Menu

Legislativa / Sdružení

Druhé kolo strategického dialogu k budoucnosti evropského automobilového průmyslu

Sdružení automobilového průmyslu pozitivně hodnotí diskusi o pragmatičtějším přístupu k dekarbonizaci a oceňuje uznání naléhavé potřeby řešit nesmyslné penalizování za hrozící nesplnění cílů za roky 2025 a 2026. Zároveň však upozorňuje na nezbytnost systematičtějšího a delšího přechodného období pro splnění CO₂ cílů.

Evropská komise zahajuje veřejnou konzultaci o antimonopolních pravidlech pro motorová vozidla

Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci, v níž vyzývá všechny zainteresované strany, aby vyjádřily své názory na fungování pravidel hospodářské soutěže vztahujících se na vertikální dohody v automobilovém sektoru. Mezi tato pravidla patří nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) a v doplňkových pokynech (dále jen “SGL”), obojí ve znění z dubna 2023, jakož i […]

Evropská komise zahájila konzultaci k budoucnosti automobilového průmyslu – vyjádření AutoSAP

Otevření strategického dialogu a veřejné konzultace k budoucnosti automobilového průmyslu je krok dobrým směrem. Vzhledem k urgentnosti výzev, kterým odvětví čelí, však Evropa potřebuje konkrétní řešení, nikoliv nekonečné diskuse. AutoSAP, že tato iniciativa Evropské komise vytváří prostor pro potřebnou debatu, klíčová opatření však musí bezprostředně následovat.

Česko není spokojeno s jednáními EU o automobilovém průmyslu

Česko vyjádřilo svou nespokojenost s nově zahájeným strategickým dialogem Evropské komise o automobilovém průmyslu s odkazem na vyloučení klíčových hráčů z regionu.

SISA: Společné prohlášení skupiny nezávislých poskytovatelů služeb

Evropští spotřebitelé, nezávislí poskytovatelé automobilových služeb a mobility ke strategickému dialogu Evropské komise o budoucnosti automobilového průmyslu.

Nové vedení sdružení SISA

Dne 15. ledna 2025 se konala Valná hromada sdružení SISA. Kromě zhodnocení roku 2024, nastínění plánů pro rok 2025, se na shromáždění také volil nový předseda.

Novela o autonomních vozidlech: krok k širšímu využití autonomních technologií na našich silnicích

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Sdružením automobilového průmyslu a Svazem dovozců automobilů připravilo novelu zákonů, která umožní maximální využití současných technických možností automobilů prodávaných v ČR a EU. Změna zákonů bude v listopadu předložena k projednání do Poslanecké sněmovny.

Aftermarket v centru evropského automobilového průmyslu – shrnutí konference FIGIEFA 2024

Na konferenci FIGIEFA 2024 se sešlo téměř 250 lidí z pětadvaceti evropských zemí. FIGIEFA je Mezinárodní federace nezávislých distributorů automobilových výrobků, která byla založena v roce 1956. Sdružuje klíčové hráče na trhu s náhradními díly. Společnosti, které zastupuje, obsluhují více než 400.000 nezávislých (i autorizovaných) autoservisů, které pokrývají 80 % trhu oprav a údržby vozidel. […]

Nejhorší propouštění v automobilovém průmyslu od pandemie

Evropský dodavatelský automobilový průmysl čelí nejvážnějšímu propouštění od krize COVID-19. Výzkum a analýza společnosti CLEPA předpokládá, že od roku 2020 zaniklo v tomto odvětví zhruba 86.000 pracovních míst. Navzdory prognózám, že do roku 2025 vznikne více než 100.000 nových pracovních míst, došlo ve skutečnosti k čistému úbytku téměř 56.000 pozic.

Ministr Kupka a AutoSAP spojují síly pro realistickou a zásadní změnu CO2 emisních limitů pro osobní automobily a dodávky

Ministr dopravy Martin Kupka a Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) společně usilují o úpravu současných limitů emisí CO2 pro osobní automobily a dodávky. Ukazuje se, že Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. Považujeme to za klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně, a v neposlední řadě pro […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace