Palivové filtry – na co si dát při montáži pozor?

2. listopadu 2020, 16:10

Když připomínáte zákazníkům pravidelnou výměnu filtrů, je dobré pamatovat na palivový filtr. Je to velmi důležité, protože palivový filtr v době přímého vstřikování paliva, a tedy i vysokých tlaků, hraje klíčovou roli při zajištění dlouhodobé životnosti choulostivého a drahého vstřikovacího systému.

Montáž palivového filtru Kamoka

Proč se vyplatí pravidelně vyměňovat palivový filtr?

Pokud nebudete pravidelně vyměňovat filtr, zejména u vznětových motorů, může to vést k proniknutí vody do vysokotlaké části. Voda pak způsobí zrychlenou degradaci spolupracujících součástek. Úspora několika desítek, maximálně stovek korun, může vést kromě obtížného startování dieselového automobilu v zimě (způsobuje to znečištění, které zhoršuje průchodnost studeného filtru), také k poškození vysokotlakého čerpadla nebo vstřikovačů. Proto stojí za to vyměnit palivový filtr za nový vždy po ujetí 20–30 tisíc kilometrů případně jednou ročně, i když výrobce navrhuje delší intervaly výměny.

Když už měnit – tak jak?

Při výměně palivového filtru je třeba věnovat zvláštní pozornost odvzdušnění systému. To je extrémně důležité u dieselového systému common rail. Nelze připustit ani krátkodobý provoz vstřikovacího systému bez paliva. Může to totiž poškodit vstřikovače a čerpadlo. Odvzdušnění systému CR je relativně jednoduchá činnost za předpokladu dodržení několika pravidel.

Nedoporučuje se do sacího systému aplikovat prostředky pro zlepšení startování tzv. „Samostarty“. To je právě ta situace, kdy může dojít k poškození vstřikovacího systému, díky provozu bez nafty. Některá vozidla jsou vybavena zařízeními, která pomáhají odvzdušňovat systém po výměně filtru; takovými zařízeními mohou být ruční čerpadla namontovaná na filtrech nebo na přívodním potrubí. Pokud máme co do činění s takovým systémem – čerpejte palivo a zároveň uvolňujte odvzdušňovací otvory (na filtru nebo čerpadle CR), dokud palivo neprotéká bez vzduchových bublin.

U automobilů s nízkotlakým čerpadlem umístěným v nádrži se zdá být odvzdušnění o něco jednodušší. Ve většině případů stačí několikrát zapnout a vypnout zapalování, aby elektrické čerpadlo naplnilo systém.

Při výměně palivového filtru je také užitečné chránit palivová potrubí před vyprázdněním, čehož lze dosáhnout jejich zaslepením před vyjmutím filtru. Samotné naplnění filtru palivem se doporučuje pouze u vozidel bez elektrického čerpadla v nádrži (sníží se tím množství vzduchu v systému).

Nesprávně provedené odvzdušnění může vést k zadření spolupracujících dílů ve vstřikovačích nebo k odlupování/opilování vysokotlakého čerpadla.

Dodržením několika důležitých pravidel se při výměně filtru zajistí, že vše bude fungovat správně a zákazník se do servisu nevrátí s reklamací.

Ochrana palivových filtrů Kamoka

Nabídka palivových filtrů KAMOKA

Když doporučujete zákazníkovi vyměnit palivový filtr, stojí za zvážení nabídka společnosti KAMOKA, která v současné době obsahuje až 156 referencí palivových filtrů pro různé modely automobilů, včetně:

  • šroubovacích filtrů
  • in-line filtrů
  • filtračních vložek
  • filtračních jednotek se senzory vody nebo ohřívači paliva

Naftové filtry mají podle typu vozidla hygroskopické nebo hydrofobní vlastnosti.

Použití nejkvalitnějšího filtračního média zajišťuje nízkou ztrátu tlaku po celou dobu provozu, čímž je zaručena dostatečná dodávka paliva nezbytná pro získání optimálních provozních parametrů motoru. Dostatečně vysoký stupeň filtrace zajišťuje bezpečný provoz složitého vstřikovacího systému. Filtry značky KAMOKA bezproblémově fungují také s biosložkami obsaženými v palivu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!