Bridgestone jako exkluzivní dodavatel pneumatik Potenza S001 a S007 pro nový Renault Mégane R.S.

, 13. prosince 2018, 17:25

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude exkluzivním dodavatelem vysokovýkonných pneumatik Potenza S001 a Potenza S007 pro nově představený model Renault Mégane R.S. Trophy.

Bridstone jako exkluzivní dodavatel pneumatik Potenza S001 a S007 pro nový Renault Mégane R.S.

Verze poháněná motorem 1,8 litru přeplňovaným turbodmychadlem, je nejnovějším přírůstkem v rodině modelů Mégane R.S. Trophy a nabízí nejnovější inovace divize Renault Sport, umožňující ještě vyšší úroveň výkonů než předchozí generace. Bridgestone optimalizoval veškeré aspekty pneumatik S001 a S007 tak, aby maximalizovaly schopnosti modelu Mégane R.S. Trophy.

 „Toto vozidlo poprvé v produktové řadě R.S. překonává symbolickou hranici výkonu 300 k (220 kW),“ říká Thierry Landreau, technický ředitel divize sportovních vozů Renault Sport. „Výkonnější přeplňovaný motor 1,8 litru poskytuje mnohem lepší zrychlení. Tento nový Mégane R.S. Trophy také používá technologii 4CONTROL – systém řízení všech kol, který umožňuje výjimečnou agilitu při průjezdu prudkými zatáčkami a skvělou stabilitu ve vyšších rychlostech. A Bridgestone vyvinul pneumatiku Potenza S001, která promění tuto úroveň výkonů na silnicích v realitu. Produktová řada Potenza je proslulá tím, že nabízí vysokou míru adheze, takže je ideální pro výkony tohoto vozidla.“

Cílem společnosti Bridgestone bylo vyvinout pneumatiku, která by přenášela na vozovku veškerý výkon motoru a umožňovala tomuto vozidlu realizovat maximální potenciál v oblasti sportovních výkonů a ovladatelnosti.

„Mégane R.S. Trophy je sportovní hatchback a RENAULT SPORT je skvělý specializovaný výrobce. Na základě jeho specifikace jsme vyvinuli pneumatiku Potenza S001. Na vnější okraje běhounu jsme umístili větší bloky, které zlepšují ovladatelnost a brzdění na suchu, zatímco menší bloky ve vnitřní oblasti optimalizují provozní vlastnosti na mokru,“ vysvětluje Mark Tejedor, viceprezident odpovědný za prvovýbavu Bridgestone v oblasti EMEA. „Tím jsme zlepšili kontakt pneumatiky s povrchem vozovky a zvýšili stabilitu ve vysokých rychlostech. Pneumatika je navíc ještě odolnější vůči působení bočních sil, takže řidič může projíždět zatáčky rychle, což je u sportovního hatchbacku nezbytnost.“

Inovace se však netýkaly pouze dezénu běhounu a geometrického řešení drážek. Pneumatiky jsou vyrobeny s vyspělé směsi a vybaveny vyztuženými bočnicemi, které zvyšují tuhost kostry pneumatiky, zrychlují reakce vozu na povely řidiče a umožňují přenášet větší boční síly při průjezdu zatáčkou.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

IvoBrno, 19. prosince 2018, 1:20 0 0

Bridge S001 z prvovyroby co mám na novém Meganu RS jsou dost velkej průser. Pneumatika rychle mizí a grip je špatný...

Odpověď