Philips uvádí na trh alternativu k dražším xenonovým výbojkám

6. dubna 2020, 15:36

Společnost Philips, průkopník v oblasti xenonových svítidel, systematicky vyvíjí další typy a řešení. Na aftermarketu jsou nejnovější položkou v této řadě automobilového osvětlení výbojky D8S.

Xenonové výbojky Philips D8S

V 90. letech minulého století Philips uvedl do sériové výroby xenonové výbojky. Jejich světelné parametry zdaleka převyšovaly halogenové žárovky a poskytly tak řidičům mnohem lepší zorné pole na silnici. Bílé, téměř denní světlo, které vyzařovaly, bylo po setmění mírnější pro lidské oko a snižovalo zrakovou únavu. Navíc konstrukce výbojky umožnila svícení celým povrchem, při žárovce byl paprsek omezen na tenké vlákno.

„Uvedení xenonových výbojek do sériové výroby bylo spojeno s vývojem konstrukčních parametrů světlometů, aby vyhovovaly jejich parametrům. Týkalo se to nejenom rozložení čoček a reflektorů, ale i systému samonivelace a postřikovačů. Tyto požadavky, opřené o homologační předpisy, se odrazily v tovární ceně vozu.

Proto se původně instalovaly do modelů vyšších kategorií. Dnes si je lze objednat v jakémkoli segmentu, k čemuž přispívají i nová řešení používaná výrobci,“ říká Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe ze společnosti Lumileds Poland, výrobce a distributora automobilového osvětlení značky Philips.

Philips právě do své nabídky zařadil xenonové výbojky D8S. Ve srovnání s doposud používanými modely D1S, D2S, D3S a D4S se vyznačují pozměněnými parametry. Například vyzařují paprsek světla s hodnotou 2000 lumenů, zatímco předchozí verze cca 3200 lumenů (při výkonu 35 W). V tomto případě je to méně, ale stále mnohem účinněji než u halogenových žárovek, které v případě H3-H7 nabízejí asi 1400 lumenů při 55 wattech. Výbojky D8S spotřebují méně než polovinu, a sice 25 W.

Z hlediska zákona není u xenonových svítidel se světelným paprskem do 2000 lumenů nutné používat přídavný postřikovací a samonivelační systém. To se příznivě odráží na ceně a umožňuje to častější využití tohoto řešení, a tím pádem dochází i k dalšímu zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Výbojky D8S nejsou v automobilovém průmyslu úplnou novinkou. Toto řešení se již v prvovýrobě montuje do vybraných modelů, např. Audi A1, Citroen Jumpy a Spacetourer, DS 3, Ford Focus, Tourneo a Transit, Peugeot Expert a Traveller, Toyota Proace a Volkswagen Amarok, Beetle, Caddy a Touareg.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!