Značka Dunlop si připomíná své sportovní úspěchy v roce 2016 tím, že na svém stánku na Geneva Motor Show vystavuje vůz Aston Martin Vantage GTE, který triumfoval na loňském Mistrovství světa endurance FIA (FIA World Endurance Championship; WEC).
V první sezóně spolupráce s týmem Dunlop Motorsport získala stáj Aston Martin Racing na WEC dva tituly. Nicki Thiim a Marco Sørensen vyhráli pohár FIA World Endurance Cup v kategorii GT a řidiči a celý tým si loni zajistili trofej FIA World Endurance Trophy for GTE Pro Teams.
Aston Martin se při výběru pneumatik rozhodl změnit partnera a přešel ke značce Dunlop, aby získal konkurenční výhodu před novým GT týmem značky Ford a zavedenými endurance týmy značek Ferrari a Porsche.
Podle šéfa týmu Aston Martin Paula Howartha byl přechod klíčovým faktorem úspěchu a setrvalých výsledků týmu v roce 2016: „Dunlop je vzorný, dodává nám stálé mechaniky a po každém závodě nebo zkoušce provádí hloubkovou analýzu. Na speciálně zřízenou horkou linku mu můžeme volat nonstop. Při zkušebním programu jsem spolupracoval se všemi hlavními výrobci pneumatik a při navazování vzájemného vztahu byly vždy nějaké překážky, ale v případě Dunlopu to neplatí.“
Výkonný ředitel Dunlop Motorsport Europe Xavier Fraipont uvedl, že se Dunlop zaměřil na sezónu 2017 velmi brzy: „To, že jsme hned v prvním roce partnerství s Aston Martin získali dva tituly, byl slušný výkon, ale na slavení jsme neměli moc času, protože jsme hned den po závěrečném závodu zahájili zkušební program pro sezónu 2017.”
Značku Dunlop si vybrali rovněž vítězové FIA World Endurance Championship v kategoriích LMP1 Privateer (Rebellion) a LMP2 (Alpine). V obou třídách prototypů Dunlop očekává v roce 2017 obrovský výkonnostní skok zvláště poté, co nové předpisy pro kategorii LMP2 umožnily konstrukci výkonnějších vozů s dodatečným aerodynamickým přítlakem. To pro výrobce pneumatik představuje velkou výzvu, protože základním předpokladem úspěchu při závodech je vysoká odolnost a stabilita.
Dunlop zkouší v Sakhiru (Bahrajn), Sebringu (USA), Aragonu (Španělsko) a na okruhu Paula Ricarda (Francie) již od konce sezóny 2016. Kombinace nových pravidel a zcela nové specifikace pneumatik Dunlop při zkouškách nejnovějším vozům třídy LMP2 přinesla okruhové časy blízké rychlosti, kterou dosahovaly technicky nejvyspělejší vozy kategorie LMP1 s předním pohonem před pouhými čtyřmi sezónami.
Letošní sezóna FIA World Endurance Championship začne na okruhu v Silverstone (Spojené království) 16. dubna.
Komentáře