Kupte za babku, prodávejte jako král. To je životní krédo, kterým se řídí každým makléř, realitní agent nebo prodejce automobilů.
Trhy s ojetými vozidly fungují stejně, jak jsme právě popsali. Proto není překvapením, že existuje nespočet příležitostí k získání automobilů jako budoucích investičních nástrojů.
Být sběratelem luxusních a hodnotných vozidel však vyžaduje značné investice, jakož i nezanedbatelné provozní náklady. Musíte mít také neskutečně široké všeobecné znalosti o automobilech – jde o jeden z důležitých předpokladů.
Experti z registru historie automobilů carVertical analyzovali automobilový trh a připravili pro vás seznam 10 automobilů, které byste určitě neměli prodávat kvůli jejich významnému nárůstu hodnoty do budoucna. Využili také svou databázi carVertical, která obsahuje tisíce zpráv o historii automobilů, na podrobné a vyčerpávající přezkoumání některých statistik o těchto konkrétních modelech. Pojďme se tedy spolu podívat na finální seznam:
Alfa Romeo GTV (1993 – 2004)
Specialisté na design společnosti Alfa Romeo, kteří vždy upřednostňovali odvážné a neobvyklé řešení, potvrdili svůj inovativní designový přístup i při Alfa Romeo GTV.
Jako většina typů kupé té doby, také Alfa Romeo GTV byla k dispozici s benzínovým čtyřválcem nebo šestiválcem. Přestože jejich model čtyřválcového motoru byl charakteristický svou mrštností, nejcennější verzí GTV byla verze, vybavená úžasným šestiválcovým motorem s pohonem Busse.
Motor, který se stal esem v rukávu Alfy Romeo, je hlavním faktorem výrazně rostoucí ceny Alfa Romeo GTV. Přestože jako většina italských automobilů, jeho hodnota neroste stejným tempem jako jeho německá konkurence, dobře udržované verze dnes stojí více než 30.000 €.
Podle kontroly a zpráv o historii automobilů carVertical mělo až 29 % těchto automobilů různé chyby, které mohly ovlivnit správné fungování vozidla.
Audi V8 (1988 – 1993)
Audi A8 je nyní uznávané jako technický a technologický vrchol značky.
Avšak ještě před majestátním Audi A8, bylo právě Audi V8 krátce vlajkovou lodí.
Elegantní sedan byl k dispozici pouze s motorem V8, který v té době odlišoval přesně tento typ automobilů od jejich méně povedených sourozenců. Některé z výkonnějších modelů měli i manuální šestistupňové převodovky.
Audi V8 není tak úžasné jako BMW řady 7, ani prestižní jako Mercedes-Benz třídy S, ale je významné z jiných důvodů. Audi V8 položilo základy dnešní společnosti, špičkové automobilky a přímé konkurence pro BMW i Mercedes-Benz. Audi V8 je navíc mnohem vzácnější než ostatní modely, takže není překvapením, že hodnota luxusního sedanu začala růst.
Podle zpráv o historii automobilů společnosti carVertical pouze 9% testovaných modelů vykazovalo určité chyby a 18% mělo uměle snížený počet ujetých kilometrů.
BMW 540i (1992 – 1996)
Série 5 je už desetiletí předvojem třídy luxusních sedanů. Přesto se generaci E34 stále daří zaujmout zlatou střední cestu mezi podstatně staršími a nákladnějšími verzemi z generací E28 a E39, které stále zažívají krizi středního věku.
Osmiválcový variant byl k dispozici pouze několik let. Výsledkem je, že je v Evropě a USA mnohem vzácnější a mnohem príležitostnejší jako BMW M5. Výkon motoru V8 je navíc velmi podobný výkonu BMW M5.
Nejpříjemnějším aspektem tohoto modelu je jeho cenová dostupnost; Zatímco hodnota BMW M5 vystoupila až do nebeských výšin, model 540i je mnohem levnější, ale to určitě nepotrvá dlouho.
Jaguar XK8 (1996 – 2006)
Jaguar XK8, který debutoval v 90. letech, přišel na trh jako kupé nebo kabriolet. Nabízí různé kubatury motorů a komfortní vybavení, čímž uspokojil většinu majitelů XK.
Jaguar XK8 byl jedním z prvních skutečně moderních Jaguarů, který zvedl laťku nejen v rovině kvality, technologiích, ale také zůstatkové hodnotě.
Připravte se na to, že za dobře udržovaný model, o který se majitel staral opravdu ukázkově, utratíte nejméně 15.000 až 20.000 €.
Mezitím se stal Jaguar XK-R, který je velmi žádaný mezi automobilovými nadšenci, ještě dražší alternativou.
Podle kontroly historie vozidla společností CarVertical však 29% automobilů tohoto modelu mělo specifické chyby a 18% mělo manuálně změněný stav ujetých kilometrů.
Land Rover Defender (Séria I, Séria II)
Land Rover se netají tím, že první generace SUV Defender byly navrženy jako víceúčelové, praktické řešení pro ty, kteří se starají o farmy či podnikají v zemědělství.
Jeho základní design a schopnost zdolat jakoukoliv představitelnou překážku – to vše vysloužilo Land Rover Defenderu status velmi schopného terénního off-roadu.
Dnes může hodnota vozidel ze Série I a také Série II mnohých překvapit. Například SUV, které prožili dobré i zlé časy, stojí od 10.000 do 15.000 €, zatímco modely, které byly repasované či zrekonstruované, případně mají minimální opotřebení, často stojí až 30.000€.
Podle kontroly historie automobilů od carVertical, 15% vozidel mělo určité problémy, zatímco 2% měly uměle změněné stavy tachometrů.
Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 – 1996)
Mercedes-Benz uvedl do života více než dva miliony W124 v relativně dlouhém výrobním cyklu. Některé z nich skončili svůj život na skládce, ale jiné jsou stále mezi námi a stále jezdí. Pečlivě udržované modely stojí opravdu hodně peněz.
Nejcennější W124 byly samozřejmě modely 500E nebo E500 (v závislosti na roku výroby). Nicméně pokud se podíváme i na nižší třídy, E300, E320 a E420 mají potenciál stát se zlatým dolem, o který bude ještě bojovat mnoho sběratelů.
Analýza automobilů využitím zpráv o historii od carVertical ukázala, že 14 % těchto automobilů mělo různé vady a 5 % mělo “stočený” počet ujetých kilometrů.
Saab 9000 CS Aero (1993 – 1997)
Achillovou patou Volva byl vždy Saab. V této linii se kladl důraz na bezpečnost cestujících a zároveň poskytoval jedinečné kouzlo a sílu výjimečných turbo vstřikovacích motorů.
Saab 9000 CS Aero je víc než jen sedan střední velikosti. Byl představen poměrně pozdě v procesu výroby a byl dokonce považován za vrchol série Saab 9000 v posledním roce výroby. V tomto konkrétním případě činil pomyslnou tečku na konci věty nebo příběhu.
Saab 9000 CS Aero je, jak by se dalo předpokládat, v dnešní době dosti vzácné auto. Ačkoliv Saab neprozradil, kolik se jich opravdu vyrobilo, tento konkrétní model může být solidní investicí.
Analýza zpráv o historii vozidla od carVertical ukázala, že 8 % z nich mělo závažné nebo menší chyby.
Toyota Land Cruiser (J80, J100)
Toyota vždy nechala za sebe promluvit svá auta a jejich majitele. Ti dodnes jednomyslně tvrdí, že Toyota Land Cruiser je jedním z nejlepších SUV na světě.
I když mají stejný název, tyto dva modely mají více technických a technologických rozdílů, jak byste si mohli na první dojem myslet. J80 dokázala skloubit jednoduchost s každodenní praktičností. J100 byla podstatně luxusnější verze, navržená na delší cesty, ale určitě ne s menším talentem vyhrabat se z bláta či jámy.
Rozsáhlá nabídka vzrušujících extra funkcí nyní umožňuje majitelům SUV J80 a J100 užívat si jejich mimořádně vysokou zbytkovou hodnotu. Dokonce i modely, které viděli příliš mnoho z nejdrsnějších a nejodlehlejších koutů světa, mohou dosáhnout hodnoty až 40.000 €.
Analýza automobilů a zpráv o historii od carVertical ukázaly, že 36 % mělo určité chyby a 8 % falešný, nereálný počet ujetých kilometrů.
Volkswagen Corrado VR6 (1991 – 1995)
Volkswagen za několik posledních desetiletí daroval řidičům a fanouškům množství skvělých vozidel, ale ne všechny si zaslouží dostat se na pomyslný stupínek vítězů. Výjimkou může být Volkswagen Corrado VR6.
Neobvyklý vzhled, výjimečný motor a chvályhodné vyvážené odpružení – i vás zajímá, proč si toto auto koupilo na počátku 90. let tak málo lidí?
Volkswagen Corrado tehdy nebyl tak populární jako Opel Calibra, ale dnes se to považuje za výhodu. Hodnota šestiválcové verze začala v posledních letech podstatně stoupat a očekává se, že tento trend bude pokračovat.
Analýza automobilů od carVertical a zpráva o historii ukázaly, že 14% vozidel Volkswagen Corrado mělo konstrukční chyby a 5 % mělo záměrně nesprávně uveden počet ujetých kilometrů.
Volvo 740 Turbo (1986 – 1990)
Ještě v osmdesátých letech minulého století bylo Volvo 740 Turbo důkazem toho, že vozidlo vyvolávající zvednuté obočí táty (nebo mámy) díky své „lenosti“, může být tak rychlé jako Porsche 924.
Flexibilita a schopnost kombinovat praktičnost a vzrušující výkon modelu Volvo 740 Turbo z něj dělá vynikající příklad automobilu, jehož hodnota stále stoupá. Předpokládá se, že tento trend bude pokračovat, zejména v následujících letech.
Analýza vozidla a zpráva o historii od carVertical ukázaly, že 33 % vozidel Volvo 740 Turbo mělo konkrétní vady a 8 % mělo změněný stav tachometru – záměrně.
Shrnutí
Investice do vozidel je stále koncept, kterému ne každý rozumí a vidí ho jako příležitost. Pro někoho to může vypadat příliš riskantně, ale se správnými znalostmi o konkrétních automobilech, může tato možnost přinést slušné výnosy v relativně krátkém čase.
Pokud však zvažujete koupi auta s vysokou hodnotou, vzhledem k některé z výše uvedených statistik o konkrétních vozidlech, kontrola historie vozidla se určitě vyplatí, nešlápnete vedle. Získáte ji jednoduše – prostřednictvím carVertical. Díky pár informacím, jako je VIN nebo evidenční číslo vozidla, se také vy jako kupující můžete rozhodnout, zda vám konkrétní vozidlo stojí za ty peníze – nebo bude lepší se mu obloukem vyhnout, případně začít s prodávajícím smlouvat lepší cenu.
Komentáře