Předpokládá se, že LED retrofity se stanou nástupci halogenových žárovek. Tato technologie, přestože je na trhu již několik let, stále předbíhá aktuálně platnou legislativu. Přesto se situace pomalu mění, například v červenci 2020 získaly Philips H7 Essentials homologaci od Korea Automobile Testing & Research Institute pro použití na místních veřejných komunikacích.
V Evropě je Německo první zemí, která umožňuje instalaci LED retrofitů. Zde si však zvolili jiný postup, a sice povolili montáž do předních světlometů vybraných modelů osobních a lehkých užitkových vozidel. V květnu 2021 společnost Philips zveřejnila jejich seznam, který postupně doplňuje o další položky, a zároveň na tamější trh uvedla řadu Ultinon Pro6000 H7. Nechybí v něm ani řada obytných vozů!
Tím to nekončí – značka Philips se právě dočkala legalizace typu H4. Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H4 mají až o 230 % účinnější paprsek světla na vozovce ve srovnání s tím, co požaduje zákonné minimum. Barevná teplota je na hodnotě 5800 K a životnost je až tři tisíce hodin nepřetržitého svícení. Vlastní řešení značky nazvané AirBoost zase efektivně odvádí teplo.
„Je třeba si uvědomit, že povolení v Německu se opírá o národní legislativu. To znamená, že schválení platí jenom pro vozidla registrovaná u našich západních sousedů. Jedná se o paradox, protože do stejného modelu, ale s výrobními štítky jiné evropské země, je nainstalovat nesmíte, což platí i pro další výrobce LED retrofitů. Přinejmenším jimi vybavený vůz s německou poznávací značkou může jezdit po všech silnicích starého kontinentu. Přesto doufáme, že vytvořený precedens nám umožní postupně rozšiřovat oblasti, kde budou LED retrofity v souladu se zákonem,“ říká Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe ze společnosti Lumileds Poland, výrobce a distributora automobilového osvětlení značky Philips.
Komentáře