Výrobce prémiových pneumatik Hankook dosáhl v roce 2024 konsolidovaných tržeb ve výši 9,4119 bilionu KRW (přibližně 6 380,7 milionů EUR) a provozního zisku ve výši 1,7622 bilionu KRW (přibližně 1 194,6 milionů EUR), na základě globálních konsolidovaných finančních výsledků za předchozí rok. To odpovídá nárůstu tržeb o 5,3 % a nárůstu provozního zisku o 32,7 % ve srovnání s rokem 2023.
Rekordní rentability dosáhla společnost v loňském roce navzdory celosvětovému hospodářskému poklesu díky zvýšenému prodeji výrobků s vysokou přidanou hodnotou. Společnost Hankook tak ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla nejlepšího ročního výsledku v historii společnosti s tržbami ve výši 2,5315 bilionu KRW (přibližně 1 700 milionů EUR) a provozním ziskem 473,2 miliard KRW (přibližně 317,7 milionů EUR).
Tento výsledek vychází ze strategie „First Mover“ předsedy představenstva společnosti Hankook & Company Hyunbuma Choa, díky níž se společnost aktivně přizpůsobila dynamice trhu a zároveň důsledně investovala do výzkumu a vývoje a posilovala pozici své globální prémiové značky. Důležitým faktorem kvalitativního růstu byl nárůst prodeje pneumatik pro osobní automobily o rozměru 18 palců a větším, což je vysoce kvalitní kategorie výrobků, která meziročně vzrostla o 2,3 procentního bodu na 46,5 %.
V roce 2024 se společnosti Hankook také podařilo dále rozšířit své podnikání v oblasti pneumatik pro originální výbavu pro globální prémiové automobilové značky a zajistit exkluzivní výbavu pro BMW M5 a Mercedes-AMG GT Coupé. Společnost Hankook splnila přísné výkonnostní a kvalitativní normy výrobců prémiových automobilů a díky tomu mohla rozšířit svá strategická partnerství. Celkem nyní společnost dodává pneumatiky pro více než 280 modelů vozidel přibližně 50 světových značek, včetně Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche a předních výrobců elektromobilů, jako jsou BYD a Tesla.
Hankook také dále rozšiřuje své vedoucí postavení na trhu pneumatik pro elektromobily a pokračuje v inovacích s první řadou pneumatik iON pro elektromobily na světě. Společnost začala vyvíjet klíčové technologie přizpůsobené pro prémiové elektromobily ještě předtím, než se elektromobily rozšířily na trhu. Hankook je i nadále odhodlán rozšiřovat své portfolio pneumatik pro elektromobily a dále rozšířil svou nabídku originální výbavy pro stěžejní prémiové elektromobily, jako jsou Audi e-tron GT a Q4 e-tron, BMW i4, BYD Song Max a Yuan, Hyundai IONIQ 6, Kia EV3 a EV9, Porsche Taycan, Tesla Model Y a Model 3 a Volkswagen ID.4.
Od letošního roku podepsala společnost Hankook tříletou exkluzivní smlouvu na dodávky závodních pneumatik pro FIA World Rally Championship (WRC), jeden z nejprestižnějších seriálů motoristického sportu na světě, který pořádá Fédération Internationale de l’Automobile (FIA). Společnost také posiluje svou přítomnost v globálním motoristickém sportu prostřednictvím partnerství s ABB FIA Formula E World Championship a Lamborghini Super Trofeo. Hankook využívá výkonnostní data a technické poznatky z těchto špičkových závodních seriálů k důslednému vývoji své technologie vysoce výkonných pneumatik (UHP).
V roce 2025 chce společnost Hankook dosáhnout nárůstu tržeb s provozní ziskovou marží 10 % a zvýšit podíl prodeje pneumatik pro osobní automobily o rozměru 18 palců a větším na více než 50 %. Společnost plánuje dále rozšiřovat prodej výrobků s vysokou přidanou hodnotou na klíčových strategických trzích, posilovat partnerství s globálními výrobci prémiových automobilů a diverzifikovat své portfolio, aby upevnila své vedoucí postavení na expandujícím trhu s elektromobily.
Hankook nyní provozuje osm globálních výrobních závodů, které přispívají k vyšší ziskovosti díky lepší provozní efektivitě a vyšším objemům dodávek v jednotlivých regionech.
Komentáře