Plně automatický montážní stroj Revolution od americké firmy Hunter Engineering Company představil první autonomní funkci uvolnění patky a demontáže pneumatiky. Prakticky to znamená až 25% úsporu času obsluhy při přezouvání pneu.
Jak autonomní funkce pracuje?
Obsluha provede kompletní demontáž prvního kola a přezuté kolo umístí na hřídel vyvažovačky. Poté umístí do výchozí polohy na montážním stroji druhé kolo a spustí autonomní funkci. Zatím co montážní stroj uvolní patky a demontuje pneumatiku, obsluha vyváží první kolo ze sady. Poté namontuje novou pneumatiku na ráfek a kolo opět umístí na hřídel vyvažovačky. Stejným způsobem proběhne přezutí a vyvážení zbývajících kol sady. Kompletní přezutí jedné sady kol, bez ohledu o jaký typ pneumatik se jedná, včetně vyvážení, trvá zhruba 13 minut
Proč některá kola způsobují vibrace?
Vyvážení kol (pokud je kolo správně upnuté) je dnes dokonalé. Podíl nekvalitních pneumatik a ráfků je dnes u dobrých výrobců mizivý. Přesto se stávají případy, že nově smontovaný komplet způsobuje vibrace. Nejčastější příčinou je právě montáž pneumatiky na ráfek. Může nastat případ, kdy patky pneumatiky sice těsní, ale nejsou perfektně usazené na ráfku.
Montážní stroj Hunter Revolution má integrovanou funkci „masáže patek“, která podle statistiky obrovského množství měření provedených firmou Hunter, v 50% případů tento problém odstraní.
Více informací o zařízení Vám poskytnou zástupci firmy AD TECHNIK.
Komentáře