Konec oslňování světly protijedoucích vozidel

, 20. září 2017, 18:50

Společnost Varroc Lighthing Systems otevřela novou high-tech laboratoř, jejíž součástí je i 50 metrů dlouhý světelný tunel vybavený mimořádně přesným goniometrem měřícím intenzitu světelných paprsků pod různými úhly. Mohou tak testovat inteligentní adaptivní světlomety, které samy dokáží rozpoznat protijedoucí vůz a budou schopny autonomně a plně bez zásahu řidiče upravit intenzitu světel.

Varroc adaptivní světlometyNově otvírané technologické laboratoře v prefektuře Čchang-čou, která leží u jižního okraje provincie Ťiang-su, se budou podílet zejména na vývoji nových adaptabilních světlometů (Adaptive Driving Beam – ADB). Ty dokáží díky systému autonomních a plně automatických čidel bez zásahu řidiče reagovat na přibližující se vozy a osoby na cestě. Po vyhodnocení situace následně speciální LED diody ve světlometech ztlumí a zabrání tak oslnění řidiče v protisměru. Adaptabilní světlomety se do budoucna mohou stát například důležitou součástí samo-řídících vozů.

Předpokládá se velmi dynamický růst trhu s adaptivními světlomety s tím, že globální trh s ADB do roku 2023 vzroste na zhruba 1,49 miliard dolarů. Adaptabilní světlomety jsou už nyní používány u luxusních modelů automobilů, přičemž společnost Varroc předpovídá, že již brzy bude instalace tohoto typu technologií do vozů dostupných široké veřejnosti běžnou praxí.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Honza, 26. září 2017, 7:45 0 0

Hmm, nema to nahodou Hella bliz k nam, treba v Nemecku a nejake adaptivni uz i Opel v malem aute? Kdyz uz teda zapomenu na Golfa v minule verzi.... ?

Odpověď