Nová pneumatika Ventus Prime 4 firmy Hankook představuje vylepšenou kombinaci výkonu, bezpečnosti, komfortu a ekologických vlastností. Od uvedení na trh se nový profil letních pneumatik spolu s variantou pro SUV nabízí celkem v 67 rozměrech od 16 do 20 palců, v šířkách běhounu od 195 do 255 mm, výškou profilu od 40 do 65 a rychlostními indexy H až Y.
Technologie „High Mileage Compound“ použitá u pneumatiky Hankook Ventus Prime 4 je rozhodující pro kilometrový nájezd, který je o dobrou pětinu vyšší než u jeho předchůdce. Inovativní kombinace materiálů má za následek větší tuhost bloků profilu, což má za následek nižší valivý odpor a menší opotřebení.
Výkonnější polymery zajišťují silnější chemickou vazbu s plnivy. Celkově má modifikovaná matrice směsi vyšší obsah oxidu křemičitého. To má kromě výrazně nižšího opotřebení také za následek ještě vyšší kontrolu nad jízdními vlastnostmi, zejména na mokré vozovce. Pro další zlepšení výkonu inženýři Hankook upravili nejen směs pneumatiky, ale také tvar profilu a konturu pro obzvláště vyváženou a rovnou kontaktní plochu.
Klaus Krause, vedoucí technického centra Hankook Europe v Hannoveru: „Naším cílem bylo snížit opotřebení – bez kompromisů v jiných kritériích. S novou generací pneumatik, Ventus Prime 4, se nám to podařilo. Zvýšili jsme životnost pneumatiky přibližně o 20 procent a zároveň jsme dosáhli lepší ovladatelnosti, vyššího komfortu a nižšího valivého odporu.“
Rychlejší odezva na suché vozovce byla také součástí požadavků na vývojáře společnosti Hankook a stala se předmětem mnoha testovacích jízd v nově vybudovaném testovacím centru Hankook ve španělské Idiadě. Zatímco předchozí pravoúhlé hrany bloků běhounu měly tendenci se při silném bočním zrychlení rolovat směrem dovnitř, Ventus Prime 4 tam má zaoblené hrany, které tomuto jevu zabraňují. I při sportovně projížděných zatáčkách je tak zajištěn co nejlepší kontakt profilu pneumatiky s povrchem vozovky. Technologie „Zigzag 3D Trend“ poprvé použitá u letních pneumatik Hankook navíc zlepšuje chování na suchu, protože zvyšuje třecí sílu bloku v souladu s jeho deformací.
Inženýři zlepšili komfort odstraněním mnoha potenciálních zdrojů hluku.
Klaus Krause: „Využili jsme stejný princip, který se používá k vytvoření anechoických komor – stěnu pohlcující zvuk. Odraz zvuku na vnitřních stěnách komory je výrazně minimalizován obložením z absorbčního materiálu. U Ventus Prime 4 jsme hrany bloků profilu opatřili radiální, klínovitou 3D strukturou, která funguje přesně podle tohoto principu a pohlcuje odrazy zvuku mezi bloky. A skutečně – při srovnávacích měřeních v laboratoři Hankook se podařilo v závislosti na rychlosti snížit hlučnost pneumatiky Ventus Prime 4 až o 2,5 dB(A). To odpovídá snížení vnímané hlučnosti přibližně o 20 procent. Dalším faktorem redukce hluku je vyšší počet profilových bloků. Zatímco u pneumatiky Ventus Prime 3 tvoří celý obvod pneumatiky 70 bloků, u Ventus Prime 4 stejného rozměru je profil rozdělen do 80 bloků. Tato optimalizace profilu je také patrná v celkově komfortnějším odvalování pneumatiky.”
Komentáře