Schaeffler posiluje svou pozici v oblasti řízení zadní nápravy

, 25. září 2020, 13:34

Společnost Schaeffler rozšiřuje svou nabídku v oblasti řízení zadní nápravy a se společností Robert Bosch Automotive Steering GmbH zahajuje spolupráci při vývoji. Cílem je nabídnout zákazníkům kompletní balík pro řídicí systémy zadní nápravy.

Schaeffler spolupráce s Bosch

Společnost Schaeffler dodává mechatronické řízení zadní nápravy (iRWS); Bosch Automotive Steering dodává software a elektroniku ve formě kontrolní jednotky řízení (steering control unit).

„Spojení silných stránek obou našich společností nám umožňuje vytvořit kompletní systém, který poskytuje vyšší přidanou hodnotu pro naše zákazníky“, říká Matthias Zink, člen představenstva za oblast Automotive OEM v Schaeffler. „Pro společnost Schaeffler je inteligentní řízení zadní nápravy důležitým milníkem na cestě k tomu, aby se z ní stal upřednostňovaný technologický partner v oblasti podvozkových systémů.“

Řízení zadní nápravy jako mechatronických evoluce

Již v roce 2015 společnost Schaeffler úspěšně uvedla na trh mechanický stabilizátor náklonu (IARC).

„Zkušenosti, které jsme přitom získali, byly přímo uplatněny při vývoji mechatronického řízení zadní nápravy“, řekl Dr. Keiwan Kashi, vedoucí obchodní oblasti mechatronických systémů v Schaeffler. „Propojením našeho know-how v oblasti mechatroniky s našimi klíčovými kompetencemi v oblasti industrializace mechanických a mechatronických komponentů jsme vytvořili vysoce efektivní produkt, který dokážeme individuálně upravit podle požadavků zákazníka.“

Mechatronické řízení zadní nápravy zvyšuje jízdní komfort a bezpečnost a v rámci urbanizace může nabídnout mnohé výhody. Otáčením zadních kol do opačného směru vůči předním kolům snižuje poloměr otáčení a výrazně zvyšuje manévrovatelnost v těsném prostoru, což například značně usnadňuje parkování v rušném městském prostředí.

Podpůrné pohyby řízení zadní nápravy zlepšuje manipulaci během jízdy, zvyšuje stabilitu, jakož i jízdní komfort a zlepšují bezpečnost vozu. Řízení zadní nápravy od společnosti Schaeffler se vyznačuje nízkou hmotností do 8 kg, což je umožněno cíleným použitím lehkých konstrukčních technologií. Klíčovým prvkem systému je planetový závitový pohon, který provádí tzv. samosvornou funkci, a tím zajišťuje, aby řízení zadní nápravy nezměnilo směr bez řídicího příkazu  řidiče. Kromě toho planetový závitový pohon zajišťuje i velmi vysoký stupeň účinnosti. Design s optimalizovanou akustikou se osvědčil zejména při použití v tichých elektrických vozidlech.

Řízení zadní nápravy

Kontrolní jednotka řízení od firmy Bosch podporuje bezpečnou jízdu

Bosch přispívá do systému svou kontrolní jednotkou řízení, která spojuje řídící elektroniku, elektromotor a software do jednoho komponentu. Stupňovitě rozšiřitelný a modulárně sestavený design kontrolní jednotky řízení je důležitým základem pro množství funkcí asistence řidiče. Mechatronické řízení se již osvědčilo použitím v milionech vozidel v oblasti řízení přední nápravy. Díky konceptu Bosch Security je řízení zabezpečeno proti kybernetickým útokům. Funkce a aktualizace jsou podporovány prostřednictvím technologie over-the-air (OTA).

„Třetí generace kontrolní jednotky řízení od firmy Bosch je od minulého roku úspěšně na trhu pro systémy řízení přední nápravy“, řekl Dr. Stefan Wasch, vedoucí výrobní oblasti řídicích systémů osobních vozidel společnosti Robert Bosch Automotive Steering GmbH. „Tyto odborné kompetence přinášíme do spolupráce v oblasti systémů řízení zadní nápravy. Jako lídr na trhu pro řídicí systémy přinášíme navíc naše zkušenosti a naše know-how v oblasti softwaru a elektrické / elektronické architektury. „

Už dnes Bosch úspěšně pracuje při mnoha zákaznických použitích s touto technologií a přesvědčuje zkušenostmi v oblasti vývoje softwaru a kontroly řízení získanými během desetiletí. Na základě řídícího signálu získaného ze senzoru kroutícího momentu vypočítá elektronický řídicí přístroj optimální asistenci řízení a s touto informací reguluje elektromotor, který poskytne potřebnou sílu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!