Unikátní český patentovaný lapač kovových částic, který dokáže dokonale ochránit dieselový palivový systém a zejména jeho vstřikovače před možným poškozením kovovými pilinami. To je červnová novinka v sortimentu APM Automotive.
V palivové soustavě naftových motorů se pro čištění paliva od pevných nečistot a usazenin běžně používají papírové palivové filtry. Ty ale bohužel obvykle nedokážou zachytit kovové piliny, které uvnitř soustavy za provozu vznikají, takže prakticky neustále hrozí, že se miniaturní kovové částice dostanou až do vstřikovačů, které nenávratně poškodí. Přestanou dávkovat dostatečné množství paliva, automobil se stane nepojízdným a náklady na opravu bývají značné.
Proto přichází na trh unikátní lapač MPM Catcher, který splňuje veškeré aspekty od možnosti napojení na palivový systém až po dlouhodobou ochranu před kovovými šponami a pilinami. Účinnost nenápadného dílu vhodného pro kterýkoliv palivový systém spočívá ve využití magnetického pole. Lapač ve svém vnitřním plášti ukrývá šnekovou spirálu, v jejímž středu se nachází úložiště se silným magnetem a záchytné kapsy na kovové špony. Šneková spirála má navíc na svém povrchu zdrsnělé vroubkování. Díky magnetu z neodymu dokáže veškeré špony z paliva včetně těch mikroskopických zachytit, a uchránit tak palivový systém před nenávratným poškozením.
MPM Catcher je aktuálně dostupný ve čtyřech variantách, tedy velikostech v závislosti na použití. Zatímco pro osobní vozy a dodávky s motory o objemu do 3.000 cm³ je určen typ MPM-01 (obj. č. SAVIMPM-01), pro vozy s objemnějšími motory je určen typ MPM-02. Další dva varianty (MPM-03 a MPM-04) jsou přizpůsobeny pro použití v nejrůznějších pracovních strojích s naftovými motory.
tdigarage, 23. června 2020, 17:12 2 -1
Tento filtr se instaluje před původní palivový filtr, tak jak ochrání vstřikovací systém před kovovými částicemi, které vznikají v palivovém čerpadle. Potřebuji zachytit kovové špony za čerpadlem. Tohle je za 6300 kč neskutečná kravina.
Odpověď
Leo 65, 12. května 2021, 21:03 1 0
Myšlenka je to skvělá, cena nepřiměřená. Ano ideálně za čerpadlem ale tam je trubka, tam se lehce a univerzálně nenapojíme. Silný magnet na dně palivového filtru by navíc čistil i zpátečku a takový fitr by stál cca o 100kč víc než bez magnetu.
Ale to by se museli výrobci palivových filtrů po letech zase probudit.
Odpověď
Přemek Doležal, 25. října 2022, 13:32 1 0
Nejlépe zkusit vložit neomagnet do nádoby palivového filtru, pokud je to možné. Dávám tyto magnety na zátky všech agregátů, a po odšroubování zátky vidím, co se uvnitř děje. Jak na seriová vozidla tak na závodní, i motorcykly.
Průměr 10 délka 10 s je to.
Odpověď
David, 24. března 2022, 19:32 0 0
Boužel právě řeším tento problém ale nejsem si jist jestli se dá vyřešit 100% tímhle, vylil jsem palivový filtr včetně nádrže přes jemnou látku která zachytila poměrně dost částic a když jsem je zkoušel na magnet tak ne uplně všechny se zachytli, nevím jestli ty jemnější jsou z jiného materiálu a nebo je nechtělo pustit vlákno na kterým byli. je možné že některé částice jsou z hliníku?
Odpověď
Maťo, 7. prosince 2022, 9:04 0 0
Presne ako píše tdigarage piliny idu z čerpadla rovno do railu a potom prepadom do nádrže a toto ide pred filter takže zachytí už len to čo prešlo cez rail a prepad spät do nadrže .. :D
Odpověď