Technologická společnost 3M udělala další krok směrem k udržitelnosti, když představila novou brusnou a leštící pastu v jednom 3M Perfect-it Famous Finish. Je vyvinutá na bázi vody a umožňuje sjednocení laku v jediném kroku leštění, čímž šetří firmám i jejich zákazníkům čas a peníze.
Profesionálové z lakoven a autoservisů vědí, kolik práce po opravě defektů na laku dá finální doleštění. Při každém kroku přitom hrozí, že se něco pokazí.
„Zjednodušené leštění ocení jak nováčci, kterým půjde práce snáz a udělají méně chyb, tak zkušení mistři, kterým ušetří čas a budou se tak moc věnovat další práci,“ vysvětluje Petr Raboch ze 3M.
Perfect-it Famous Finish poskytuje efektivní řešení doleštění povrchu. V součinnosti s nově vyvinutými brusnými systémy Trizact je to skvělý a rychlý systém na dokončení oprav laku. Pracovníci v dílně najdou pastu mezi ostatními přípravky snadno, a to podle fialového víčka. Stejnou barvu má i k tomu určený pěnový lešticí kotouč na leštičku.
„Má speciální povrch pro snižování zahřívání laku. Pro optimální výsledek nastavte rychlost otáček mezi 800 až 1400,“ radí Petr Raboch.
To, co každý zaměstnanec dílny uvítá, je fakt, že nová brusná a leštící pasta od 3M nemá nijak nepříjemnou vůni a neobsahuje škodlivé látky. Vývojáři ve 3M ji vytvořili na bázi vody, takže je šetrná ke zdraví i k životnímu prostředí. Má nízký obsah tzv. VOC látek.
Krok za krokem: Oprava drobných škrábanců po zimě
Malé kamínky, kterých je na silnici speciálně po zimě hodně, někdy umí způsobit nemalé nepříjemnosti. Tedy alespoň na první pohled. Při podrobné kontrole jde totiž ve většině případů jen o jedno až dvoumilimetrové škrábance, které poškodí pouze vrchní vrstvu laku. V takovém případě stačí jednoduše opravit povrchový nátěr.
Čištění: Nejprve je zapotřebí důsledně umýt danou oblast a přesvědčit se, zda opravdu došlo k poškození laku nebo se jedná pouze o povrchové ušpinění nebo třeba stopy omítky. Na poškozené místo je dobré se zaměřit nejen pouhým okem, ale také hmatem, aby bylo možné správně odhadnout šířku a hloubku škrábanců.
Broušení: Pro odstranění větších defektů je potřeba sahnout po brusných kotoučích P1500 nebo P2000, pro jednoduhé vyhlazení povrchu je ideální dvojice brusných kotoučů Trizact, nejprve se zrnitostí 3000 a později jemnější 8000.
„Struktura Trizact disků je založená na mikroreplikované technologii. Speciální pyramidová struktura brusiva zajistí, že při používání kotouče je obrušovaný povrch neustále v kontaktu se stále novými a novými brusnými částicemi. Déle tak vydrží a hlavně přináší rovnoměrný výsledek,“ vysvětluje Petr Raboch ze 3M.
Leštění: Zdrsněný povrch po broušení dokonale vyhlazuje právě pasta Famous Finish nanesená na pěnový lešticí kotouč. 3M ji vyvinulo především pro výrobce automobilů, aby jim zajistila vysokou kvalitu laku i při celodenním leštění na lince. Ocení ji ale i profesionální autoservisy, kde si potrpí na precizní práci. Vysoký lesk lze dosáhnout už v řádu desítek vteřin.
Finalizace: Aby byl po leštění povrch bez prachu, je dobré použít k dočištění utěrku z mikrovlákna. Pro závěrečnou kontrolu všech leštících operací i případné odstranění zbytků pasty je ideální Finish Control Spray. Pomáhá dosáhnout excelentního výsledku.
Komentáře