Menu

Legislativa / Sdružení

AutoSAP: Cla na čínské elektromobily nejsou řešením

Evropská komise navrhla uvalení prozatímních vyrovnávacích cel na dovoz elektromobilů vyrobených v Číně. Sdružení automobilového průmyslu dlouhodobě podporuje spravedlivý a otevřený obchod založený na rovných podmínkách, nicméně zavádění cel vnímá jako rizikové. Dodatečná cla podle zástupců českého autoprůmyslu základní problémy čínské konkurence neřeší a můžou se ukázat naopak jako kontraproduktivní.

SISA: Výzva k předložení faktických podkladů pro hodnocení/kontrolu účelnosti

Cílem tohoto dokumentu je informovat veřejnost a zúčastněné strany o práci Komise, aby mohly poskytovat zpětnou vazbu a účinně se účastnit konzultačních činností. Žádáme tyto skupiny, aby se vyjádřily k tomu, jak Komise chápe tento problém a možná řešení, a aby se podělily o veškeré relevantní informace, které mohou mít.

Ředitelé automobilového průmyslu vedoucím představitelům EU: Evropa potřebuje silný Industry Deal, aby mohl Green Deal fungovat

13 generálních ředitelů předních evropských výrobců automobilů a dodavatelů automobilového průmyslu se sešlo s komisařem EU pro oblast klimatu Wopkem Hoekstrou u “kulatého stolu”, aby diskutovali o ekologické transformaci tohoto odvětví. Tomu předcházelo setkání s předsedou Evropské rady Charlesem Michelem před summitem EU o konkurenceschopnosti, který se uskuteční tento týden.

Evropský parlament hlasuje o emisní normě Euro 7

Ve středu 13. března hlasoval Evropský parlament o konečné podobě emisní normy Euro 7.

Nařízení Komise ohledně přístupu k informacím palubního diagnostického systému vozidla a k informacím o opravách a údržbě

Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/1244 ze dne 20. května 2021, kterým se mění příloha X nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858, pokud jde o standardizovaný přístup k informacím palubního diagnostického systému vozidla a k informacím o opravách a údržbě vozidla a požadavky a postupy pro přístup k informacím o bezpečnostních prvcích vozidla.

Revize nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla

V době nekontrolovatelné inflace je zřejmé, že účinná hospodářská soutěž na trhu s náhradními díly pro automobilový průmysl je nezbytná pro udržení cen na přijatelné úrovni v zájmu spotřebitelů i podnikatelských subjektů. Evropská komise si je této výzvy vědoma, a proto dne 17. dubna 2023 učinila krok správným směrem, když obnovila nařízení o blokové výjimce […]

Evropští spotřebitelé, nezávislí poskytovatelé automobilových služeb a mobility společně za naléhavá opatření Komise v oblasti právních předpisů týkajících se údajů o vozidlech

Skupina 10 zástupců nezávislých poskytovatelů automobilových služeb vyzvala předsedkyni Ursulu von der Leyenovou a sbor komisařů, aby urychleně předložili odvětvové právní předpisy týkající se přístupu k údajům o vozidlech. Společně představují 80 % evropského automobilového hospodářství a zahrnují dodavatele a distributory automobilových dílů na kontinentu, dílny a jejich dodavatele technologií, společnosti poskytující služby mobility, pojišťovnictví […]

Matthias Zink, generální ředitel pro automobilové technologie společnosti Schaeffler, se stal novým prezidentem CLEPA

Evropská asociace dodavatelů automobilového průmyslu CLEPA zvolila Matthiase Zinka svým novým prezidentem na dvouleté funkční období, které začne v lednu 2024.

Daň ze spalovacích automobilů je jen začátek. Unie chystá něco mnohem horšího

Před nedávnem se v médiích objevila informace o plánované dani na automobily se spalovacími motory. Jak se ukázalo, není to jediný nápad Evropské unie, jak zasáhnout majitele starších a levných aut. Bude zaveden zákaz výměny motoru a větších karosářských oprav?

Euro 7: Dohoda zlepšuje původní návrh Evropské komise, i přesto bude norma pro autoprůmysl velkou výzvou

Sdružení automobilového průmyslu dlouhodobě usiluje o takovou podobu normy Euro 7, která udrží na trhu širokou paletu dostupných modelů vozidel, o která zákazníci skutečně stojí, a to včetně vozidel se spalovacím motorem, plug-in hybridů nebo plně elektrických. Proto je třeba, aby možné přínosy pro životní prostředí byly posouzeny realisticky a vybalancovány s dopady na zaměstnanost a konkurenceschopnost odvětví.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace