… aneb jak může výměna palivového filtru ochránit motor a vstřikovací systém v nadcházejícím podzimním a zimním období.
Teplé a slunečné období je již za námi a na silnicích je čím dál víc vidět podzim a po něm následující zima. Tato roční období vyžadují zvýšenou péči nejen o vlastní zdraví, ale také o technický stav našeho vozu, který je nyní vystaven náročnějším podmínkám. Obzvlášť to pocítí majitelé automobilů s moderními vstřikovacími systémy benzínových i naftových motorů, které jsou citlivé i na to nejmenší znečištění. Stejně jako v případě našeho zdraví, tak i v případě technického stavu vozu funguje stejný, dobře známý princip – lepší, levnější a snazší je prevence, než léčení. Podle tohoto pravidla je nejvyšší čas zabývat se výměnou palivového filtru.
Dynamický vývoj technologie dieselových motorů v osobních automobilech zvyšuje požadavky na preciznost filtrace paliva. Zejména vývoj systémů Common Rail způsobil, že je mimořádně důležité používat vysoce kvalitní palivové filtry. Vstřikovače jsou velmi náchylné na znečištění, a aby se zamezilo nákladným opravám, je nezbytně nutné dodávat jim dokonale vyčištěné palivo. Palivové filtry Hengst, vyráběné v OE kvalitě, zachytávají částečky rzi a prachu, nečistoty z nádrže, vodu a další látky, které by mohly nepříznivě ovlivnit provoz moderních vstřikovacích systémů. Následující video ukazuje proces filtrace paliva pomocí filtrů Hengst a pomáhá pochopit to, co se přesně při něm děje:
Podzimní a zimní sezóna je testem pro palivový filtr. Během dne a noci dochází k velkým výkyvům teploty, což způsobuje zvýšení obsahu vody v palivu.
Přítomnost vody v palivu může způsobovat následující problémy:
- tvorbu kyseliny a gelovitých látek poškozujících čerpadlo a vstřikovače,
- oxidaci paliva,
- vytváření parafinů, které mohou zablokovat palivový filtr při teplotách pod 5 stupňů Celsia,
- degradaci aditiv v palivu.
Díky použití kompozitního filtračního média s vyšší schopností koalescence vody, separují filtry Hengst vodu lépe, ve srovnání se standardním filtračním médiem. Použitím tenčích hydrofobních vláken je možné oddělit téměř 100 % vody z motorové nafty. Funkce palivového filtru Hengst zaručuje bezporuchový chod motoru a ochranu proti opotřebení a korozi během celého servisního intervalu.
Není filtr jako filtr – na co si dávat pozor při výběru palivového filtru?
Běžně používané palivo s přídavkem esterů má na jedné straně pozitivní vliv na životní prostředí a na snižování emisí skleníkových plynů – na druhé straně nemůžeme opomenout negativní vliv biopaliv na účinnost a životnost filtrů. Moderní paliva s příměsí biokomponentů s vysokou hygroskopicitou absorbují velké množství vlhkosti. Používané biologické přísady mají korozivní vlastnosti a vysoký obsah organických částic, proto musí vzít výrobci filtrů v úvahu konstrukční kritéria a intervaly mezi výměnami.
Aby se zajistil vysoký stupeň filtrace a nejlepší ochrana vstřikovacího systému, Hengst použil speciální vícevrstvý filtrační materiál s mikropóry. Kromě toho má tento materiál speciální pryskyřičný povlak chránící proti agresivním biokomponentům obsažených v palivu, což zajišťuje dlouhou životnost filtru a jeho vysokou účinnost po celou dobu používání. Připojení filtračního materiálu se provádí svařováním, což eliminuje riziko vzniku koroze při použití filtrů s kovovou lištou. Tyto zdánlivě malé rozdíly v konstrukci filtrů Hengst mají velký význam v procesu filtrace paliva a pro lepší ochranu motoru vašeho vozu.
Více než 60 let zkušeností s výrobou integrovaných filtračních modulů pro prvovýrobu.
Jednotlivé funkce kapalin mohou být integrovány do multifunkčního modulu, což zajistí efektivnější využití dostupného montážního prostoru. Příkladem využití modulárního konceptu je řešení vyvinuté společně s inženýry GM ve výzkumném a implementačním oddělení společnosti Hengst. Jedná se o modul filtrace paliva používaný v motorech platformy D1xx a Epsilon – pro následující vozidla: Opel Insignia, Cascada, Astra, Meriva, Saab 9.5 / 9.3 a Chevrolet Cruze (výměnný filtr Hengst číslo E640KP). Snížením počtu spojů a hadiček byly vytvořeny ideální podmínky pro redukci velikosti a hmotnosti. Společnost Hengst vyrábí filtry pro prvovýrobu a kompletní filtrační moduly pro přední výrobce automobilů již více než 60 let. Díky tomu má Hengst zkušenosti a nezbytné znalosti o tom, jak chránit motor vašeho vozu. Filtry s logem Hengst jsou totiž vždy vyráběny v kvalitě originálního vybavení.
Kvalita originálního vybavení za atraktivní ceny.
Pro nejnovější vstřikovací systémy nabízí Hengst palivové filtry vyrobené z moderních kompozitních filtračních médií, sestávající z několika vrstev a s přídavným povlakem z extrémně jemných, pneumotermických plastových vláken. V tomto typu filtrů s hvězdicovitou strukturou se nachází nad vstupní filtrační vrstvou jemná filtrační vrstva, což zvyšuje schopnost zadržovat nečistoty (částice koroze, prachu, usazenin z nádrže a vodu) o více než 100 % ve srovnání se standardními filtračními médii. Spolehlivost filtrů Hengst zaručuje bezporuchový chod motoru a ochranu proti opotřebení a korozi v průběhu celého servisního intervalu.
Vložky palivových filtrů Hengst se používají v dieselových a benzínových motorech montovaných do nových osobních automobilů. Výměna vložky je tak díky tomu jedinou operací prováděnou během údržby filtru. Ventily a obal filtru, který obsahuje správnou vložku palivového filtru, jsou trvale připojeny k bloku motoru.
Tyto moduly mají integrované funkce v jednom kompaktním obalu: palivový filtr, výkonný ohřívač paliva s funkcí “quick connect”, řídicí elektroventil, odlučovač vody, snímače tlaku a ventily pro regulaci průtoku a teploty. Díky snadnému použití a ekologickému designu filtrů ENERGETIC®, které využívají technologii “Clip-in”, je filtr vyměněn extrémně rychlým a čistým způsobem.
Technologie zajišťující plný výkon motoru vašeho vozu
Speciální filtrační vložka používaná u filtrů Hengst má velmi velkou plochu, což zvyšuje její schopnost zachytávat znečištění a současně zaručuje nízký průtokový odpor, který pomáhá využít motor na plný výkon. Vložky ze svařovaných vláken jsou vyrobeny na bázi polyesteru, a proto mají mnohem delší životnost než média z celulózy. Ve srovnání s jednovrstvými celulózovými vložkami mají vložky ze svařovaných vláken dvě vrstvy s různou strukturou. Speciální proces svařování netkaných vrstev vytváří extrémně jemnou strukturu, která umožňuje dosažení velmi vysoké pórovitosti v dokončeném médiu. Tyto vložky jsou optimálně přizpůsobeny požadavkům výrobce vozidla. Díky inovativnímu filtračnímu médiu Meltblown s třídou filtrace pod 2μ, vložky palivových filtrů Hengst zajišťují optimální ochranu proti opotřebení, splňují požadavky vstřikovacích systémů a zajišťují vysokou provozní spolehlivost i mezi dlouhými servisními intervaly, čímž se snižují náklady na údržbu.
Ještě dnes se obraťte na svého nejbližšího distributora náhradních dílů a požádejte ho o aktuální, cenově atraktivní nabídku filtrů Hengst v prvovýrobní kvalitě.
Více informací na téma filtrace paliva najdete na stránkách: www.hengst.com
Komentáře