie, která matou zákazníka a vrhají špatné světlo na společnost HELLA. Oba světlomety jsou vyrobeny naší společností HELLA – jeden je dodáván jako originální díl, v tomto případě dodáváme do prvovýroby přímo značce Ford a druhý obrázek je totožný světlomet, ale dodávaný na aftermarketový trh. Světlomety jsou zcela totožné, pouze mají jiný obal a jiné označení etikety (značení pro prvovýrobu je odlišné). Popisek u fotky budí dojem nekvalitního neoriginálního světla, což není pravda. Veškeré světlomety vyráběné společností HELLA jsou originální a to pro prvovýrobu, OES i pro aftermarketový trh.“

Tisková zpráva + foto Allianz

Související články

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu ještě jednou
Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu ještě jednou

Minulý týden jsme Vám přinesli článek o reportáži v pořadu Autosalon. Zaznamenali jsme na něj velké ohlasy, a proto se k němu opět vracíme. Dnes pro Vás máme komentáře osobností aftermarketu, distributorů a sdružení. Článek naleznete zde – http://www.motofocus.cz/novinky/3299,jsou-neznackove-servisy-opravdu-horsi-a-drazsi-aneb-o-reportazi-v-autosalonu a byl doplněn o cenové srovnání firmy Inter Cars. U některých firem byly doplněny značky dílů. […]

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu
Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu

V sobotu 23. 02. 2013 byla na stanici Prima Family v pořadu Autosalon odvysílána reportáž „Jak ušetřit na servisu“, která dle nás staví neznačkové (nezávislé) servisy v očích zákazníka do pozice neprofesionálních dílen, které jsou drahé a používají díly pochybné kvality. Než se pustíte do čtení článku, doporučujeme shlédnout reportáž, o které pojednáváme. Reportáž je […]

Společné prohlášení profesních organizací SAČR a SISA k diskreditaci nezávislých servisů
Společné prohlášení profesních organizací SAČR a SISA k diskreditaci nezávislých servisů

Jak jsme Vám v minulých týdnech informovali, vzrůstá intenzita lživých reklam, reportáží na segment nezávislých servisů. V následujících řádcích Vám přinášíme společné prohlášení Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel (SAČR) a Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA). „Se znepokojením jsme v poslední době zaznamenali několik nevhodných reklam či reportáží, které se […]

O reportáži v pořadu Autosalon ještě jednou. Aneb, asi vše v pořádku nebylo
O reportáži v pořadu Autosalon ještě jednou. Aneb, asi vše v pořádku nebylo

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se rozhodla zahájit s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o. správní řízení ve vztahu s výše uvedenou reportáží. O reportáži „Jak ušetřit na servisu“, který odvysílala stanice Prima Family 23.02.2013 v pořadu Autosalon jsme se již věnovali detailně, včetně názorů mnoha stran. K obsahu se tentokrát vracet nebudeme, názory […]

Allianz: Ztratili jste auto? Podívejte se, kde a proč je v ČR zloději kradli v posledních třech letech
Allianz: Ztratili jste auto? Podívejte se, kde a proč je v ČR zloději kradli v posledních třech letech

Krádež auta je nepříjemná věc a motoristy nemile překvapí vždy v té nejnevhodnější chvíli. Třeba právě před odjezdem na prázdniny nebo dovolenou. Je však dobré zachovat si chladnou hlavu, proto Allianz připravila odpovědi na otázky: Jaké doklady je nutné doložit pojišťovně? Co se stane, pokud se ztracené auto najde? Ale hlavně i na tu, kde […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 22. března 2013, 13:37 0 0

Světlomet : Hella jako Hella ne?

Odpověď

Anonym, 22. března 2013, 21:57 0 0

Redakce: Máte pravdu, je zde uveden dvakrát originál světlomet Hella. Jednou s logem Ford a podruhé pro aftermarket. Připravujeme komentář.

Odpověď

Anonym, 26. března 2013, 6:01 0 0

Mě by spíše zajímalo jak má člověk postupovat, když zjistí sám, že jeho nové díly na autě nejsou originál a na faktuře jsou ceny originálních dílů?
Děkuji za odpověď.

Odpověď

Anonym, 26. března 2013, 16:23 0 0

Redakce: Použité díly by měli být uvedeny ve faktuře za opravu. Z ní by mělo být patrné o jaký díl se jedná, dle čísla dílu. I z většinu dílu je patrné, kdo je výrobcem. Pokud je zde nesrovnalost, je třeba reklamovat u servisu.

Odpověď

Anonym, 11. dubna 2013, 20:52 0 0

A ktorá poisťovňa u nás SR, alebo ČR preplatí nový diel v plnej hodnote? Ak chcú poisťovne kontrolovať, nech sa pozrú na seba, človek platí plnú hodnotu havarijnej poistky ale pri poistnej udalosti sa hneď všetko amortizuje!!!

Odpověď

Anonym, 1. června 2013, 22:54 0 0

Dobrý den,
rád bych si přečetl článek o opačně provedeném testu, kdy neautorizování opravci kontrolují vozy opravené ve značkových servisech. Dle mých osobních zkušenosti to často není žádná sláva a kvalita.Navíc používají většinou stejné díly jako neznačkové servisy pocházející ze stejných zdrojů, většinou nemají vlastní lakovny a laky nechávají dělat ve stejných lakovnách jako ostatní servisy(lak je potom odborně autorizovaný nebo neodborně neautorizovaný?).Dle mého názoru to jsou jen konkurenční tlachy za peníze. Autorizování dělají ze sebe víc než doopravdy jsou(dobři mechanici většinou mají svoje dílny, kdo je potom zaměstnaný v těch autorizovaných servisech?) Děkuji Petr.



Společnosti Ford a Allianz prověřily opravu auta, které ulovil crash hunter. Většina dílů pocházela z vrakovištěn

Odpověď

Anonym, 4. června 2013, 20:49 0 0

Redakce: Máte pravdu, také nám chybí spravedlivé srovnání autoservisů. Dle našeho názoru, jsou k dispozici pouze srovnání, která zvýhodňují vždy jednu konkrétní skupinu, značku a podobně a nejsou objektivní.Organizace, které by tyto testy mohli provádět tady jsou. Jen je potřeba je přesvědčit. Snad se dočkáme i takových testů.

Odpověď

Anonym, 29. října 2013, 20:50 0 0

Ale to, že v autorizovaném servisu by Allianz naprala krásnou amortizaci na díly, že si na " staré auto " dá " nový díl ", o tom ani slovo, že .....

Odpověď