Jak připravit syna na převzetí servisu. Jak vychovat nástupce?

, 31. července 2017, 17:10

Nová generace majitelů autoservisů bude čelit problémům, o kterých se jejich rodičům ani nesnilo. Převzetí a vedení autoservisu v nových časech bude velmi obtížný úkol. Jak se připravit?

Pojďme se zamyslet nad tím, jak bude trh s autoopravárenstvím vypadat za 5, 10 nebo dokonce 15 let. Osoby, které dnes přebírají dílny od rodičů nebo jiných představitelů starší generace, by se měly podívat na tuto činnost z tohoto úhlu pohledu. Jestliže dnes dílna přináší značný zisk, bude i za pár let nadále dobrým zdrojem příjmů? Vše bude záviset na přijaté strategii, nad kterou stojí za to se zamyslet již dnes.

Výzva pro nastupující generaci opravářů

Majitelé autoservisů, kteří dnes uvažují nad odchodem do důchodu, většinou začínali s podnikáním začátkem devadesátých let. Museli si umět poradit v těžkém období hospodářských změn, ale zároveň profitovali z rychle rostoucího počtu aut. V těchto časech byla velmi důležitá flexibilita, schopnost přizpůsobit se překotným změnám. V současnosti před majiteli dílen stojí spousta problémů, které se budeme snažit pojmenovat již dnes. Stojí za to si položit tyto otázky:
– Jak se připravit na eventualitu chybějící zásuvky OBD v autech?
– Jak se připravit na servis vozidel s omezeným přístupem k telematickým systémům?
– Jak správně servisovat a opravovat hybridní a elektrická auta?
– Jak bude vypadat obsluha moderních asistenčních systémů, založených na čidlech, snímačích a radarech?
– Jak vyřešit problém omezeného přístupu k technickým informacím týkajících se oprav nových vozidel?

S těmito problémy se bude muset vypořádat každý, kdo se bude chtít udržet na poli autoopravárenství. Ve většině případů se nevyplatí být na to sám a již nyní se raději na budoucnost připravovat.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

svedsketanky, 1. srpna 2017, 8:17 9 0

Osobně bych začal tím, že bych nastávající generaci nejdříve vysvětlil principy spalovacích motorů a principy automobilu jako takového.Dále bych se snažil nastávající generaci vychovávat tak, aby byla schopna samostatně přemýšlet a hledat možnosti.Bohužel už v dnešní době se setkávám až příliš často s tím, že mechanici slepě důvěřují diagnostice a výsledkem je to, že nejsou opraváři, ale měniči.Spoustu z nich nepozná, že je motor mechanicky poškozen, nebo opotřebován a tak mění elektrické díly.Spoustu dnešních vyučených automechaniků ani vlastně neví jak funguje motor, nebo převodovka.Já vyrůstal v době, když jsem chtěl prvního pionýra, dostal jsem bedny s rozebraným motorem, k tomu torzo pionýra a když jsem chtěl jezdit, musel jsem si ho sám poskládat. Pochopitelně mi otec přispěl radou, nebo doporučením na machry opraváře.Tam jsem si nejdříve vyslechl, jak oni museli na vše přijít sami, že jim nikdo neradil, ale nakonec se rady stejně dostalo a jako přídavek hromada užitečných rad do budoucna. Samozřejmě jsem nelibě nesl poučování, a to mne přimělo k tomu namáhat si mozkové závity mnohem více a snažit se na vše přijít sám. Nepočítám,kolikrát jsem provedl sborku, rozborku než jsem přišel na to jak to funguje. Nebyl internet a informace člověk dlouho hledal v knihách, nebo právě po starých mistrech. Dnešní mládež má přetékající studnu informací na internetu, ale bohužel díky tomu se odnaučili přemýšlet samostatně. V tom vidím do budoucna největší problém nejen v oblasti autoopravárenství, ale v globále.

Odpověď

Anonym, 2. srpna 2017, 18:06 0 0

Určitě máte pravdu pane švédský tanku...Žádné jiné nebezpečí však nevidíte??Jak uvádíte v globálu (česky řečeno "celkově"...)...V oboru se pohybuji od roku 91...Bez urážky - s pozdravem M.Heš

Odpověď