Continental zvyšuje bezpečnost provozu pomocí Virtuálních A sloupků

, 3 prosince 2018, 12:28

Společnost Continental, zaměřující se na moderní technologie, vyvinula Virtuální A sloupek, který pomáhá odstranit slepé úhly vpředu tím, že umožňuje výhled skrz široké přední střešní sloupky. Ty představovaly významnou překážku ve výhledu řidiče. Během posledních let se totiž výrazně zvětšily jejich rozměry.

Continental zvyšuje bezpečnost provozu pomocí Virtuálních A sloupků

Tyto tzv. A sloupky jsou součástí pevného rámu čelního skla a na něj navazující střechy. Představují ovšem také významnou překážku ve výhledu řidiče. Během posledních let se totiž výrazně zvětšily jejich rozměry v důsledku zvyšování pasivní bezpečnosti a kvůli požadavkům na pevnost vozu při převrácení nebo během stále přísnějších nárazových testů. Tento trend představuje rostoucí riziko pro chodce a další zranitelné účastníky silničního provozu, které může řidič kvůli mohutným sloupkům přehlédnout.

Virtuální A sloupek zajišťuje přehled o okolí díky měnící se perspektivě

Virtuální A sloupek je navržen tak, aby vyřešil nový problém u moderních vozidel, jejichž přední sloupky narůstají do šířky v důsledku stále přísnějších bezpečnostních testů. S novými flexibilními displeji na bázi technologie OLED a pokročilému sledování pohybů hlavy dokáže systém od společnosti Continental zajistit řidiči mnohem lepší výhled.

Dnes jsou řidiči při jízdě zvyklí zlepšit si výhled šikmo vpřed nakloněním hlavy během řízení. Virtuální A sloupek od společnosti Continental dokáže tyto pohyby sledovat s pomocí kamery umístěné v interiéru přímo nad volantem. Ve stejný okamžik kamera systému Continental SurroundView, zabudovaná zvnějšku na voze, přenáší živý obraz před vozem na OLED displeje vestavěné do předních sloupků. Sledováním pohybů hlavy řidiče a současným živým snímáním obrazu před vozem dokáže systém Virtuální A sloupek vytvořit reálnou perspektivu, jako kdyby se řidič díval skrz spojené čelní a boční okno.

„Tato nová technologie umožňuje řidiči spatřit chodce a vozidla přijíždějící zleva i zprava, které by jinak bylo možné kvůli A sloupku přehlédnout,“ vysvětluje Dr. Karsten Michels, vedoucí oddělení Systémy & Technologie. 

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!