Menu

Legislativa / Sdružení

Ztráta konkurenceschopnosti EU, geopolitická nejistota a dovoz z Číny nadále tlumí náladu dodavatelů

Evropský dodavatelský automobilový průmysl se připravuje na turbulentní rok, protože podle nejnovějšího průzkumu v odvětví si 42 % dodavatelů myslí, že v roce 2025 nebudou ziskoví.

Americká cla poškodí výrobce automobilů, jejich dodavatele i spotřebitele na obou stranách Atlantiku

Sdružení automobilového průmyslu vyjadřuje vážné znepokojení nad oznámením amerického prezidenta o zavedení dodatečných cel ve výši 25 % na všechna vozidla, která nejsou vyrobena v USA. Tato cla, která mají vstoupit v platnost 3. dubna, představují přímou hrozbu pro ekonomiku evropských výrobců a dodavatelů, narušují globální dodavatelské řetězce a ohrožují jejich konkurenceschopnost v době, kdy automobilový průmysl čelí zásadní transformaci a rostoucí mezinárodní konkurenci. […]

Změny v ekosystému trhu s náhradními díly – konference CLEPA Aftermarket 2025 již brzy

Zatímco trendy jako elektromobilita, konektivita a vývoj pokročilých asistenčních systémů se stávají všeobecně známými, kybernetická bezpečnost je novou oblastí, na kterou se automobilový trh zaměřuje. Od července 2024 musí být všechna vozidla prodávaná v EU vybavena schváleným systémem řízení kybernetické bezpečnosti. To znamená změny v ekosystému trhu s náhradními díly. Související otázky budou komentovány na […]

Akční plán pro automobilový průmysl – Provádění musí uvolnit plný potenciál hodnotový řetězec trhu s náhradními díly pro automobilový průmysl

FIGIEFA vítá obecný přístup nastíněný v akčním plánu Komise pro automobilový průmysl, který byl zveřejněn 5. března 2025. Podporuje všechny návrhy, které zvyšují konkurenceschopnost, odolnost dodavatelského řetězce a čistou mobilitu celého odvětví automobilového průmyslu.

Druhé kolo strategického dialogu k budoucnosti evropského automobilového průmyslu

Sdružení automobilového průmyslu pozitivně hodnotí diskusi o pragmatičtějším přístupu k dekarbonizaci a oceňuje uznání naléhavé potřeby řešit nesmyslné penalizování za hrozící nesplnění cílů za roky 2025 a 2026. Zároveň však upozorňuje na nezbytnost systematičtějšího a delšího přechodného období pro splnění CO₂ cílů.

Evropská komise zahajuje veřejnou konzultaci o antimonopolních pravidlech pro motorová vozidla

Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci, v níž vyzývá všechny zainteresované strany, aby vyjádřily své názory na fungování pravidel hospodářské soutěže vztahujících se na vertikální dohody v automobilovém sektoru. Mezi tato pravidla patří nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) a v doplňkových pokynech (dále jen „SGL“), obojí ve znění z dubna 2023, jakož i […]

Evropská komise zahájila konzultaci k budoucnosti automobilového průmyslu – vyjádření AutoSAP

Otevření strategického dialogu a veřejné konzultace k budoucnosti automobilového průmyslu je krok dobrým směrem. Vzhledem k urgentnosti výzev, kterým odvětví čelí, však Evropa potřebuje konkrétní řešení, nikoliv nekonečné diskuse. AutoSAP, že tato iniciativa Evropské komise vytváří prostor pro potřebnou debatu, klíčová opatření však musí bezprostředně následovat.

Česko není spokojeno s jednáními EU o automobilovém průmyslu

Česko vyjádřilo svou nespokojenost s nově zahájeným strategickým dialogem Evropské komise o automobilovém průmyslu s odkazem na vyloučení klíčových hráčů z regionu.

SISA: Společné prohlášení skupiny nezávislých poskytovatelů služeb

Evropští spotřebitelé, nezávislí poskytovatelé automobilových služeb a mobility ke strategickému dialogu Evropské komise o budoucnosti automobilového průmyslu.

Nové vedení sdružení SISA

Dne 15. ledna 2025 se konala Valná hromada sdružení SISA. Kromě zhodnocení roku 2024, nastínění plánů pro rok 2025, se na shromáždění také volil nový předseda.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace