Diagnostické tipy v praxi: Závada motoru Volkswagen Golf 6 2.0TDI

5. prosince 2019, 10:34

Zákazník přivezl do dílny Volkswagen Golf 6 2.0TDI z roku 2011 a stěžuje si na problémy s motorem. Motor někdy nenastartuje, přechází do nouzového režimu nebo vynechává během jízdy.

Toto vytváří potenciálně nebezpečnou situaci jak pro řidiče, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu. Zákazník již měl vozidlo předtím v jiné dílně, kde bylo nesprávně vyměněno čidlo klikového hřídele, takže se závada objevila znovu.

Prvotní diagnostika odhalila čtyři uložené chybové kódy: P0300, P0321, P0322 a P0642. Mechanik poté s pomocí aplikace WorkshopData s vestavěným VRM provede vyhledávání a vybere správný vůz.

Po výběru správného vozidla zadá mechanik chybové kódy, které odečetl z diagnostického skenovacího nástroje, do unikátního systému HaynesPro VESA™ (Vehicle Electronics Smart Assistant). Tento unikátní modul s naváděnou diagnostikou umožňuje současně zadat až sedm chybových kódů, přičemž VESA™ zobrazuje mechanikovi jejich popis společně s doporučeným seznamem komponent, které je vhodné otestovat.

Na základě chybových kódů zobrazí aplikace HaynesPro WorkshopData™ rovněž veškeré další informace, které s těmito kódy souvisí. Patří mezi ně např. ověřené postupy a tipy od uznávaných asistenčních organizací a odborníků v oboru (SmartCASE™), technické servisní buletiny (SmartFIX™) a údaje ze svolávacích akcí. V tomto případě nebyly nalezeny žádné známé postupy pro opravu. Aplikace WorkshopData však zanalyzuje všechny možné příčiny každého chybového kódu a poté je zkombinuje do jediného logického testovacího postupu.

V seznamu kombinované diagnostiky vybere mechanik komponent, který je s nejvyšší pravděpodobností příčinou závady. V tomto případě se jedná o čidlo klikového hřídele. Mechanik poté postupuje podle naváděné cesty diagnostiky v aplikaci VESA, otestuje napájení, uzemnění a signální vodiče. Systém navede mechanika na otestování kontinuity kabeláže mezi pinem 2 čidla a pinem B52 řídicí jednotky ECU motoru. Test odhalí, že z čidla MRE na klikovém hřídeli neodchází nepřetržitý signál. Závada je nyní správně diagnostikována jako přerušený vodič. Toto přerušení způsobilo namáhání kabelu při kontaktu s blokem motoru.

Vodič je opraven a chybové kódy vymazány. Problém je vyřešen. Pokud by předchozí dílna používala naváděnou diagnostiku VESA, nevyměnila by díl, který výměnu nepotřeboval, našla by rychle a přesně zdroj problémů a nepřipravila by se o čas, který nemůže vyfakturovat.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!