Společnost Gates uvádí na trh s náhradními díly řemeny řady Belt-in-Oil (BiO) určené k použití s pohony olejových čerpadel a jako rozvodové řemeny. Prvních pět katalogových čísel bude uvedeno na trh do konce 1. čtvrtletí. Uvedení dalších je plánováno na 2. 3. a 4. čtvrtletí tohoto roku.
Tyto řemeny byl zároveň vybrány jako originální vybavení (OE) pro olejové čerpadlo zajišťující mazání v nejnovějších verzích turbomotorů ECO Boost společnosti Ford o objemu 1,0 litru. Konstrukce řemenů BiO společnosti Gates snižuje tření a přispívá k celkovému snížení hmotnosti vozidla, což následně umožňuje snížit i spotřebu paliva a emisí CO2.
Integrované součásti v olejové lázni (Belt-in-Oil), například rozvodové řemeny, řemeny olejových čerpadel, napínače a systém ozubeného kola ECO, se využívají jako originální vybavení v celé řadě náročných aplikací v motorech po celém světě. Mezi příklady můžeme uvést tříválcové motory 1.0L VTEC turbo montované do modelů řady Honda Civic.
Společnost Gates používá technologii originálního vybavení jako měřítko kvality při výrobě všech svých řemenů coby náhradních dílů. Nejnovější řemeny BiO pro trh s náhradními díly v tomto směru nepředstavují výjimku. Každý řemen BiO má na vrchní straně tkaninu odolnou vůči působení oleje s hybridním ozubením a nylonový potah odolný vůči oleji na zadní straně. Vícevrstvý materiál odolný vůči oleji obsahuje velmi pevné skleněné kordy o vysoké hustotě, které též obsahují impregnaci odolnou vůči působení oleje. Technologie řemenů BiO spojuje jednoduchost a osvědčenou účinnost s robustními materiály, které dokážou odolávat působení oleje po celou dobu životnosti motoru.
Použití nových řemenů řady BiO
Nové řemeny BiO určené pro trh s náhradními díly budou zařazeny jako rozšíření řady rozvodových řemenů Gates PowerGrip. Tři z nových katalogových čísel řemenů BiO budou zahrnovat stále větší počet aplikací ve vozech Ford a VW vybavených olejovými čerpadly s řemenovým pohonem.
- katalogová čísla T357HOB budou vhodná pro modely Ford s motorem o objemu 1,0 l, jako jsou Focus, C-Max a Fiesta
- čísla T351HOB budou vhodná pro motory VW o objemu 1,6 l a 2,0 l, které se montují do modelů jako Audi A3, Volkswagen Golf, Škoda Octavia a Seat Leon
- čísla T358HOB budou vhodná pro modely jako Audi A1, Škoda Fabia a Superb, Volkswagen Polo a Seat Ibiza
- čísla T354HOB a T539HOB pro aplikace s řemenovými rozvody se budou používat ve stejných modelech Ford, jaké jsou uvedeny pro čísla T357HOB
Motory v mnoha raných aplikacích originálního vybavení se již začínají dostávat k limitům očekávané životnosti. Obvykle jde o hodnoty mezi 200.000 a 300.000 km. Výměny řemenů BiO se již začínají stávat žádanou opravou, protože někteří zákazníci mají zájem prodloužit životnost svých vozidel. Další zakázky pocházejí z oprav po nehodách a při renovačních pracích u špičkových vozů v rámci jejich přípravy na prodej na trhu ojetých vozidel.
Trendy zmenšování motorů a posuny směrem k většímu využívání technologie řemenů BiO stále pokračují. Očekává se, že v blízké budoucnosti bude více než 14 milionů vozidel vybaveno jedním nebo více těmito řemeny. To znamená další příležitosti pro společnost Gates i pro její zákazníky.
Komentáře