Bosch vyvinul novou 48 voltovou baterii pro hybridy žádanou po celém světě. Tato baterie je standardizovaná pro jednoduchou integraci do nových modelů vozů. Zavedení lithium-iontové baterie se tak vyplatí nejen v případě kompaktní třídy, ale i u miniaut a mikroaut. Výroba může být zahájena ke konci roku 2018. S nástupem hybridizace očekává Bosch veliký trh a nabízí tak kromě 48 voltové baterie i další komponenty pohonných jednotek pro tyto modely. Podle odhadů společnosti bude v roce 2025 na silnicích jezdit 15 milionů 48 voltových hybridních vozů.
Baterie jako umělecké dílo: standardizovaná a s jednoduchým použitím
Nezáleží na tom, jestli se jedná o Čínu, Evropu nebo Severní Ameriku: výrobci automobilů usilují o snižování emisí CO2 a tedy i spotřeby paliv u automobilů. Bosch tak svou novou 48 voltovou baterii systematicky designoval přesně k tomuto účelu. Lithium-iontové články, které Bosch používá, jsou tak co nejkompaktnější, ale stále dosahující snížení emisí CO2. Tato 48 voltová baterie je velmi žádaná, zejména u čínských výrobců automobilů a lithium-iontový zásobník je navíc připraven na to, stát se globálním úspěchem. Bosch již vede jednání s více než tuctem zákazníků a získal značný počet sériových projektů.
Tajemstvím úspěchu této baterie je promyšlený koncept, který může ve srovnání s jinými výhodně napomáhat při snižování emisí CO2. Toho je dosaženo také díky designu výrobku, jelikož si baterie vystačí bez aktivního chlazení a je usazená v plastovém krytu namísto kovového. Oba tyto faktory tak šetří náklady. Zabudování do plastového pouzdra představuje skutečnou výzvu, protože při nabíjení baterie a v průběhu životnosti nabývají lithiové články na objemu. Obal tedy musí vykazovat značnou odolnost vůči tlaku. Inženýři Bosch články 48 voltové baterie nově uspořádali tak, aby plastový kryt tento tlak vydržel.
V současné době jezdí na silnicích po celém světě již více než 500.000 elektromobilů a hybridních vozidel s komponenty Bosch. Společnost ročně investuje 400 milionů eur do elektromobility. Bosch již roky sbírá zkušenosti z více než 30 sériových projektů, mimo jiné ve výrobě baterií, a toto know-how nyní přináší své ovoce.
Nová baterie od firmy Bosch významně přispívá k tomu, aby se 48 voltový hybrid stal cenově dostupným pro hromadný trh. Takto se hybrid může rychle stát pohonem pro všechny – a nejen v Číně. S rostoucím trhem hybridů společnost Bosch očekává, že tyto baterie budou mít úspěch i v Japonsku a Evropě.
Další informace k 48 voltové baterii
Jak šetří palivo 48 voltový hybrid?
48 voltový hybrid značně šetří palivo pomocí takzvaného systému Boost Recuperation System (BRS). Funguje to takto: automobil obvykle ztrácí energii, když řidič brzdí. BRS ukládá tuto energii do 48 voltové baterie a později ji využije ke zrychlení (elektrický boost). Spotřebuje se tak méně paliva – a z výfuku vychází méně CO2.
Jak to, že je Čína viděna jako průkopník v oblasti elektromobility?
Čína je s více než půl milionem prodaných modelů s velkým náskokem celosvětově největším trhem s elektromobilitou. Vedoucí zemí je i v samotné výrobě elektrických vozů, které společně s hybridy získávají v Číně stále silnější zastoupení na trhu a to především díky podpoře od státu.
Jak to, že nová baterie pomáhá snižovat emise CO2?
Nikde na světě se do ovzduší nedostává takové množství CO2 jako v Číně. Země si tak sama stanovila limit pro emise vozového parku na 117 g/km, kterého by měla dosáhnout do roku 2021. Aby čínští konstruktéři automobilů dosáhli tohoto cíle, obrací se na 48 voltový hybridní systém. S novou a levnější 48 voltovou baterií společnosti Bosch se systém stane cenově dostupnějším širšímu trhu a čínští konstruktéři automobilů tak mohou výrazně snížit emise CO2 svého vozového parku.
Komentáře