V létě se konal další, v pořadí již 6. ročník BestDrive RoadShow, kde se firma opět zaměřovala na kontrolu technického stavu automobilů. Vzhledem k tomu, že spousta českých a slovenských řidičů vyráží na dovolenou autem, je dlouhodobým cílem servisní sítě BestDrive přispět k větší bezpečnosti na cestách.
Během RoadShow kontrolovali technický stav vozidel a nabízeli řešení k odstranění případných závad. To vše formou servisní prohlídky přímo na parkovišti u vybraných hypermarketů.
Letos v Česku kontrolovali automobily v Brně, Českých Budějovicích, Opavě, Havířově, Karlových Varech, Liberci, Olomouci, Plzni, Praze, Ústí nad Labem a nově také v Mostě, na Slovensku pak v Bratislavě, Martině, Košicích, Žilině a v Trnavě.
V rámci prohlídky se zaměřili na 5 základních částí vozu, a to geometrii náprav, stav brzdové a chladící kapaliny, tlak v pneumatikách, provedli jsme test autobaterie a zkontrolovali hladinu motorového oleje.
„RoadShow servisní sítě BestDrive se stala již tradicí. Tento rok jsme za českými a slovenskými řidiči vyrazili již pošesté. Bohužel nic se nemění na tom, že jsou v technickém stavu automobilů značné rezervy. Zkontrolovali jsme téměř 2 tisíce aut v 16 městech – 1569 v Česku a 386 na Slovensku. A obdobně jako v loňských ročnících – průměrně 80 % z nich neměla geometrii v pořádku!“, říká Lucie Matušková, zástupkyně servisní sítě BestDrive.
„Nejhorší výsledky jsme naměřili na Slovensku v Žilině, kde až 98 % kontrolovaných aut vykazovalo nějaký nedostatek v seřízení geometrie. V Česku stejně jako loni na tom byli nejhůře řidiči v Karlových Varech, kde 90 % kontrolovaných aut mělo špatně seřízenou geometrii. Přitom správně nastavená geometrie má zásadní vliv na bezpečnost vozidla, komfort jízdy i ekonomiku provozu. Naopak – relativně nejlépe na tom jsou v Olomouci – tam se závada na geometrii prokázala „jen“ u cca 74 % automobilů“, doplňuje statistiku Lucie Matušková.
„Další oblastí, na kterou jsme se na akci opět zaměřili, byly pneumatiky. Během BestDrive RoadShow 2019 jsme zkontrolovali kolem 8.000 pneumatik. Výsledky oproti geometrii jsou v podstatě příznivé a dá se říci, že pneumatikám věnují čeští i slovenští řidiči více pozornosti. V nepořádku – v drtivé většině případů způsobeném hloubkou dezénu, která byla nižší než legislativních 1,6 mm – bylo 6 % kontrolovaných pneumatik. Nejlépe na tom byli řidiči z Liberce a Ústí nad Labem, kde se vyskytl problém pouze u 2 % kontrolovaných pneumatik“, dodává Lucie Matušková.
Komentáře