Nejčastější závady vozu Dacia Duster II – co zkontrolovat před koupí, co vyměnit po koupi?

18. září 2023, 14:11

Druhá generace modelu Dacia Duster se na trhu objevila v roce 2017 a v roce 2021 prošla faceliftem. Kvalita materiálů použitých v interiéru vozu byla o poznání lepší než u první generace. Vůz se stal mnohem modernějším, ale zůstal cenově dostupný. Neobešlo se to však bez některých neduhů, které se mohou projevit po několika letech používání. Jaké jsou nejčastější problémy, které se vyskytují u ojetých exemplářů Dacia Duster II?

Dacia Duster

Na co si dát pozor před koupí vozu Dacia Duster II – podvozek, karoserie, koroze

První generace modelu Duster může mít značné problémy s korozí. U druhé generace není koroze podvozku tak problematická, ale při vizuální kontrole je lepší podívat se také pod plastové kryty, které mohou zakrývat na první pohled neviditelná rezavá místa. Vyplatí se také zkontrolovat podlahu interiéru vozu. Mezi problémy, které se u vozu Dacia Duster II vyskytují, bývá někdy uváděno špatné těsnění dveří. Pokud je na podlaze a rohožích viditelná vlhkost, mohou se časem objevit další problémy s korozí.

Typickým problémem vozu Dacia Duster II je praskání těsnicí hmoty v drážkách u střešních ližin. Praskliny se objevují v blízkosti zadního sloupku a je téměř jisté, že se vyskytnou u prvních sériových exemplářů. Tento stav byl považován za výrobní vadu a byl opraven v rámci záruky. Stojí za to si to ověřit při prohlídce vozu, protože u některých exemplářů se praskliny objevily poměrně brzy, u jiných o něco později. Mezi závadami postihujícími karoserii vozu Dacia Duster II se někdy uvádějí také problémy se zaseknutým víčkem palivové nádrže.

Na co si dát pozor u interiéru vozu Dacia Duster II?

Při prohlídce interiéru ojetého vozu Dacia Duster II je třeba se zaměřit na několik neduhů typických pro tento model. Prvním z nich je omezená pevnost rámů sedaček. Jsou náchylné k poškození a během krátké doby mohou začít vrzat. Zejména pokud je používají vyšší osoby. To může vést i k jejich vychýlení, takže se na nich nedá sedět rovně.

Před koupí ojetého vozu Dacia Duster II je také nutné zkontrolovat elektrické stahování oken, které podle uživatelů může někdy stávkovat. Selhat může i další elektronika – problémy jsou s bezklíčovým ovládáním, fungováním kamer nebo rádia.

S interiérem a nepřímo i s hnacím ústrojím je u modelu Dacia Duster II spjata řadicí páka. Mezi typické závady verzí 1.0 TCe a 1.3 TCe patří to, že se páka nevrací do neutrální polohy, což způsobuje, že volba rychlostních stupňů je nepřesná a obtížná. Po výměně mechanismu v rámci reklamace se někdy po určité době vyskytly případy, kdy se tento nedostatek opakoval.

Dacia Duster II – jaký motor si vybrat?

Dacia Duster II zpočátku používala motory z první generace: 1,6 SCe a vznětový agregát 1,5 dCi. K dispozici byl také motor 1,2 TCe, který byl poměrně rychle nahrazen novější jednotkou 1,3 TCe. V roce 2019 byl motor 1.6 SCe nahrazen motorem 1.0 TCe.

  • Motor 1.6 SCe je považován za dobrou volbu díky své jednoduché konstrukci. Absence turba je však ve srovnání s výkonnějšími jednotkami znát. Doporučuje se věnovat zvláštní péči čistotě škrtící klapky, která může způsobovat problémy, jako je kolísání otáček.
  • Motor 1,5 dCi je rovněž považován za rozumné řešení. Ve druhé generaci modelu Duster se používala verze, ve které byly již odstraněny problémy s ojničními ložisky.
  • Motor 1.2 TCe může představovat trochu větší problém, ale díky krátkému období prodeje jich není v druhé generaci Dusteru moc dostupných. Mezi recenzemi uživatelů a mechaniků se objevují zmínky o problémech s rozvody nebo ojničními ložisky.
  • Motor 1.3 TCe je modernější jednotka, která poskytuje nejlepší výkon. Byly však zaznamenány případy zvýšené hladiny oleje ve vozech provozovaných převážně ve městech. Předpokládalo se, že je to důsledek problémů se spalováním, které způsobuje vniknutí paliva do systému mazání. Jedním z navrhovaných řešení byla aktualizace řídicích jednotek motoru.
  • Motor 1.0 TCe je nejméně výkonnou jednotkou. Zde je třeba počítat s omezeným výkonem, ale spotřeba v městském provozu je nižší než u motoru 1.6 SCe.

Někteří uživatelé vozů Dacia Duster II vybavených motory na LPG hlásili problémy s jehlou, které způsobily, že snímače neregistrovaly plyn v nádrži.

Při zrychlování skřípe, ale to je prý v pořádku

V popisech problémů s vozem Dacia Duster II je velmi často zmiňováno téma hluku vznikajícího při akceleraci. Řidiči poukazují na to, že při otáčkách kolem 2.000 ot/min je znatelný pulzující rachot a při rychlostech kolem 60-90 km/h, zejména při zpomalování, je slyšet kvílivý zvuk. Tento problém nahlásili uživatelé druhé generace modelu Duster přímo ve svých autorizovaných servise, ale tyto vlastnosti jsou prý jednoduše charakteristické pro řešení použité v rámci pohonné jednotky.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!