MANN+HUMMEL nyní používá v kabinových filtrech médium HEPA

9. listopadu 2021, 12:57

Čistý vzduch je pro život nezbytný: Znečištěné ovzduší představuje vážnou hrozbu pro zdraví – od ultrajemných částic z dopravy až po infekční viry v domácnostech. Specialista na filtraci MANN+HUMMEL vyvinul produkty a řešení, které účinně chrání lidi i před mikroskopickými škodlivinami. V letošním roce budou na trh uvedena první vozidla s filtračními systémy MANN+HUMMEL HEPA. Ty nabízejí nejlepší možnou ochranu před znečištěním ovzduší ve vozidle.

Mann+Hummel a HEPA filtr

“Termín HEPA znamená High Efficiency Particulate Air, tedy vysoce účinný filtr pevných částic. Tento termín není chráněn, a proto je třeba být v tomto případě obzvláště opatrný. Dodatek “*podle EN 1822 a ISO 29463″ prozrazuje, zda filtr skutečně splňuje vysoké požadavky evropských a mezinárodních norem. Naše filtry tyto požadavky splňují,” vysvětluje Christoph Krautner, manažer vývoje kabinových filtrů – filtrace částic ve společnosti MANN+HUMMEL.

V závislosti na třídě HEPA je ze vzduchu spolehlivě odstraněno nejméně 99,95 % částic, včetně škodlivých bakterií, virů a dalších mikroorganismů, a to i ultrajemných částic (menších než 0,1 μm). To znamená, že na každých 10 000 částic, které se dostanou do filtru, může přes médium projít pouze maximálně pět částic.

“Zvláštní pozornost si zde zaslouží výkonnost médií HEPA při filtraci ultrajemných částic, jako je prach z pneumatik a brzd či saze. Tyto ultrajemné částice jsou nebezpečné. Díky svým miniaturním rozměrům jsou schopny přenášet toxické sloučeniny do nejzranitelnějších oblastí těla,” dodává Krautner.

Společnost MANN+HUMMEL již několik desetiletí úspěšně používá HEPA filtry v systémech vytápění, větrání a klimatizace v budovách. Výrobce filtrů, který se původně specializoval na filtrační řešení pro dopravní aplikace, využívá své zkušenosti a vysoce účinné technologie z obou odvětví při vývoji systémů kabinových filtrů.

Syntetická média HEPA používaná společností MANN+HUMMEL se skládají z několika vrstev jemných vláken a mají výrazně nižší propustnost vzduchu než běžná filtrační média. Aby bylo dosaženo co nejnižší tlakové ztráty, musí být plocha média filtru odpovídajícím způsobem zvětšena. Z tohoto důvodu je HEPA filtr pětkrát větší než standardní kabinový filtr – což vysvětluje, proč jeden filtr nemůže nahradit druhý.

Společnost MANN+HUMMEL kombinuje HEPA filtr s minimálně jedním předfiltrem, který čistí vnější vzduch od jemného prachu, pylu a škodlivin, a vytváří tak systém kabinového filtru. Aby se systém udržel v kompaktních rozměrech a prodloužila se životnost HEPA filtru, měl by se HEPA filtr používat pouze tehdy, když je skutečně potřeba.

“Pro efektivní implementaci doporučujeme inteligentní systém se senzory, které monitorují kvalitu vzduchu a průběžně kontrolují systém. Tím je zajištěno, že se HEPA filtr automaticky aktivuje až v posledním stupni filtrace, a to pouze tehdy, když je venkovní vzduch extrémně znečištěný, např. v tunelu nebo v dopravní zácpě,” doporučuje Krautner. 

Systém kabinového filtru by měl být umístěn v krytu filtru s bezpečným těsnění před systémem vytápění, větrání a klimatizace. Elektromobily jsou vzhledem ke své konstrukci pro instalaci takových systémů obzvláště vhodné.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!