Manuální parkování je nyní minulostí. V parkovací garáži muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu se díky firmám Bosch a Daimler automatizované parkování stalo skutečností.
Pomocí povelu skrze chytrý telefon mohou nyní řidiči automaticky zaparkovat auta na přidělených místech, aniž by museli dohlížet na jejich pohyb. Automatizované parkování je důležitým mezníkem na cestě k autonomnímu řízení.
Pilotní řešení v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz je vůbec prvním světovým řešením založeným na infrastruktuře pro plně automatizovanou parkovací službu v reálných podmínkách, ať už s řidičem za volantem nebo bez něj. Od počátku roku 2018 budou mít návštěvníci v garážích muzea možnost zažít tuto pohodlnou službu na vlastní kůž.
„Autonomní řízení se k nám blíží větší rychlostí, než si mnozí z nás uvědomují. Parkování bez řidiče v muzeu působivě demonstruje, o jak pokročilou technologii se jedná,“ řekl Dr. Michael Hafner, vedoucí vývoje automatizovaného řízení a aktivní bezpečnosti divize Cars společnosti Mercedes-Benz.
Jako mávnutím kouzelného proutku: automatická jízda na parkovací místo a zpět
Pomocí aplikace v chytrém telefonu si kdokoliv může zarezervovat vozidlo. Cesta začíná v okamžiku, kdy se vůz automaticky přesune do prostoru pro vyzvednutí. Vrácení vozu je stejně snadné: zákazník ho nechá na výstupním místě garáže a vrátí jej pomocí aplikace v chytrém telefonu. Jakmile inteligentní systém parkovací garáže vozidlo rozpozná, auto se rozjede a je navedeno na přidělené místo.
Toto parkování bez řidiče je možné díky souhře mezi infrastrukturou inteligentních parkovacích garáží dodávanou firmou Bosch a automobilovou technologií Mercedes-Benz. Senzory nainstalované v parkovací garáži monitorují při navádění vozidla jízdní koridor a jeho okolí. Technologie ve vozidle bezpečným způsobem převádí příkazy od infrastruktury parkovací garáže v jízdní manévry a v případě potřeby vozidlo včas zastaví.
Senzory pro infrastrukturu parkovacích garáží a komunikační technologie jsou od firmy Bosch. Daimler zajišťuje soukromou parkovací garáž muzea a pilotní vozidla. Společně s firmou Bosch definuje rozhraní mezi infrastrukturou a vozidlem a realizuje potřebné úpravy senzorové technologie a softwaru vozidel.
První provozní schválení pro parkování bez řidiče na světě
Po premiéře bude následovat intenzivní fáze testování a spouštění. Nad projektem od samého začátku dohlížely místní úřady – regionální správní úřad ve Stuttgartu a ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska – a odborníci z TÜV Rheinland (Technischer Überwachungs-Verein = Technické kontrolní sdružení), s cílem posoudit provozní bezpečnost technologie pro automatizované parkování a parkovací garáže.
Možnost nabízení technologie parkování bez řidiče zákazníkům ještě čeká na konečné schválení ze strany regulačních orgánů a veřejnost bude moci využít automatizované parkování v parkovacích garážích muzea Mercedes-Benz vůbec poprvé na světě počátkem roku 2018.
Díky tomu získá Bosch a Mercedes-Benz zkušenosti v tom, jak si uživatelé poradí s automatizovaným obslužným parkováním. Stávající parkovací garáže je také možné dodatečně vybavit infrastrukturální technologií. Pro provozovatele parkovacích garáží bude parkování bez řidiče znamenat efektivnější využití dostupných parkovacích míst: na stejném prostoru může být zaparkováno až o 20 procent více vozidel.
Komentáře