Nejnovější pneumatiky značky Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 6 nabízí díky zvýšené poptávce po větších vozech mimořádnou šíří celé výrobní řady. Do roku 2023 budou v prodeji v nejméně 65 provedeních v rozměrech od 17 do 22 palců.
Poskytují tak možnost využití v nejrůznějších typech vozidel – od kompaktních silných výkonných hatchbacků přes crossovery, sportovní sedany a kupé až po výkonné hypersedany. Goodyear tak reaguje na radikální proměnu, kterou aktuálně prochází evropský park silných osobních vozů.
Zatímco se prodej malých a středních automobilů v období let 2009 až 2019 snížil ze 7,8 na 5,7 milionu kusů, tak například jen segment vozů SUV v tomto období zaznamenal nárůst z jednoho na téměř pět milionů prodaných vozů. Momentálně na výkonné silniční SUV přecházejí třeba řidiči, kteří dosud upřednostňovali sportovní sedany.
Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear v regionu EMEA, popisuje dopad stírání hranic mezi různými segmenty silných osobních vozů na nejnovější pneumatiky značky Goodyear: „Řada pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6 díky tomu nyní zahrnuje shodné rozměry, jaké jsou zastoupeny v řadě Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, ale mají v ní jiné zaměření. I když řidičům třeba vyhovuje vyšší pozice za volantem v crossoveru, požadují od něj stejné jízdní vlastnosti, na jaké byli zvyklí u silného sedanu. Proto jsme se zaměřili na konstrukční materiály s vyšší pevností a zavedli jsme do pneumatik technologie Dry Contact Plus a Wet Braking Pro, aby byly Eagle F1 Asymmetric 6 připraveny na použití v silných vozech jakéhokoli typu. Všechny tyto novinky se nám přitom podařilo zavést při současném snížení hmotnosti pneumatik, což dále zlepšuje jejich užitné vlastnosti a reaktivitu.“
Automobily se zvětšují
Dobrým příkladem zvětšování vozidel může být Volkswagen Golf GTI. Když byly pneumatiky Eagle F1 v roce 1994 poprvé uvedeny na trh, prodávala se již jeho třetí generace. S výkonem 115 koňských sil a hmotností lehce přes tunu nabízela dostatečně svižnou jízdu. V polovině roku 2000, kdy Goodyear nahradil Eagle F1 GS-D3 pneumatikami Asymmetric, ovšem nabízel model Mk5 GTI výkon již přes 200 koní a přibral přitom o 300 kilogramů. A o deset let později poskytoval model Mk7 GTI Clubsport výkon kolem 300 koní, ale jeho pohotovostní hmotnost byla již asi o 40 % vyšší než u původního Mk3.
Takový nárůst, který probíhal paralelně i v dalších segmentech, třeba u silných sedanů, se významně promítal do vývoje nových pneumatik. Nejnovější modely Golf GTI mají pneumatiky o rozměru 225/40R18, ale na výběr jsou pro něj i 19palcové pneumatiky. Pro porovnání: ještě v 90. letech řidiči pro zlepšení jízdních vlastností svého modelu GTI sahali po směrových pneumatikách Goodyear Eagle F1 GSD-2 o rozměru 195/50R15!
Komentáře