V těžkých časech pomůže podpora sítě autoservisů

7. května 2021, 11:26

Odvětví autodílen v současné době čelí mnoha výzvám. Dynamický rozvoj technologií a na druhé straně problémy vyplývající z pandemie koronaviru podněcují majitele servisů k tomu, aby hledali nové prodejní kanály, rozšiřovali své kompetence a diverzifikovali rizika. Všechny tyto procesy jsou mnohem jednodušší při fungování v rámci sítě autodílen. Příkladem je síť ProfiAuto Servis, která jen v České republice a na Slovensku má již téměř 430 aktivních členů a tento počet neustále roste.

Logo ProfiAuto Servis

Autoservisy, stejně jako mnoho jiných odvětví, pocítily důsledky pandemie, zejména z hlediska snížení příjmů. Náročná doba prověřuje také vztahy, takže opět hrají klíčovou roli hodnoty. V této souvislosti je obzvláště důležitá podpora ze strany velkého a stabilního partnera na trhu. Pokud autoopravna působí v rámci sítě ProfiAuto Servis, čerpá z této spolupráce mnoho výhod:

  • Přístup k nabídce vzdělávání – včetně technického, produktového a marketingového školení. Na trzích, jakými jsou Česká republika a Slovensko, již mohou autoservisy využívat program „Virtuální autodílna“, který propojuje prezentaci ukázkového autoservisu s rozšířením kompetencí mechaniků pomocí internetu.
  • Bezpečnost dodávek – dodávky dílů Moto-Profil a ProfiAuto probíhaly i během pandemie bez přerušení. Bylo zachováno trvání dodávek i počet tras. Do samotného procesu byly okamžitě zavedeny nezbytné změny v zájmu ochrany zdraví a bezpečnosti zákazníků i zástupců společnosti.
  • Větší sortiment náhradních dílů – v katalogu ProfiAuto je 8,5 milionu položek automobilových komponentů ve standardu TeDoc. Kromě toho síť také vyvíjí vlastní značku součástek ProfiPower. Nabídka v současné době zahrnuje například autobaterie, filtry a komponenty brzdového systému. Vysokou kvalitu výrobků zaručuje důkladná kontrola jakosti a přísné dodržování evropských norem. Není divu, že značka ProfiPower získala prestižní certifikát „Dobrá značka 2020 – kvalita, důvěra, pověst“. V roce 2021 byl naplánována série školení souvisejících se značkou ProfiPower pod názvem „ProfiPower Tour“, která proběhne v České republice a na Slovensku.
  • Noví zákazníci – poznávací značkou sítě ProfiAuto jsou inovativní marketingové aktivity, které se přímo promítají do počtu zákazníků v prodejnách i autodílnách. V rámci sítě pořádáme automobilové veletrhy ProfiAuto Show a akci PitStop – bezplatné kontroly technického stavu vozu, a také mnoho dalších akcí pro řidiče. Členství ve velkém, renomovaném řetězci znamená, že si zákazník vybere právě síťový autoservis, což poskytuje jistotu bezpečnosti a profesionální opravy vozu.

značka dílů ProfiPower

Zvýšený počet zákazníků nebo nové dovednosti však nejsou všechno. Zástupci Moto-Profil a ProfiAuto zdůrazňují, že pandemie také připomněla význam „měkkých dovedností“. Komunikace, podpora, spolupráce – všechny tyto hodnoty se v praxi osvědčily a ukázaly, že za nimi stojí především lidé. Základem bylo zapojení Partnerů – majitelů obchodů, velkoobchodníků a autoservisů, kteří se každý den zaměřují na udržení své pozice na trhu. Ze strany sítě získali podporu obchodních týmů, koordinátorů, školitelů a marketingových specialistů. Komunikace se v této době dotýkala nejen otázek spojených s každodenním provozem, ale mimo jiné i tipů, jak fungovat v rámci současné epidemiologické situace, omezení apod. Nemožnost osobních setkání vynahrazovaly on-line aktivity, např. webináře.

V současné době tvoří síť ProfiAuto Servis na českém a slovenském trhu 430 autodílen. Toto číslo neustále roste – připojují se k ní jak nesdružené servisy, tak i ty, které přechází z jiných sítí autoservisů. Představitelé společnosti odhadují, že v roce 2020 využilo služby ProfiAuto téměř 435.000 zákazníků. Kromě toho její koordinátoři poukazují např. na stále lepší standard a vybavení dílen, které podávají žádost o zařazení do sítě a rychlé zavedení služeb „door to door“ v mnoha servisech.

síť ProfiAuto Servis

„Připojení k síti ProfiAuto přináší poskytovatelům služeb nezávislé nástroje, které zvyšují jejich tržní příležitosti a posilují jejich konkurenceschopnost vůči jiným sítím autoservisů a autorizovaným dílnám. Společně dosáhneme takových výsledků, jakých většina nezávislých autoopraven nedokáže docílit samostatně. Pandemie byla zkouškou pro nás všechny, a to nejen z hlediska zachování kontinuity podnikání, ale také co se týče vztahů. Čas ukázal, že jsme ji zvládli na jedničku. V roce 2021 plánujeme pokračovat v našem vývoji a společně co nejlépe reagovat na potřeby trhu,“ říká Jindřich Krejčí ze společnosti ProfiAuto.

Více informací o možnosti připojení se k síti autoservisů ProfiAuto Servis naleznete na stránce: https://profiauto.pl/cz/profiauto-service.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!