Společnost Liqui Moly je v období koronakrize v černých číslech

23. července 2020, 12:22

Důsledků celosvětové pandemie nezůstává ušetřena ani Liqui Moly, společnost na výrobu maziv. Díky ofenzivní strategii k překonání krize obrat za první polovinu roku i tak rostl – ve srovnání s loňským rokem téměř o tři procenta. Zisk klesl.

Liqui Moly

Ve srovnání se stejným obdobím za loňský rok stoupl obrat Liqui Moly o 2,9 %. Vzhledem k celosvětové hospodářské krizi a masivnímu globálnímu poklesu spotřeby pohonných hmot v důsledku lockdownu se jedná o pozoruhodný úspěch ve vysoce konkurenčním podnikání s oleji.

„Naše výrobky jsou systémově relevantní. Na mazivech jsou závislé logistika, zemědělství, autoservisy, záchranné služby a průmysl,“ zdůrazňuje generální ředitel Ernst Prost.

Největší podíl na úspěchu měla ofenzivní strategie společnosti. Oproti odhadovanému ročnímu rozpočtu například proinvestovala o 18 milionů eur více do klasických reklamních opatření, tisku, televize a rádia. Záchranným složkám a mobilním pečovatelským službám darovala výrobky v hodnotě přes 4 miliony eur.

Žádná státní podpůrná opatření a 36 nových pracovních míst v období krize

O státní opatření, například kurzarbeit, společnost nežádala. Naopak. Každý spolupodnikatel, jak se nazývají zaměstnanci ve společnosti Liqui Moly, obdržel koronavirový příplatek ve výši 1.500 eur. Kromě toho byly během krátké doby restrukturalizovány interní procesy a výroba se zvýšila. Pro zvládnutí růstu bylo zaměstnáno celkem 36 nových zaměstnanců. Firma pracovala i během krize v několika směnách. 

Vysoká míra růstu v Německu

V Německu stoupl obrat Liqui Moly o téměř 5 %. Na mezinárodním trhu (který zahrnuje asi 150 zemí) růst dosahuje jednoho procenta. Některé země, například Čína a Rusko, byly krizí dotčeny významně, což pocítil i specialista na maziva. Ale firma má se svým sortimentem – okolo 4.000 různých výrobků (B2B a B2C) – dobrou pozici i na mezinárodním spotřebitelském trhu.

Firma dosáhla významného růstu v oblasti motorových olejů. V Německu růst obratu dosáhl 17,8 %. U převodových olejů je nárůst o 16 %.

Významné zvýšení tržeb v první polovině roku 2020 však vykazují i další segmenty, jako jsou divize motocyklů, lodí a jízdních kol.

Prost říká, že lockdown se zde ukázal z druhé stránky: „Lidé mají čas věnovat se svým koníčkům. Při všech těch obtížích, které způsobila pandemie, je to pozitivní stránka. A pokud lidé spojí své koníčky, jako je jízda na motocyklu, s Liqui Moly, pak mě to těší dvojnásob. Nechtějí ledajaký olej, chtějí kvalitu a používají výrobky Liqui Moly.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!