TRW: moderní technologie brzdových systémů

, 30. září 2019, 15:04

Brzdový systém můžeme nepochybně zařadit k systémům, které mají zásadní vliv na bezpečnost vozidla, a tím pádem i osob v něm cestujících. Proto je nutné neustále vyvíjet jeho součásti a zdokonalovat jeho funkčnost, mimo jiné díky zajištění spolupráce s dalšími systémy v autě. Firma TRW představuje nejnovější trendy pomáhající zvyšovat bezpečnost silničního provozu.

Brzdové destičky TRW DTEC

Příkladem neustálého vývoje jsou např. elektronické systémy usnadňující řízení, jejichž provoz je založen na spolupráci s brzdovým systémem. Mezi nedávno představená zařízení patří aktivní tempomat, systém nouzového brzdění nebo asistent rozjezdu do kopce.

Mezi změny, ke kterým dochází při vývoji brzdového systému, můžeme zařadit právě zaváděný systém IBC od společnosti TRW, eliminující potřebu podtlaku u servořízení. U zmíněného řešení vše zajišťuje pomocný elektromechanický systém, který do jednoho zařízení zkombinoval brzdový válec, stabilizační systém ESC a všechny potřebné senzory a kabely, přičemž se eliminuje potřeba vytvářet podtlak potřebný k pohonu serva.

Brzdové destičky TRW COTEC

Společnost TRW se také zaměřila na vývoj třecích materiálů pro kotoučové brzdy a vyvinula povrch Cotec, tvořící vrstvu křemičitanů nanesenou na třecí plochu v poslední fázi výroby. Jejím úkolem je zvýšit součinitel tření v počáteční fázi používání brzdových destiček na optimální úroveň, tzn. zajistit odpovídající brzdný moment hned po montáži. Kromě toho byl také vyvinut a zaveden do výroby kompozitní třecí materiál DTEC s nízkou prašností. Ten při zachování čistějších ráfků poskytuje řidiči stejný účinek a koeficient tření, jako standardní kompozitní třecí materiály.

Brzdové destičky TRW DTEC

Brzdové kotouče, u nichž se pro většinu osobních automobilů stále používá litina, se rovněž mění. Jejich stále se zvětšující průměr zaručuje správný brzdný moment pro náročnější a těžší vozidla. Zároveň představují nové výzvy při výrobě, a to potřebou zvyšovat přesnost provedení, tzn. snížit standardy přípustného axiálního házení a také rozdíly v tloušťce nových produktů. Kromě toho TRW lakuje okraje a třecí plochu kotoučů černým nátěrem, který poskytuje ochranu proti korozi.

Přestože se základní princip činnosti hydraulických brzdových systémů po celá desetiletí nezměnil, musí neustále probíhat práce na jejich vývoji, aby se zvýšila úroveň bezpečnosti a pohodlí při cestování.

Brzdové destičky TRW COTEC

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!