Společnost MS Motorservice International GmbH rozšířila své portfolio v oblasti aktivních snímačů (433 MHz) pro systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDKS). 30 nových výrobků pokrývá vozový park po celém světě, tedy přibližně 222 milionů vozidel. Jsou k dostání v provedení jako šroubovací snímače s převlečnou maticí (snímače clamp-in) a jako zásuvné snímače s gumovým pláštěm (snímače snap-in).
Specialista na náhradní díly nabízí snímače sesterské společnosti Pierburg v kvalitě přímého dodavatele na trhu s autopříslušenstvím. Snímače splňují specifikace OE, pokud jde o tvar, funkci a použití ve vozidlech – toto garantují rozsáhlé zátěžové testy. Kromě spolehlivé kvality přesvědčí snímače jednoduchou a rychlou instalací. Poté jsou okamžitě připravené k použití: Není nutné žádné programování (plug-and-play). Od 1. 11. 2014 jsou všechna nově schválená vozidla z výrobního závodu vybavená systémem RDKS. Z toho vyplývá enormní potenciál na trhu s autopříslušenstvím.
Až 40 procent dopravních nehod nastává kvůli příliš nízkému tlaku v pneumatikách. Navíc snížený tlak v pneumatikách, který se pohybuje asi 0,4 bar pod předepsanou hodnotou, vede ke zvýšenému opotřebení pneumatik, a tedy ke zkrácení jejich životnosti. Vyšší valivý odpor při nízkém tlaku v pneumatikách kromě toho zvyšuje spotřebu paliva až o 0,3 litru na 100 kilometrů. To zase zvyšuje produkci CO2 a náklady na tankování. Systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDKS) zajišťuje, aby si pneumatiky vždy zachovaly správný tlak v pneumatikách. V případě ztráty tlaku je řidič varován výstražnou kontrolkou RDKS. Rozlišujeme mezi pasivním („nepřímým“) a aktivním („přímým“) systémem RDKS.
Funkce pasivního a aktivního systému RDKS
V případě pasivního RDKS, nazývaného také nepřímý RDKS, vypočítá systém tlak vzduchu v pneumatikách pomocí snímačů otáček kol („snímačů ABS“) prostřednictvím valivého obvodu: Jestliže z pneumatiky unikne vzduch, zmenší se valivý obvod a kolo se točí rychleji. Pasivní RDKS přitom používá součástky, které jsou ve vozidle namontované tak jako tak. Rozšíří se pouze software. Systém sice rozpozná ztrátu tlaku, nicméně nezjistí, o kterou pneumatiku se jedná. Nepřímý RDKS také nezareaguje, pokud má každá ze čtyř pneumatik podobně nízký tlak.
V případě aktivního (přímého) RDKS se na každém kole do ráfku namontuje snímač napájený baterií, který nepřetržitě měří tlak vzduchu a teplotu v pneumatice. Údaje jsou bezdrátově přenášeny do palubního počítače. Výhodou je sledování tlaku vzduchu a teploty u každého kola, v reálném čase. Baterie ve snímačích vydrží asi sedm až deset let nebo 225 000 kilometrů. Protože baterie nelze vyměnit, je pak nutné vyměnit celý snímač. Jestliže je vybitá baterie v jednom snímači, je pravděpodobné, že se brzy vybijí také baterie v ostatních třech snímačích. Proto vám doporučujeme, abyste vždy vyměnili všechny čtyři snímače současně.
Komentáře