Parkování bez řidiče předvádějí Bosch a Daimler v reálných podmínkách

26. července 2017, 15:40

Manuální parkování je nyní minulostí. V parkovací garáži muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu se díky firmám Bosch a Daimler automatizované parkování stalo skutečností. 

Bosch a Daimler předvádějí parkování bez řidiče v reálných podmínkáchPomocí povelu skrze chytrý telefon mohou nyní řidiči automaticky zaparkovat auta na přidělených místech, aniž by museli dohlížet na jejich pohyb. Automatizované parkování je důležitým mezníkem na cestě k autonomnímu řízení.

Pilotní řešení v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz je vůbec prvním světovým řešením založeným na infrastruktuře pro plně automatizovanou parkovací službu v reálných podmínkách, ať už s řidičem za volantem nebo bez něj. Od počátku roku 2018 budou mít návštěvníci v garážích muzea možnost zažít tuto pohodlnou službu na vlastní kůž.

„Autonomní řízení se k nám blíží větší rychlostí, než si mnozí z nás uvědomují. Parkování bez řidiče v muzeu působivě demonstruje, o jak pokročilou technologii se jedná,“ řekl Dr. Michael Hafner, vedoucí vývoje automatizovaného řízení a aktivní bezpečnosti divize Cars společnosti Mercedes-Benz.

Automatizovaná parkovací služba založená na chytrém telefonuJako mávnutím kouzelného proutku: automatická jízda na parkovací místo a zpět
Pomocí aplikace v chytrém telefonu si kdokoliv může zarezervovat vozidlo. Cesta začíná v okamžiku, kdy se vůz automaticky přesune do prostoru pro vyzvednutí. Vrácení vozu je stejně snadné: zákazník ho nechá na výstupním místě garáže a vrátí jej pomocí aplikace v chytrém telefonu. Jakmile inteligentní systém parkovací garáže vozidlo rozpozná, auto se rozjede a je navedeno na přidělené místo.

Toto parkování bez řidiče je možné díky souhře mezi infrastrukturou inteligentních parkovacích garáží dodávanou firmou Bosch a automobilovou technologií Mercedes-Benz. Senzory nainstalované v parkovací garáži monitorují při navádění vozidla jízdní koridor a jeho okolí. Technologie ve vozidle bezpečným způsobem převádí příkazy od infrastruktury parkovací garáže v jízdní manévry a v případě potřeby vozidlo včas zastaví.

Senzory pro infrastrukturu parkovacích garáží a komunikační technologie jsou od firmy Bosch. Daimler zajišťuje soukromou parkovací garáž muzea a pilotní vozidla. Společně s firmou Bosch definuje rozhraní mezi infrastrukturou a vozidlem a realizuje potřebné úpravy senzorové technologie a softwaru vozidel.
Tam, kde se dějí zázraky

První provozní schválení pro parkování bez řidiče na světě
Po premiéře bude následovat intenzivní fáze testování a spouštění. Nad projektem od samého začátku dohlížely místní úřady – regionální správní úřad ve Stuttgartu a ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska – a odborníci z TÜV Rheinland (Technischer Überwachungs-Verein = Technické kontrolní sdružení), s cílem posoudit provozní bezpečnost technologie pro automatizované parkování a parkovací garáže.

Možnost nabízení technologie parkování bez řidiče zákazníkům ještě čeká na konečné schválení ze strany regulačních orgánů a veřejnost bude moci využít automatizované parkování v parkovacích garážích muzea Mercedes-Benz vůbec poprvé na světě počátkem roku 2018.

Díky tomu získá Bosch a Mercedes-Benz zkušenosti v tom, jak si uživatelé poradí s automatizovaným obslužným parkováním. Stávající parkovací garáže je také možné dodatečně vybavit infrastrukturální technologií. Pro provozovatele parkovacích garáží bude parkování bez řidiče znamenat efektivnější využití dostupných parkovacích míst: na stejném prostoru může být zaparkováno až o 20 procent více vozidel.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!