V Česku vznikne polygon pro auta bez řidiče

, 26. října 2017, 11:01

Český polygon pro testování a certifikaci vozidel s autonomním řízením by měl do roku 2022 stát u západočeského Stříbra. Předpokládané náklady na vybudování polygonu dosáhnou několika miliard korun. Do České republiky přitáhne špičku automobilových vývojářů nejen z Evropy.Mapa polygonu pro testování aut bez řidiče

Česká republika dnes ve srovnání se světem poněkud zaostává s přípravou na přechod na automobily s autonomním řízením. Na západ od nás funguje několik více či méně pokročilých testovacích polygonů, opačným směrem se první už staví. To by nás už ve velmi blízké budoucnosti mohlo stát opravdu hodně – odchod talentů, odliv peněz na výzkum a vývoj a v delším důsledku i nižší investice do výroby ve prospěch těch zemí, které nabízejí lepší zázemí. Tomu chce Accolade zabránit,“ říká Milan Kratina, CEO skupiny Accolade, realizátor stavby.

Na polygonu bude možné testovat veškeré dopravní situace, a to i ty evropské. „Polygony, na kterých se dnes testuje, umí nasimulovat hlavně geometricky přísná města pravých úhlů typu New York. Takto ověřené systémy jsou pak na pražském Starém městě, v uličkách Lisabonu nebo v centru Říma úplně ztracené. Ale právě takové prostředí budeme umět ve Stříbře navodit,“ vysvětluje Kratina. Okruh bude vedle městských uliček umět vytvořit i prostředí dálnice, silnic první třídy, okresek nebo jízdy v tunelu.

„Polygon bude centrem excelentního výzkumu a vývoje. Do Stříbra přiláká ty nejlepší automobilové vývojáře z celé Evropy. V rámci přípravy oslovíme české i německé vysoké školy a zejména předpokládáme spolupráci se soukromými vývojovými centry. Samozřejmě velmi stojíme o podporu města a kraje, protože vznik polygonu bude velkým impulzem pro rozvoj Stříbra, Plzeňského kraje i celé České republiky,“ dodává Kratina

Polygon bude připravený na testování technologií, které budou na silnicích dostupné v blízké i vzdálenější budoucnosti. Bude schopen ověřovat například neustálou komunikaci vozidel mezi sebou i v městském, zastavěném, prostředí, včetně komunikace s prvky městské infrastruktury. Samozřejmě bude možné na polygonu zkvalitňovat i stávající asistenční technologie, které už jsou běžně dostupné, jako je čtení značek, adaptivní tempomat, detekce překážek v cestě a další. Cílem je přispět k vývoji zcela samostatných aut schopných provozu bez zásahu člověka.

Více informací k plánovanému polygonu ke stažení ve formátu PDF.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!