ZF Aftermarket nastavuje laťku pro mobilitu budoucnosti

17. srpna 2018, 10:53

Transformace automobilového trhu je v plném proudu: alternativní koncepty pohonů, digitalizace, propojené automobily a autonomní řízení jsou jen některé z obrovských výzev, které čekají na firmy z automobilové branže. Díky svým inovativním výrobkům a individuálním koncepcím představuje společnost ZF Aftermarket v této hektické době pro zákazníky spolehlivého partnera.

Novinek, které přinese již blízká budoucnost, není třeba se bát, je důležité se na ně připravit a pohlížet na ně jako na příležitost dalšího rozvoje. Firma ZF se silně podílí na rozvoji mobility budoucnosti, a proto je svým partnerům schopna v mnohém pomoci.

Helmut Ernst, vedoucí divize ZF aftermarket, vysvětluje, jak lze využít příležitostí, které přináší digitalizace: „Na jedné straně je potřeba připravit se opustit známé obchodní modely, identifikovat potenciál dat o vozidlech a uživatelích a získávat atraktivní obchodní příležitosti. Na druhé straně se firmy musí ještě více soustředit na očekávání zákazníků tím, že nabídnou více individualizovaných služeb v oblasti mobility. Pro to je nejdůležitější komplexní porozumění nových systémů a technického know-how.”

Pro aftermarket je společnost ZF Aftermarket, díky individuálním řešením a díky zavedeným značkám Lemförder, Sachs a TRW, ve velmi dobré pozici. Firma se snaží být vždy o krok napřed před konkurencí, což dokazuje světová premiéra nové řady brzdových destiček Electric Blue značky TRW. Destičky byly vyvinuty speciálně pro elektrické vozy a poprvé se přestaví na veletrhu ve Frankfurtu. Při brzdění výrazně snižují hluk v interiéru a emise pevných částic.

Brzdové destičky Electric Blue značky TRW

Společnost ZF očekává, že do roku 2030 bude přibližně 30 % celosvětové automobilové výroby zaměřeno na elektrická nebo hybridní vozidla. Proto firma již od samého začátku pracuje na školeních pro mechaniky zaměřená na systémy vysokého napětí (HV), které se staly bestsellerem v komplexní nabídce školicích programů.

Školení dává zaměstnancům servisů potřebné klíčové kompetence pro zvládnutí komplexní škály témat budoucích technologií. Modulární koncepce smíšeného vzdělávání společnosti ZF Aftermarket zajišťuje optimální úroveň znalostí a současně snižuje náklady a potřebný čas na výuku.

Služby na bázi dat budou v budoucnu hlavními generátory prodeje. Propojená dílna budoucnosti bude znát stav vozidel svých zákazníků a doporučí preventivní údržbu nebo opravu majitelům na základě aktuálních údajů o vozidle. V případě poruchy mohou servisy dokonce poskytnout i diagnostiku na dálku. To pomáhá výrazně zefektivnit provozní procesy a zákazníci dostanou vůz rychleji zpět.

Inteligentní propojení vozových parků a dílen

Inteligentní propojení jednotlivých systémů prostřednictvím telematiky je klíčovým prvkem rychlého procesu digitalizace. Zvláště pokud jde o vozové parky, má řešení Openmatics společnosti ZF hmatatelné výhody, protože je založeno na inteligentní a otevřené platformě a pracuje nezávisle na výrobcích vozidel.

Speciální OBD modul shromažďuje a přenáší data. Diagnostická jednotka čte 74 specifických signálů přímo z OBD rozhraní vozidla, mezi které patří hladina paliva, brzdná odezva a chybová hlášení. Navíc modul přenáší GPS data, mimo jiné informace o náhlých změnách rychlosti. Vzhledem k tomu, že Openmatics nejen registruje, ale také interpretuje tato data, přispívá tato platforma významně k bezpečnosti řízení a optimálnímu řízení vozového parku.

„Openmatics umožňuje dílnám nabídnout fleetovým zákazníkům celou řadu nových produktů a služeb. Jednoduše řečeno, Openmatics nastavil pro aftermarket nové nezávislé telematické standardy,” říká Helmut Ernst, vedoucí divize ZF Aftermarket.

Se všemi novinkami společnosti ZF Aftermarket se můžete blíže seznámit na letošním veletrhu Automechanika ve Frankfurtu.

Stánek společnosti ZF Aftermarket na veletrhu Automechanika ve Frankfurtu

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!