Žádané systémy zpětného vedení spalin EGR

, 23. ledna 2019, 9:51

Aktuálně jsou titulky ovládány diskusemi o snížení emisí u osobních vozidel. Roste potřeba použití alternativních pohonů. Rozhodujícím přínosem může být ale také již osvědčená technologie zpětného vedení spalin (EGR).

Systémy zpětného vedení spalin EGR

Neustále přísnější emisní předpisy urychlily na celém světe použití technologie EGR. Díky zavedení emisní normy Euro 4 bylo pro dosažení příslušných limitů spalin zapotřebí více systémů s chlazeným zpětným vedením spalin.

Od normy Euro 5 jsou skoro ve všech vozidlech zabudovány chladiče EGR. A se zavedením normy Euro 6 jsou k dosažení přípustných emisí oxidu dusíku kromě vysoce chlazených EGR potřebné také nízkotlakové EGR. A poptávka po neustále výkonnějších komponentách rychle roste.

Řešení nabízí ventily EGR, vyráběné v německém Neuss společností Pierburg již od roku 1970. Vyrábí pro mnoho moderních vozidel širokou paletu chladičů a ventilů EGR.

Sehraný tým

Aktuálním trendem zpětného vedení spalin jsou kompaktní moduly z hliníku s integrovaným ventilem EGR, obtokovou klapkou a dalšími přídavnými konstrukčními díly jako jsou chladiče oleje a olejové filtry. Proto je důležité, aby byly komponenty přesně sladěny nejen navzájem, ale také s příslušným motorem. Jen tak zaručují kompletní funkčnost.

Konstrukční díly zpětného vedení spalin sice nejsou klasickými díly podléhající rychlému opotřebení, přesto může v době životnosti motoru dojít k výpadku. Ale také v případě typických příznaků poruchy systému EGR jako je černý kouř, ztráta výkonu, špatný volnoběh nebo nedostatečné zrychlení, vyhledává mnoho řidičů služby servisu. Každá porucha způsobuje ztrátu výkonu a oprava je nevyhnutelná.

O zpětném vedení spalin

U chlazeného zpětného vedení spalin se díky přimíchávání spalin snižuje podíl kyslíku ve směsi paliva se vzduchem a tím snižuje teplota spalování ve válcích. Škodlivé oxidy dusíku (NOx) vznikají především při vysokých teplotách a tlacích, proto je tak možné snížit koncentrace NOx před únikem do životního prostředí až o 50 %. U vznětových motorů se díky zpětnému vedení spalin kromě toho snižuje vytváření částic sazí o cca 10 %.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!