Skupina Aures Holdings bilancovala rok 2020: Online prodej slaví úspěch

, 15. února 2021, 16:45

Skupina Aures Holdings, do které spadá AAA Auto a Mototechna, na své tiskové konferenci sumarizovala výsledky roku 2020.

Karolína Topolová a Stanislav Gálik, Aures Holdings

Za rok 2020 prodala skupina 70.000 aut, což bylo sice méně, než byl původní plán, jak přiznala generální ředitelka a předsedkyně představenstva Karolína Topolová, přesto to však lze vzhledem k pandemické situaci a omezeným možnostem prodeje považovat za úspěch. V čem spočívá? Spolu s provozním ředitelem Stanislavem Gálikem se shodují na tom, že klíč k úspěchu tkví v online prodeji.

„Možnost nákupu vozů on-line jsme zprovoznili již téměř přesně před dvěma lety, 1. února 2019, jako jeden z prvních projektů AuresLabu. Tehdy jsme ještě netušili, jak se nám již zavedená infrastruktura i nastavené procesy už za rok zúročí. Jen díky tomu, že jsme měli celý proces nastavený a vyzkoušený, jsme mohli po uzavření poboček v rámci prvního loňského lockdownu přejít na plný on-line prodej prakticky během jediné noci. Jen díky dobré práci AuresLabu jsme mohli následně prodat už 11.000 aut. Současný vývoj pandemie navíc znamená, že k tomuto číslu ještě minimálně několik tisíc přidáme,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO a Mototechna.

S online prodejem vozů počítají i v roce 2021, a to i v případě, že se otevřou obchody a prodej bude možný tak, jak bylo zvykem dříve. Upozorňují ale na to, že již v dřívějších letech stále více kupujících využívalo možnost komunikace přes internet, stejně tak se nejdříve seznámili s nabídkou daného prodejce a na prodejnu se vydávali až na poslední prohlídku vozu.

Online prodej v sobě skrývá pro kupujícího jednu výhodu navíc. Tou je 14denní lhůta na vrácení vozidla. Skupina zaznamenala 5% návratnost vozů, což je množství, se kterým se počítalo. Uvedené důvody k návratu byly relevantní – do vybraného auta se nevešly autosedačky, vůz se nevešel do garáže, apod. To vyvrací obavy, že by se z online prodeje stala jakási improvizovaná půjčovna a že by si lidé „vypůjčili“ vozidlo na pár dní a pak jej s vymyšleným důvodem vraceli zpět.

„Úspěšnost on-line prodeje je nyní asi 95 %. Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají dle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit. Je to tedy zcela bezpečná varianta nákupu, včetně všech garancí a záruk,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pro AURES Holdings řešení on-line prodeje připravila.

Díky úspěchům, které firma zaznamenává, plánují expanzi za hranice, přesněji na západ.

„Úspěch online prodeje nás inspiroval k přípravě nového projektu, který připravujeme ke spuštění v západní Evropě. Půjde o investici v řádu desítek milionů Eur. Poprvé chceme vstoupit na trhy mimo bývalé postkomunistické země střední Evropy. Detaily oznámíme během několika týdnů,“ řekl Stanislav Gálik.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!