Continental testuje pneumatiky na dynamickém simulátoru jízdy

19. dubna 2021, 16:59

Společnost Continental investuje do nejmodernějšího dynamického simulátoru jízdy, který má pomoci zajistit vývoj jejích prémiových pneumatik pro trh první výbavy efektivnějším, trvalejším a přesnějším způsobem v souladu s budoucími požadavky zákazníků.

Continental simulace testování pneumatik

Špičkové zařízení od výrobce Ansible Motion bude uvedeno do provozu v polovině roku 2022 v největším evropském středisku společnosti Continental pro testování pneumatik s názvem Contidrom, jež se nachází v obci Wietze poblíž Hannoveru. Jedná se o simulátor typu DIL (Driver-in-the-Loop), který vypočítává přesné parametry jízdní dynamiky pneumatik a také příslušného testovacího vozidla. Díky své vysoké mobilitě je simulátor schopen poskytovat profesionálním zkušebním jezdcům společnosti Continental subjektivní dojmy z jízdy podobně jako v případě testů pneumatik na zkušební dráze. Zkušební jezdci mohou zkoumat vlastnosti nově vyvinutých pneumatik v rámci nejrůznějších virtuálních testovacích scénářů a jízdních situací.

„Vývoj a testování prémiových pneumatik je velmi složitý a časově náročný proces. Použitím nového dynamického simulátoru jízdy dokážeme tento vývojový proces v budoucnu ještě více zefektivnit,“ říká Dr. Boris Mergell, vedoucí divize výzkumu a vývoje pneumatik. „Chceme aktivně formovat virtuální proces vývoje v automobilovém průmyslu i v oblasti pneumatik. Nový simulátor představuje spojení nejmodernějších technologií s rozsáhlými zkušenostmi našich profesionálních zkušebních jezdců. Společnost Continental je jedním z průkopníků v používání této inovativní hybridní testovací technologie,“ dodává.

Každý testovací cyklus dokončený na simulátoru jízdy namísto skutečných silnic znamená potřebu menšího počtu testovacích pneumatik, které je nutné vyrobit. Investice do nové testovací technologie tedy rovněž podporuje rozsáhlé úsilí společnosti Continental v oblasti udržitelnosti. Cílem společnosti je mimo jiné stát se do roku 2030 nejprogresivnějším výrobcem pneumatik z hlediska environmentálních a společensky odpovědných obchodních postupů. Za účelem dosažení tohoto cíle společnost Continental významně investuje do inovativních technologií a procesů v rámci celého hodnotového řetězce. Nový simulátor jízdy přispívá ke splnění výše uvedeného cíle konkrétními měřitelnými hodnotami:

„Pokud budou naši zkušební jezdci v budoucnu více sedět v kokpitu simulátoru a méně za volantem automobilu, bude možné každý rok najet zhruba o 100.000 kilometrů méně na silnicích nebo zkušebních drahách,“ vysvětluje Dr. Holger Lange, který je ve společnosti Continental vedoucím divize vývoje pneumatik pro osobní automobily určených pro trh první výbavy. „Kromě toho také ušetříme přibližně 10.000 testovacích pneumatik ročně,“ dodává.

Continental simulace testování pneumatik

Simulátor nabízí široké možnosti testování

Zkušební jezdec testuje na simulátoru konkrétní model pneumatiky pro konkrétní model automobilu. V případě jakýchkoli anomálií je možné všechny parametry kdykoli digitálně upravit. To znamená, že nové modely pneumatik lze předvídatelným způsobem testovat v rámci všech možných oblastí použití či jízdních situací a na celé řadě různých povrchů, což přináší spolehlivé výsledky již v rané fázi procesu vývoje. Testování lze využít pro všechny varianty automobilů a pohonů, pro osobní automobily i nákladní automobily nebo pro automobily s elektrickým, hybridním i spalovacím motorem. Společnost Continental navíc intenzivně zkoumá možné využití udržitelných materiálů při výrobě pneumatik. A pomocí tohoto způsobu může důkladně testovat a dále optimalizovat dokonce i nové varianty materiálů ještě před samotnou výrobou první testovací pneumatiky.

Společnost Continental si zvolila nejnovější simulační technologii Delta S3 od společnosti Ansible Motion. Díky většímu prostoru o rozměru čtyři krát pět metrů, na němž se může simulátor pohybovat, vyššímu rozlišení a schopnosti přesně hodnotit pneumatiky ve virtuálním světě umožní simulátor Delta S3 inženýrům ze společnosti Continental simulovat akceleraci po delší dobu. Výsledkem je například realističtější manévrování při změně jízdního pruhu, projíždění prudkými či táhlými zatáčkami a jízda na různých površích.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!