Společnost Carvago, největší online platforma pro nákup a prodej ojetých vozů v Evropě, zveřejnila statistiky prodejů sportovních automobilů. Nejprodávanějším sportovním vozem na Carvago je legendární Mazda MX-5, následovaná americkou ikonou Ford Mustang a prémiovým roadsterem BMW Z4.
„I v digitální éře hledají zákazníci auta, která nabízejí takříkajíc analogovou radost z jízdy,“ říká zakladatel Carvago Jakub Šulta. „Online nákup jim umožňuje snadno najít vysněný model i v případě, že je v jejich zemi těžko k sehnání. Díky Carvago si tak mohou splnit sen o sportovním autě z pohodlí domova a zároveň mají jistotu, že je po převzetí vozu nečekají žádná nemilá překvapení.“
Detailní pohled na žebříček sportovních vozů ukazuje převahu kompaktních roadsterů a kupé, jež nabízejí zábavu za volantem za relativně dostupnou cenu. Vítězná Mazda MX-5 je dlouhodobě oblíbená díky své lehké konstrukci a agilnímu chování v zatáčkách. Na druhém místě se umístil Ford Mustang, americká ikona kombinující charakterní osmiválec s každodenní využitelností. Třetí příčka patří prémiovému roadsteru BMW Z4. V první desítce se prosadily i sourozenecké modely Toyota GT86/GR86 a Subaru BRZ, což potvrzuje zájem o lehká japonská kupé s pohonem zadních kol.
Kromě toho se v žebříčku umístil italsko-japonský roadster Fiat 124 Spider (včetně varianty Abarth) nebo dvojice Porsche Cayman/Boxster, symbolizující relativně dostupnou vstupenku do světa sportovních vozů značky Porsche.
Nejprodávanější sportovní vozy na Carvago*
- Mazda MX-5
- Ford Mustang
- BMW Z4
- Audi TT
- Toyota GT86/GR86
- Fiat/Abarth 124 Spider
- Jaguar F-Type
- Porsche Cayman/Boxster
- Subaru BRZ
- Toyota Supra
*Interní data Carvago, 15. března 2024 – 15. března 2025
Vedle specializovaných sportovních modelů zákazníci Carvago často sahali i po sportovních verzích německých prémiových modelů. Značné oblibě se mezi nimi těší BMW řady 2 a 4 nebo Audi S5. Svým způsobem lze do této skupiny zařadit také elektrické BMW i4 M50. Jeho úspěch naznačuje, že zákazníci začínají přijímat i elektrifikované alternativy sportovních sedanů, pokud dokážou nabídnout emocionální a dynamický zážitek z jízdy.
V bilanci objednávek za posledních 12 měsíců nechybí ani vrcholné varianty jako Audi RS7, BMW M5 Competition nebo Mercedes-Benz C 63 AMG. Sportovně laděné vozy – ať už ryzí sporťáky, nebo nejsilnější verze relativně běžných modelů – tak tvoří stabilní součást poptávky na online trhu s ojetinami. I když většinu prodejů zaujímají praktičtější typy automobilů, data Carvago potvrzují, že na evropském trhu ojetých vozů stále existuje početná komunita nadšenců, kteří vyhledávají dynamiku a radost z jízdy.
Komentáře