Continental nabízí novou celoroční pneumatiku pro dodávkové vozy

, 17. ledna 2022, 16:11

Nový model pneumatiky Continental VanContact A/S Ultra, který se nyní vyrábí ve čtyřech rozměrech pro průměr 16 palců, lze instalovat na vozidla často používaná doručovacími službami a obchodními firmami, jako jsou Mercedes Sprinter, VW Crafter a Fiat Ducato, a také na menší dodávky, jako je Mercedes třídy V nebo VW T6. V příštím roce bude výrobní program výrazně rozšířen o další rozměry pro průměr 15, 16 a 17 palců.

Continental VanContact A/S Ultra

Rozšiřující se urbanizace, obecný trend směrem k elektromobilitě i v odvětví dopravy a nárůst dodávek zboží v rámci center měst a dodávek až do domu výrazně změnily zvyklosti a požadavky na mobilitu. Dodávkové vozy také častěji slouží k dojíždění do zaměstnání a cestám na delší vzdálenosti, což s sebou přináší také jízdu s četnými zastávkami po městě – a všechny tyto nároky a požadavky se odrážejí v konstrukci nových pneumatik řady Ultra. Společnost Continental vyvinula pro tento účel pneumatiky, které jsou robustní a odolné a nabízejí bezpečnost a valivý odpor špičkových výrobků.

Aby mohlo být dosaženo tak velkého pokroku ve vlastnostech pneumatik, vyvinuli inženýři ze společnosti Continental novou pryžovou směs, profil a bočnici. Do pryžové směsi byla přidána nová plniva, která snižují valivý odpor – důležitý faktor pro nízkou spotřebu paliva a snížení emisí CO2. Funkční polymery v této nové směsi zároveň zajišťují vysoký kilometrový výkon při letním i zimním provozu. Pro zimní provoz jsou určeny také „lapače sněhu“ – malé kapsy v dezénových drážkách, které udržují sníh v drážkách a zajišťují tak dobrou frikci, když je na vozovce sníh. Rovněž pomáhají stabilizovat profil a přispívají k přesnému řízení a vysokému kilometrovému výkonu. Inteligentní 3D lamely byly vyvinuty pro dosažení dobrých záběrových vlastností při jízdě na sněhu a na mokré vozovce. Speciální konstrukce stabilizuje bloky běhounu, a tím zajišťuje krátkou brzdnou dráhu. V zimním provozu umožňuje tato konstrukce široké rozevření lamel při kontaktu s vozovkou, čímž se dosahuje vynikajících záběrových vlastností na sněhu prostřednictvím okrajů lamel. Kombinace profilu dezénu a pryžové směsi pomáhá řešit protichůdné požadavky na vysoký kilometrový výkon, nízký valivý odpor a dobrou přilnavost za mokra.

Dodávkové vozy provozované v městských oblastech se jen stěží vyhnou tvrdým nárazům pneumatik na obrubníky. Aby byla zajištěna odolnost bočnice vůči tak náročným podmínkám, nachází se kolem celé bočnice vnější ochranný pásek. Jeho „cihlový vzorek“ chrání bočnici před poškozením a přispívá tak k vysoké odolnosti pneumatiky.

Inženýři ze společnosti Continental také vyvinuli pro novou pneumatiku VanContact A/S Ultra nový, dobře viditelný indikátor hloubky dezénu, který znázorňuje zbytkovou hloubku dezénu pneumatiky mnohem lépe než malé výstupky v drážkách. Čtyři skupiny číslic nacházející se po obvodu pneumatiky na blocích běhounu udávají zbytkovou hloubku dezénu v rozmezí pěti, čtyř a tří milimetrů.

Nový model pneumatiky VanContact A/S Ultra je určen především pro komerční použití a je k dispozici od prosince 2021.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!