Nový senzor společnosti OSRAM zajišťuje ve dne i v noci viditelnost automobilových displejů

, 8 října 2018, 16:25

Jedním z častých problémů řidičů za jasného slunečného dne je, že nemohou přečíst údaje na svém displeji navigačního systému nebo mohou pouze odhadovat, jakou rychlost ukazuje jejich tachometr na palubní desce. S pomocí nového senzoru venkovního osvětlení lze však podsvícení těchto displejů regulovat tak, že zůstanou zřetelné a čitelné za jakýchkoliv světelných podmínek.

Senzor venkovního osvětlení SFH 5701 A01 je aktivní součástka, jejíž integrovaný obvod je napájen signálním proudem, a proto nepotřebuje externí zdroj napájeníSenzor intenzity venkovního osvětlení SFH 5701 A01 společnosti Osram Opto Semiconductors je nejnovějším příspěvkem do portfolia výrobků pro automobilový průmysl a první IC součástka vyrobená společností Osram, která nepotřebuje externí napájení.

Senzor venkovního osvětlení (ALS) je aktivní součástka, jejíž integrovaný obvod (IC) je napájen signálním proudem, a proto není závislý na externím zdroji napájení. Má proto jen dva kontakty místo tří nebo více, takže se daleko snadněji osazuje a používá. Speciální filtr senzoru SFH 5701 A01 propouští převážně zelené světlo a umí účinně odfiltrovat infračervené vlnové délky. Tím je zajištěno, že SMD součástka (určená pro povrchovou montáž) se ideálně adaptuje na spektrální citlivost lidského oka, které je také nejcitlivější na zelenou část barevného spektra. Celkově senzor detekuje světlo v rozsahu vlnových délek spektra 450 nm až 700 nm – to je také rozsah viditelný lidským okem.

SFH 5701 A01 je analogová součástka s integrovaným lineárním zesilovačem, který poskytuje typický signál 135 μA při 100 luxech. Vysoký dynamický rozsah a vysoká citlivost při nízké světelnosti 0,01 luxu se spojují pro poskytování spolehlivého měření intenzity světla v širokém rozsahu světelných podmínek venkovního prostředí. Senzor ALS provádí přesná měření i skrze zatmavené čelní sklo nebo pod plastovými kryty - což je velká výhoda pro design kabiny pro cestující. Jeho velikost 1,25 mm x 2,0 mm x 0,8 mm z něj také činí velmi kompaktní prvek. Integrovaná teplotní kompenzace eliminuje citlivost zařízení na kolísání teploty.

„Tmavozelené pouzdro sestavy našeho senzoru SFH 5701 A01 nabízí řadu výhod, nejen ve smyslu designu. Součástka v autě nepřekáží, hlavně když je instalována pod polo-průhledným krytem. To společně s malými rozměry a vysokou citlivostí činí ze součástky velmi všestranné a účinné řešení pro mnoho různých aplikací v automobilovém interiéru”, říká Walter Rothmund, marketingový ředitel automobilové sekce výroby emitorů, laserů a senzorů společnosti Osram Opto Semiconductors.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!