Produktová řada zapalovacích svíček NGK pro hybridní vozidla

7. září 2022, 13:45

Celosvětový automobilový průmysl prochází v současné době nebývalými změnami. Navzdory předpokládanému poklesu prodeje vozidel se spalovacími motory v nadcházejících letech společnost NGK SPARK PLUG již nějakou dobu zavádí řešení, která zajistí její další růst. 

Společnost NGK SPARK PLUG využívá znalosti a zkušenosti získané během téměř stoletého působení na trhu a neustále aktualizuje svou nabídku, aby vyhověla budoucím potřebám zákazníků. Ukázkovým příkladem je komplexní nabídka pro hybridní automobily. Tento typ vozidla je příznačný pro změny, které v současné době probíhají v automobilovém průmyslu, opírající se o tradiční i inovativní formy motorového pohonu. Odhaduje se, že trh s hybridními vozidly v Evropě v příštích deseti letech rychle poroste a přesáhne 70 milionů vozů.

„Komplexní nabídka obou značek – NGK a NTK – poskytuje naší společnosti silné možnosti prodeje na aftermarketu v segmentu hybridních vozidel. Tento trh je jedním z nejdůležitějších aspektů vize naší společnosti, která se připravuje na mobilní budoucnost,“ říká Frank Massia, marketingový ředitel pro aftermarket v regionu EMEA, NGK SPARK PLUG EUROPE GmbH.

Výhody hybridních automobilů

Hybridní automobily používají nejméně dva různé typy pohonu – jsou vybaveny jak elektromotorem, který využívá energii uloženou v bateriích, tak spalovacím motorem (benzinovým nebo naftovým). Základním principem těchto typů vozidel je použití jednoho nebo obou motorů při různých rychlostech Elektromotor je například účinnější při vytváření okamžitého výkonu nebo točivého momentu, zatímco spalovací motor je lepší při udržování vyšších rychlostí.

Hybridní vozidlo přepíná provoz motoru v optimálním okamžiku, což vede k úspoře energie a paliva a v konečném důsledku ke snížení emisí.

Hybridní vozidla jsou k dispozici ve čtyřech různých verzích: „Mild-HEV“, „Full-HEV“, „Plug-in HEV“ a „REEV“. Každý typ má své jedinečné vlastnosti, ale všechny nabízejí mnoho výhod z hlediska výkonu, funkčnosti a jsou šetrné k životnímu prostředí.

  • Funkčnost: kombinace elektromotoru a spalovacího motoru zaručuje dojezd na dlouhé vzdálenosti bez nutnosti častého dobíjení, které je u vozidel poháněných pouze elektřinou nezbytné.
  • Účinnost: při rozjezdu hybridního vozidla nebo při jízdě nízkou rychlostí či v režimu stop-start se používá pouze elektromotor, což vede k nulové spotřebě paliva. Při zrychlování nebo jízdě do kopce pracují oba motory společně a zajišťují tak nízkou spotřebu paliva. Naproti tomu při plynulé jízdě střední až vysokou rychlostí se používá pouze spalovací motor.
  • Šetrnost k životnímu prostředí: hybridní vozidla spotřebují méně energie díky rekuperaci. Při brzdění nebo jízdě z kopce se motor vypne a kinetická energie se přemění na elektrickou energii, která se použije k nabíjení baterie. U těchto vozidel pozorujeme nižší emise CO2, zejména v městském provozu. Je to proto, že když se vůz nepohybuje (např. stojí v zácpě), spalovací motor i elektromotor jsou vypnuty.

Produkty NGK a NTK v hybridních automobilech

Značky NGK Ignition Parts a NTK Vehicle Electronics, které jsou součástí NGK SPARK PLUG, nabízejí širokou škálu produktů pro hybridní automobily. Patří sem zapalovací svíčky, žhavicí svíčky, zapalovací cívky a kabely, kyslíkové senzory, senzory teploty výfukových plynů (EGTS), senzory MAP/MAF, senzory ESP a ventily recirkulace výfukových plynů (EGR).

  • Zapalovací svíčky: většina hybridních vozidel dnes používá benzinové motory vybavené nejnovějšími zapalovacími svíčkami z drahých kovů, které vycházejí ze spalovacích motorů s technologií start-stop. Hybridní vozidla díky elektrifikaci spotřebovávají méně paliva, ale jsou těžší než tradiční vozidla se spalovacími motory, což znamená, že zapalovací svíčky v hybridních vozidlech mají stejnou očekávanou životnost a interval výměny jako svíčky používané ve vozidlech se spalovacími motory. Aby byly splněny technologické požadavky hybridních automobilů, poskytují zapalovací svíčky z drahých kovů optimální výkon a přibližně 95 % hybridních automobilů sjíždějících z výrobní linky je vybaveno tímto typem technologie. Pro těch několik málo hybridních vozidel, která jsou z výroby vybavena niklovými zapalovacími svíčkami, nabízí společnost NGK SPARK PLUG řadu náhradních svíček z drahých kovů pro aftermarket, které poskytují lepší výkon, nižší spotřebu paliva, optimalizované zapalování a prodlouženou životnost.
  • Žhavicí svíčky: Přibližně 10 % hybridních automobilů je vybaveno vznětovými motory, přičemž žhavicí svíčky se používají především ve vozidlech vyšší a střední třídy. V sortimentu NGK SPARK PLUG najdete kovové i keramické žhavicí svíčky. Keramické žhavicí svíčky však mají oproti kovové variantě technickou výhodu, protože u žhavicích svíček používaných v hybridních vozidlech dochází k většímu opotřebení v důsledku zažíhání v pohotovostním režimu. Očekávaná životnost žhavicích svíček je stejná jako u běžných vznětových motorů.
  • Zapalovací cívky a kabely: Zapalovací cívky NGK splňují nejvyšší standardy kvality na trhu a jsou dokonale přizpůsobeny vyšším technickým požadavkům hybridních automobilů. Hybridy vyžadují od zapalovacích cívek vyšší výkon kvůli vyššímu rozsahu zatížení.

Vzhledem k nárůstu počtu moderních cívek s přímým připojením (tužkové/prstové cívky a tzv. lišty, tj. přímý zapalovací systém) jsou zapalovací kabely v hybridních vozech méně potřebné. I nadále jsou však nezbytné pro přibližně 41 % benzinových automobilů. Sortiment náhradních dílů NGK SPARK PLUG nabízí nejlepší pokrytí vozového parku a zajišťuje vyšší účinnost zapalování díky pokročilému technologickému know-how společnosti.

Sortiment NTK Vehicle Electronics: Sortiment NTK Vehicle Electronics pro hybridní vozidla (benzínová i dieselová) zahrnuje kyslíkové senzory, senzory teploty výfukových plynů (EGTS), senzory MAP/MAF, senzory ESP a ventily recirkulace výfukových plynů (EGR), které splňují nejnovější emisní normy. Všechny výrobky odpovídají nejnovějším automobilovým technologiím a normám bez ohledu na to, zda se používají ve spalovacích nebo hybridních vozidlech.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!