Michelin radí dojíždět pláště

21. července 2017, 12:28

Nestává se často, aby vás výrobce pneumatik odrazoval od koupě nových plášťů. Ovšem Michelin to udělal s plnou vervou a rozhodností. Prý – dojíždějte pneu do povoleného minima, není se čeho obávat.

Všechny testy, které se dosud prováděly nezávislými organizacemi, jako německý ADAC, doporučovaly něco jiného. Neriskujte pokutu za ojeté pneu a s rezervou kupte zavčasu nové pláště. Druhou stránkou věci pak je doporučení, neriskovat sjetí plášťům vzhledem k možnému aguaplaningu.

Michelin tohle všechno „nepopírá“, ale radí chovat se ekonomicky. Firma nechala nezávislou agenturu Ernst & Young spočítat, kolik peněz promrhají evropští řidiči předčasnou výměnou plášťů. Výsledek, spotřeba pneu je prý v Evropě jen touto vinou vyšší o 128 miliónů kusů. Přepočteno na peníze – ztráta 6,9 miliardy euro ročně.

Michelin má ještě jeden argument. Pláště s dezénem okolo 2 mm a méně mají nižší valivý odpor a tudíž jsou vlastně úspornější. Podle údajů, které nabízí francouzský výrobce pneumatik, se jejich používáním tedy sníží spotřeba paliva. S tím souvisí i snižování oxidů dusíku. Ročně v Evropě jde o 9 miliónů tun CO2.

Odborníci ÚAMK rozhodně z jedné strany nepopírají, že ojeté pláště, stále ale v rámci plnění předpisu o dezénu výšky 1,6 mm, na suchu lépe drží na vozovce. Zároveň ale nelze ignorovat testy, které potvrzují horší chování více opotřebovaných plášťů za mokra a deště. Proto pokud se rozhodnete pečlivě dojíždět pneumatiky, je třeba pamatovat na nezbytnou vyšší zodpovědnost.

Související články

EU chce jedno elektronické mýtné
EU chce jedno elektronické mýtné

Iniciativa Evropské komise, nazvaná Evropa v pohybu, se zabývá celou řadou opatření spojených s dopravou v zemích EU: zvýšením bezpečnosti provozu, otázkou spravedlivějších poplatků za používání dálniční sítě, snížením emisí CO2 a dalšími otázkami.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!