Bosch na IAA prozradil, že má zakázky v hodnotě 13 miliard eur v oblasti elektromobility

12. září 2019, 22:16

Od začátku roku 2018 získala společnost Bosch v oblasti elektromobility zakázky v hodnotě zhruba 13 miliard eur, včetně sériových projektů bateriových elektrických pohonů pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. S těmito úspěchy a díky své síle v oblasti inovací se Bosch prosazuje i v současném obtížném prostředí.

Obchodní oblast Mobility Solutions se v roce 2019 opět vyvíjí lépe než celosvětová automobilová výroba. Navzdory aktuálně klesajícímu vývoji na trhu budou prodeje z této obchodní oblasti jen mírně pod úrovní loňského roku.

Bosch Mobility Solutions

„Transformace mobility přináší výzvy – ale také příležitosti. A ty chceme využít,“ říká Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Bosch.

Bosch jde vstříc budoucnosti mobility. Společnost je otevřená novým technologiím, dále vyvíjí konvenční pohony a podporuje elektrifikaci. Společnost zároveň pohání kupředu automatizaci, konektivitu a personalizaci mobility. Klíčem k tomu je elektronika a software. Odvětví mobility aktuálně zaměstnává na 14 000 softwarových vývojářů a roční náklady na expertní činnosti v oblasti softwaru dosahují tři miliardy eur. Cíl: lidé by měli zůstat mobilní v souladu se životním prostředím a měli by si moci mobilitu dovolit.

Výkonné pohony: od spalovacího motoru až po palivový článek

Bosch stojí v čele při ochraně klimatu, a to nejen tím, že od příštího roku budou všechny jeho závody po celém světě uhlíkově neutrální.

Společnost ročně investuje 400 milionů eur do bezemisní mobility. Bosch má již dnes v elektromobilitě tak široký záběr, jako žádná jiná firma – od jízdních kol po nákladní vozidla, od lehkých 48voltových hybridních pohonů po plně elektrický pohon.

Bosch chce vytvořit masový trh s palivovými články a uvést je do sériové výroby, aby se stal lídrem na trhu v oblasti elektromobility.

Nová technika: méně pevných částic, méně brzdného prachu

Ještě v roce 2030 budou mít tři ze čtyř nových vozidel pod kapotou konvenční pohon; část z nich podporovaný 48voltovým systémem nebo jako Plug-in-Hybrid. Proto Bosch stále zvyšuje efektivitu jak naftových tak benzínových motorů. Nejnovější pokrok: s vnitřními úpravami motoru a moderním ošetřením emisí dokáží benzínové motory být i v běžném provozu až o 70 procent pod limitem pro pevné částice podle normy Euro-6d-temp.

Bosch chce minimalizovat také emise pevných částic způsobené bržděním. V porovnání s běžným brzdovým kotoučem vytváří iDisc až o 90 procent méně brzdného prachu. Regenerativní brzdový systém Bosch může u elektrifikovaných vozidel snížit množství pevných částic z brždění dokonce o více než 95 procent.

Bosch Mobility Solutions

Milník: schválen první systém úrovně 4

Velkých obchodních úspěchů dosahuje Bosch také u automatizovaného řízení. Základ tvoří asistenční systémy pro řidiče. V této oblasti Bosch v tomto roce posílí o dvanáct procent, při obratu dvě miliardy eur. Do dalších úrovní automatizovaného řízení investuje Bosch do roku 2022 čtyři miliardy eur. Pro americký a asijský trh vyvíjí Bosch systémy handsfree úrovně 2 – dálniční asistenty, kteří umožní sundat ruce z volantu.

Bosch a Daimler nedávno v Německu obdrželi celosvětově první povolení pro systém úrovně 4: pro automatizované parkování v parkovacím domě Stuttgartského muzea Mercedes-Benz. Plně automatizovaná parkovací služba přitom již nepředstavují žádný prototyp. Do konce roku 2021 má být tímto systémem vybaven další tucet parkovacích domů.

Mobilita na míru: Služby kyvadlové dopravy a Rolling Chassis

Obrat v oblasti mobility dal vzniknout novým aktérům na trhu. S těmito aktéry se tento obchod zpřístupnil i pro Bosch. Společnost tak spolupracuje se třemi největšími poskytovateli Ride-Hailing – DiDi, Lyft a Uber, kteří již celosvětově zprostředkují celkem přes 50 milionů jízd denně. Čínský poskytovatel mobility s vedoucím postavením DiDi například využívá bateriový servis Bosch založený na cloudu, pomocí něhož lze prodloužit životnost autobaterií.

V budoucnu budou tito poskytovatelé služeb mobility nabízet mobilitu na míru stále častěji prostřednictvím vozidel kyvadlové dopravy. Do roku 2025 by tak mělo celosvětově jezdit více než 2,5 milionů vozidel kyvadlové dopravy. Pomocí svých řešení elektrifikace, automatizace, konektivity a personalizace chce Bosch těmto poskytovatelům umožnit nabízet dopravní služby s nejvyšším komfortem a maximální bezpečností. Základ pro takováto vozidla kyvadlové dopravy mohou tvořit Rolling Chassis – modulové platformy připravené k jízdě, na které lze flexibilně namontovat karoserie.

Za tímto účelem zahájil Bosch začátkem roku spolupráci s firmou Benteler, expertem na podvozky a automobily. Rolling Chassis využije jako první zákazník Automobili Pininfarina pro vlastní vozidla, a navíc je bude dále distribuovat.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!